Huhhhh hier heb je toch gordijnen voor??
Of slaat die hond ook aan op geluid o.i.d.?
Zou wat zijn als iemand kan bepalen wat jij draagt op een openbaar pad jeetje (of dat je er niet langs mag)
En heb je al een reactie terug gehad?
Nee. Nu zijn ze bij deze woco nooit zo snel, dus ben benieuwd
Ik weet dat ik er niks van kan zeggen en zal dat ook nooit doen maar ik verbaas mij toch elke keer weer over mijn buren en de hoeveelheid auto’s die ze in de straat parkeren. Wij hebben al jaren een tekort aan parkeerplekken wat gewoon betekent dat wanneer je na vijf uur thuis komt dat je je auto nergens meer kwijt kan. Nu woont er een stel naast me die met z’n tweeën vier auto’s voor de deur hebben staan. En nogmaals ik zal er niks van zeggen maar irritant is het wel. Ik zet mijn auto nu dus een paar straten verder weg. Waar de mensen dan ook weer niet blij zijn want ook een tekort aan parkeerplekken. Dus ik heb al meerdere keren deze week gedoe gehad omdat ik in een straat parkeer waar ik niet woon. En ik snap dat dat dan ook vervelend is maar ja ik kan mijn auto niet mee naar binnen nemen.
Onze buurman heeft ook 4 auto’s, waarvan twee gebruikt worden als magazijn voor een webshop ofzo want de fysieke winkel is failliet, dus er wordt ook 24/7 met die deuren gemept want hij is er nogal druk mee
Word je echt aangesproken als je in een andere straat je auto neerzet? Weet iedereen maar wie daar woont ofzo dan
Ja gelukkig niet dagelijks maar toch. Nu zal het misschien schelen dat ik in een kleine plaats woon waar de mensen in de straat elkaar gewoon kennen dus dan valt het waarschijnlijk meer op dat je daar niet woont.
Dan nog toch maar raar, een parkeerplaats is toch openbaar
Wel een irritant effect zo, die mensen moeten dan ook weer verderop parkeren en daar ook weer enz
Tja, ik zou het niet doen. ( is trouwens niet helemaal waar ik heb ooit een buurman aangesproken omdat hij standaard
elke zomerse dag zijn werkbus bij mij voor deur/tuin parkeerde. Want hij vond het niet zo leuk om tegen zijn bus aan te kijken als hij buiten zat. Maar dat ik daardoor elke zomerse dag in de schaduw zat was hem even ontgaan)
Jemig 4 auto’s?!! Ik ken het probleem trouwens, hier ook nooit plek in de straat, echt heel vervelend
Hier ook altijd drama met parkeerplekken. Mijn auto deed een paar maanden terug raar en ik durfde er niet meer mee te rijden, degene die de auto altijd maakt was met vakantie. Kwam de buurvrouw vragen of ik de auto weg kon halen want die van haar stond er altijd. Toen ik nee zei begon ze dat ik voortaan moet doorrijden tot de andere auto en ik de andere buren ook moest aanspreken. Moest daar gewoon om lachen hoe bedenk je dat. Nu ga ik soms met opzet op ’ haar plek staan
Wij kunnen niet eens een vergunning aanvragen voor een tweede auto ![]()
Wat erg ![]()
![]()
Ik woon in een appartementencomplex met 250 appartementen en 90 parkeerplaatsen. Hier is afgelopen zomer betaald parkeren ingevoerd en bewoners in ons gebouw kunnen geen parkeervergunning krijgen omdat we een parkeergarage hebben. Heb goddank na 3 jaar net voor de invoer van het betaald parkeren een plekje in de garage kunnen krijgen. Had de gemeente erover gebeld, zegt dat mens doodleuk ‘jullie zijn degenen waardoor betaald parkeren wordt ingevoerd, want jullie veroorzaken overlast door in de straat te parkeren’. Ja mag ik mevrouw? In m’n eigen straat
vroeg haar waar ik hem dan moest laten wantja 250 appartementen en 90 plaatsen. ‘Ja dan moet je hem verkopen en pak je maar een deelauto’. Heb haar gevraagd of ze zelf ook iedere ochtend met 10 man die allemaal een andere kant op moeten in 1 deelauto gefrot zit. Toen ging ze schreeuwen. Echt hou toch op zeg, mensen als overlastveroorzaker aanwijzen omdat ze parkeren in hun eigen straat
gemeente is nota bene degene die de ontwikkelaar verbood een grotere garage te bouwen omdat deelauto’s zogenaamd de toekomst zijn. Ze zei ook nog dat ik er zelf voor had gekozen hier te gaan wonen. Wantja de woningen liggen natuurlijk voor het oprapen zodat ik ruime keuze had uit woningen
Echt niet normaal als een medewerker zo tegen je praat hoor
Nee inderdaad. En tuurlijk, het is gewoon beleid waar deze vrouw natuurlijk ook niks aan kan doen en niks aan kan veranderen, maar om je dan zo op te stellen en de empathie van een stoeptegel te tonen vind ik echt bizar
Ik niet voor m’n enige auto en er is geen plek voor mij in de garage (200 plekken voor zo’n 700 woningen geloof ik) ![]()
Misschien petty maar ik zou overwegen een klacht in te dienen. Gesprekken worden meestal opgenomen ter behoeve van kwaliteit en trainingsdoeleinden.
Echt alles behalve professioneel om zo tegen een klant te praten.
Ik vind ieders obsessie met auto’s - en parkeren - echt verschrikkelijk eerlijk gezegd. En o wee dat je auto niet recht voor de deur kan staan of dat je een stukje moet lopen. Hier wordt veel geklaagd over buren die zo zijn, maar in het geklaag hoor ik deze mentaliteit bij forumleden zelf ook terug.
Vooral op plekken waar de parkeerdruk zo hoog ligt is er (waarschijnlijk) schaarse ruimte en ik ben er eerlijk gezegd echt voorstander van om - in elk geval in steden - autobezit enorm te limiteren en meer te gaan werken met deelautos waar mogelijk. Vind aantal vergunningen per huishouden beperken dan ook heel goed beleid.
Dat je er als gemeente fatsoenlijk over communiceert is natuurlijk wel belangrijk, maar echt hoor, wonen zou wmb altijd boven (dichtbij) parkeren moeten staan.
Ik woon in een hele drukke stad (nou ja. Veel bebouwing vooral) en elke keer als het ook maar een beetje koud wordt doet iemand in de buurt zn houtkachel aan. Ik kan dan geen ramen meer open doen (keelpijn) en de rookgeur komt ook gewoon naar binnen. Gisteravond was het weer zover…
Ik heb al flyers van de gemeente gekregen om rond te brengen en heb een heel buurtonderzoek gedaan wie die fucking houtkachel telkens aansteekt, echt naar binnen gluren of s avonds mn neus achterna.
Anywho mn man heeft afgelopen zomer ontdekt bij welk huis een shitload haardhout voor de deur stond dus nu ga ik aanbellen om te vragen of ze in ieder geval het stookalarm kunnen checken (lucky me want die is hier altijd rood). Maar vind het best spannend! Hopelijk komt de overlast snel ten einde…