Burenergernissen #2

overburen hebben opeens een hond die ze uren alleen laten (gok ik) en die hond blaft dan de hele dag. sowieso fucking zielig voor die hond en irritant voor omwonenden, maar dan laten ze ook nog eens DE BALKONDEUR HALF OPEN

zodat die hond én nog meer aanslaat van geluiden buiten én nog harder naar buiten kan blaffen. het echoo’t hier ook lekker door en mijn slaapkamer is aan de straatkant dus echt fantastico als ik een dutje wil doen en mn tinnitus te luid is om oordoppen in te kunnen :weary:

1 like

Maakt mij geen klap uit hoor als ik een paar straten verder zou moeten staan in het geval ik geen plekje in de garage had. Zo ging het voordat ik die plek had namelijk ook. Alleen door betaald parkeren en het niet krijgen van een vergunning moet je zonder plek in de garage een complete wijk verderop gaan staan en met je fiets naar de auto. Dat gaat me wel een beetje ver

2 likes

Waarschijnlijk heeft deze medewerker bezwaar gehad bij de bouw van het complex maar moest het van het bestuur toch door gaan en zit zij nu met de klachtenafhandeling opgescheept :smiling_face_with_tear:

2 likes

Niet per se een ergenis maar een bijzonder verzoek :smiling_face_with_tear: mijn buurvrouw vroeg of ik dode muizen die in zo’n klem kon weghalen (onder de keuken). Zij durfden dit allemaal niet :joy: het waren totaal 4 en ik vond het vooral zielig :cry:

1 like

Ik denk eerder dat deze medewerker zich dood ergert aan de hoeveelheid boze bellers die prima weten dat ze in een autoluwe wijk gingen wonen waar betaald parkeren op de plannen stond, maar nu toch allemaal boos bellen in de hoop met een beetje intimidatie hun zin te krijgen.

7 likes

Wat zielig ook (en zeker super irritant)? Hoelang is die alleen dan denk je?

2 likes

Ik woon in een prachtige groene straat. Beetje bosachtig met veel bomen en eekhoorntjes, uilen, egels. Echt heel mooi. En het allereerste wat nieuwe bewoners in de straat gedaan hebben is al het groen uit hun tuin slopen, er een hoog stalen hek omheen zetten en de achtertuin klaarmaken voor kunstgras🤯

5 likes

Zoiets zou echt verboden moeten kunnen worden :face_with_spiral_eyes:

13 likes

Zo ontzettend lelijk! Ik woon ook in een groene straat en heb altijd wel de illusie dat een groene straat ook groene mensen aantrekt haha. Maar dat is volgens mij niet altijd zo.

4 likes

Dit zou zoveel fijner zijn, ondertussen via mijn werk al in drie gemeentes gezien waar mensen naar de groene villawijk gaan verhuizen en direct alles gaan proberen te ontbossen. Natuurlijk zijn ze dan ook nog gepikeerd als er handhaving op af komt.

1 like

Bij mij in de straat geldt in elk geval voor de koopwoningen dat 2/3 van je voortuin groen moet zijn. De invulling daarvan door de mensen die hier zijn komen wonen is 3/3 grijze stenen met een olijfboom in pot of 2/3 kunstgras en 1/3 stenen.

Één huis heeft letterlijk beton laten storen :sob:

4 likes

Oh jemig die olijfboom in een pot op een grindbed ja. Als die er komt ga ik echt huilen.

2 likes

Ik woon in een huis waarin 4 kleine studios zitten en de persoon waar ik een halletje mee douchet heel weinig (hebben we een keer over gehad, 1x per 2 dagen 4 minuten) en dat halletje stinkt zo ontzettend erg. Fucking goor

Die ze dan in de winter niet beschermen en dan dood gaat. Ik zie dat zo vaak hier in de buurt.

2 likes

hmm 1x per 2 dagen 4 minuten douchen ga je echt niet meteen van stinken hoor… dan doe je wel iets anders geks als je hal zo stinkt

44 likes

Ik douche minder🤐

8 likes

Het stinkt echt naar mensenbouillon dus deze gozer doet iets geks, het was ook weg na een week toen hij 3 weken op vakantie was

1 like

Rookt ie (wiet)?

1 like

Kan ook liggen aan jezelf niet goed afdrogen, geen deodorant gebruiken, kleding niet/niet goed wassen, kleding te lang dragen, bepaalde huidaandoeningen etc.

7 likes

Nee. Rookt ook niet

1 like