Burenergernissen #2

Doet me denken aan m’n ex die soms 3 dagen niet douchte ivm eczeem :face_vomiting: safe to say it’s my ex

1 like

Pas op hoor nu komen er meer mensen met eczeem vertellen dat zij ook vanwege die reden 3 dagen niet douchen.

3 likes

Ik wil dit helemaal niet weten ook gadverdamme :sob:

3 likes

Klopt, ik vind het namelijk een lastige om eczeem en niet dagelijks douchen als iets smerigs te zien. Ik heb een familielid die inderdaad zo lijdt aan eczeem dat hij zeker niet dagelijks kan douchen, hooguit 1 keer per week. Ik vind dat vooral rot voor hem. Ook omdat ik zie hoe zo’n aandoening je leven kan beheersen.
Nogmaals, ik ken de ex van Theekransje niet en misschien ruikt hij helemaal niet fris, maar eczeem en niet douchen is niet altijd een keuze of dat je dan automatisch smerig bent.

18 likes

Ik vind het echt lullig dat mensen zo flauw/gemeen doen over een serieus medisch advies (max 3x/week douchen/baden is echt het advies) bij een serieuze chronische ziekte. Kortzichtig.

136 likes

Je kan je ook wassen zonder in douche of bad te gaan. Dat is precies iets wat velen niet meer weten.
Ik was me elke dag (vaak 2 keer) met een washandje, spoel mijn voeten en onderbenen vaak in bad. In de zomer ook 2 keer voeten wassen.

Maar kwartiertje douchen is meestal 1 keer per week.

16 likes

Ik ken mensen die misschien 1 of 2 keer per jaar douchen, en ook wel iets vaker, bijv een keer per twee weken en geloof het of niet, die mensen stinken niet. Gewoon frisse kleding en ondergoed aandoen en met de washand wassen (gezicht, kruis, oksels, alles wat plooit).

3 likes

Ja, dit bedoel ik. Je kan je toch bijvoorbeeld onder je oksels wassen met een washandje.

2 likes

Wat voor mensen douchen dan zo weinig? Kan me hier echt niks bij voorstellen :sweat_smile:

4 likes

Ik snap ook niet zo goed waarom je met een washandje aan de slag zou gaan terwijl je gewoon onder een straal water kan gaan staan. (Tenzij je dus niet mag/kan natuurlijk.)

7 likes

omdat het minder water verbruikt en sneller is?

5 likes

Ja ik vind het ook echt niet sneller? Ik kan echt in 2 min douchen als ik niet hoef te scheren of haren wassen. Ik vind dat echt veel chiller dan dat gespetter bij de wasbak.

7 likes

Omdat je dan niet je hele douche hoeft droog te maken? Dat vind ik altijd een klote klus namelijk haha

1 like

Ach joh, wordt de keer erna ook weer nat.

Vind mijzelf afdrogen en het weer koud krijgen vervelender

1 like

:rofl::rofl: ja er ligt de volgende dag ook weer stof, maar helaas moet ik soms toch stofzuigen.

Ik snap je, maar ik heb gemerkt dat het schoonmaken echt veel sneller en makkelijker gaat als ik steeds die douche droog maak, dus helaas voor mezelf blijf ik dat wel doen :sweat_smile:

7 likes

Mijn buurvrouw gaat verhuizen, ze vertelde dit aan een buurman (voordat ze het aan haar kinderen vertelde, niet zo slim) en de buurman heeft dat aan de hele buurt verteld. Buurvouw dus boos waardoor ze hem een beetje is gaan ontwijken. Nu is de buurman nu weer boos op haar, maar hij praat zo lullig over haar.

Ik bemoei me er niet mee hoor, maar dan verteld hij weer wat tegen mn partner of iemand anders terwijl ik langsloop.

Ik ergee mij eraan, verder niks, maar dan zijn we weer on topic.

3 likes

Ik zou me ook echt veel minder schoon voelen na een washandje dan onder de douche, omdat ik me dan niet van top tot teen kan inzepen. Maar dat zal wel niet zo zijn als zoveel mensen het blijkbaar wel fijn vinden.

9 likes

Dit is niet zozeer een ergernis, meer een verwondering :sweat_smile:

Wij hebben sindskort nieuwe buren. Ze hebben zich nooit voorgesteld of iets, maar laatst moest ik even iets doorgeven dus heb ik aangebeld om mezelf voor te stellen. Daarna vrij regelmatig iets van overlast van ze gehad, oa onze oprit dusdanig geblokkeerd dat we de auto niet meer konden gebruiken, heel veel sloopwerkzaamheden en lawaai. Vind ik allemaal niet zo spannend, hoort erbij.

Nu had ik een kerstkaart door de bus gedaan, met nog gelukswensen voor de nieuwe woning.

En dan nu de verwondering, lang verhaal geworden :joy::joy: We hebben geen kerstkaart terug gekregen, maar daarna op straat wel toevallig elkaar een aantal keer gegroet en ze hebben nooit iets gezegd over de overlast, maar ook niet hoe ze heten of iets? Gewoon niets?

Goed om erbij te zeggen dat we in een straat met enorm actieve wijkvereniging etc wonen, waar ze wel van op de hoogte zijn. Dus als ze geen behoefte hebben aan iets van vriendelijkheid lijkt het me niet dat ze hier gaan wonen.

Dat was mijn dagboekpost😂

1 like

Weinig commentaar op je post verder want het is wmb gewoon de typische opstapeling ergernissen van buren die in dit topic normaal lijkt. Allemaal “geen probleem verder” maar oeh oeh ze hebben zich niet voorgesteld.

Anyway, je citaat vind ik zo’n drogreden . Hoeveel mensen kopen nou daadwerkelijk hun woning op hoe actief de wijkvereniging is. En ik denk ook niet dat mensen zonder behoefte aan contact een woning daarom in deze markt laten lopen

Leef en laat leven. Laat die mensen lekker geen contact willen zonder je daaraan te ergeren. Of in je eigen woorden ~verwonderen~

104 likes

Ik snap niet zoveel van je post eerlijk gezegd. Je bent erheen gegaan om je voor te stellen, maar zegt daarna dat zij zich nooit voorgesteld hebben. Dat is dan toch al gebeurd toen jij daar was? En, je hebt overlast ervaren wat aanleiding was om bij ze aan te bellen, maar je schrijft ook dat het allemaal niet zo spannend is en er gewoon bij hoort.
En hoezo hebben ze geen behoefte aan vriendelijkheid? Ze groeten je toch op straat?

15 likes