Burenergernissen #2

Wij wonen in het buitengebied, in een blok van drie huizen. Wij zitten op de hoek en onze (nieuwe) buren, die in het middelste huis wonen, hebben recht van overpad over onze oprit. Met de auto rijden ze langs onze voortuin en ons huis, en vervolgens langs de achtertuin om zo bij hun eigen achtertuin te komen.

Vorige week kregen zij nieuwe kozijnen. De kozijnenboer had zijn bus netjes aan de weg geparkeerd, maar moest vervolgens zo’n 60 à 70 meter sjouwen met al het materiaal naar de voordeur van de buren. Daarom ben ik even naar ze toe gelopen om voor te stellen dat hij op onze oprit kon parkeren. Dan kon het tuinhekje in de voortuin eruit en stond hij meteen op de juiste plek. Ik zou mijn auto dan aan de weg zetten.

Echter wilde de buurvrouw haar eigen auto niet aan de weg parkeren, waardoor het plan uiteindelijk niet doorging.

Meer ergenis van de kozijnenboer denk ik, maar ik heb nu wel een mening over de nieuwe buren :sweat_smile:

7 likes

Misschien zijn ze gewoon druk met verbouwen icm werk en kerst en hebben ze geen tijd voor kaartjes en praatjes met buren? Ik vind hoi/doei vaak ook wel prima hoor voor contact met mijn buren en ik ben ook wel eens een jaar de kaarten straal vergeten

9 likes

Kaartjes terugverwachten als je kaartjes stuurt… Tja :zipper_mouth_face:

16 likes

Ik reageer alleen op jou maar ik het in het algemeen :blush: Ik heb het ondanks die enorme lap tekst nog steeds niet helder getypt, maar ik verwacht zeker geen kaartje terug. Maar, ze hebben zich nog steeds niet voorgesteld, en dat is wat ik zo verwonderlijk vind :joy:

Ik belde aan en zei hoi ik ben Spencer van nummer 12.

Ik bel even aan want xxxx.

Buren: oke bedankt doei.

Maargoed ze hoeven natuurlijk niet zich voor te stellen en alles, maar als je gebruik maakt van andermans oprit is dat wel iets wat ik zou verwachten. Gelukkig lig ik er niet wakker van hoor :sweat_smile:

4 likes

Als ik dit zo lees denk ik dat ze misschien gewoon niet zo’n zin in contact hebben :sweat_smile:

4 likes

Ik ga binnenkort verhuizen maar ga me ook niet voorstellen hoor.

6 likes

Dit voornemen snap ik dan ook weer totaal niet :joy:

24 likes

Ik ben al vaker naar een nieuwe woning gegaan, maar mijzelf voorstellen heb ik nog nooit gedaan. In de toekomst ben ik dat ook niet van plan.

Ik heb er ook helemaal niets mee en zou geen enkel iets kunnen bedenken waarvoor het handig kan zijn. Als er iets van overlast en/of vragen zijn hoor ik het vanzelf wel.

8 likes

Onze huizen zijn geschakeld, en wij delen dus een oprit, de garagedeuren zitten direct naast elkaar en ook onze keukendeuren (die bij ons en onze buurvrouw meer als voordeur gebruikt wordt) zitten recht tegenover elkaar. Onze buurvrouw is heel lief, er is echt sociale controle, we vertellen elkaar altijd als we een paar dagen of langer van huis zijn, ik kan soms de babyfoon bij haar achterlaten als een van onze kinderen slaapt en ik even kort van huis moet, echt mega fijn. Ik vind het echt wel functioneel en een meerwaarde om goed contact met je buren te hebben. Hoef echt de deur niet plat te lopen bij elkaar, maar soms kun je met zo weinig moeite iets voor iemand betekenen puur omdat je naast elkaar woont, waarom niet? Ik kan echt niet goed tegen dat hele individualistische. Maargoed dat is heel persoonlijk denk ik.

69 likes

Ik heb afgelopen week toch gemerkt hoe handig het is als je op zondagavond ff een spiegel wilt ophangen en je boor kapot gaat halverwege het gat :joy:
Binnen 10 min had de buurman het gefixt

9 likes

Dat je niks kunt bedenken waar het handig voor is kan ik me dan weer absoluut niet voorstellen

19 likes

Ik ben ook gewoon goed met mn buren en zou niks anders willen. Het is ook een beetje geven en nemen als je in een rijtjeshuis woont en als je elkaar aardig vindt is er toch een stuk minder irritatie als er eens een feestje is of boren of je een keer wat meer hoort. Gaan zeuren doet zeuren

9 likes

Ik heb mezelf voorgesteld aan een “nieuwe” buurman, omdat ik een verhuiswagen zag en dozen enz. Bleek dat hij er al jaren woonde en juist weggaat. Echt awkward. Ik zei op het nog iets van “ik ga je dan wel missen” en ik bedoelde meer van hij was zo rustig dat ik hem niet eens opmerkte, stel je voor er komt nu echt een enorm druk gezin a la een huis vol. Maar sinds dat afschuwelijk gênante gesprek ga ik me ook niet zo snel meer voorstellen denk ik.

46 likes

Hahaha dit doet me denken: ik heb best prima buren maar heb verder niks met ze beetje vreemd volk. Je hebt er geen last van maar ook geen gemak van zeg maar.

Laatst waren ze dus een boedelbak aan het inpakken dus ik net iets te blij “oooh joh gaan jullie verhuizen?” Zegt ze nee dingen verkopen op de markt
Ik zo stamelend oh ja nee dat kan natuurlijk ook joe succes

15 likes

@lightbox ik kan hier ZO van genieten, alleen maar omdat dit mij 100% zou overkomen :rofl:

5 likes

Oh nee fuck dat heeft mijn buurman ook een x gevraagd toen we spullen voor de milieustraat in de auto aan het inladen waren. Fuck nu ben ik dus de matige buur?

2 likes

Onze hele tuin ligt vol met weggewaaid vuurwerkafval, degene die het heeft afgestoken (voor mijn poort ipv voor zn eigen) heeft ook de restjes onder de poortdeur doorgeveegd🤪 mn man zag het gebeuren vanaf de bank dus hij erheen zegt die kerel “ja we moeten het met z’n allen opruimen toch, we hebben er ook allemaal van kunnen genieten”. Had ie bij ons blok dus overal wat in de tuin geveegd, echt lekker bezig

6 likes

Ik zou het dan lekker terug zijn tuin in flikkeren, wat een idioot

14 likes

Hahahah ongelooflijk toch dat dit soort mensen in het echt bestaan

12 likes

Wauw en ik vond mensen in mijn straat al lomp dat ze hun sierpot dozen niet hadden opgeruimd vanmorgen.

3 likes