Burenergernissen #2

Hier regende het heel hard vanochtend, dan snap ik wel dat er niet wordt opgeruimd. Bij jullie ook toevallig?
Maar mijn buren kennende laten ze de boel gewoon liggen, zelfs nu het droog is. Ze zijn vannacht naar binnen gegaan terwijl hun eigen vuur nog brandde. :sweat_smile:

Nee geen regen en het ligt er nog steeds. Heb ze al wel twee keer met hun honden zien lopen dus ook zekerheid dat ze nog leven / al wakker zijn geweest. Het boeit ze gewoon niet maar die buurman heeft niet voor niets van ons de bijnaam ‘de sukkel’ gekregen.

3 likes

In een zak doen en bij zijn deur leggen. Hebben jullie beiden plezier van het afval :grin:

1 like

Maar als je het in een zak gaat staan doen ben je het alsnog aan het opruimen voor hem toch?

1 like

Domme is ook dat ie echt overtuigd is van z’n eigen gelijk, hij denkt oprecht dat hij ons een enorm plezier heeft gedaan met al dat vuurwerk.

We hebben verschillende passief agressieve dingen overwogen maar uiteindelijk gewoon opgeruimd, heel saai maar echt geen zin in een discussie of gezeik, straks kiept ie de inhoud van zn vuurkorf ook nog over het hek ofzo

2 likes

Ik snap dat niet? Is toch consequentie van het afsteken dat je moet opruimen? Alsof ze ineens niet gaan afsteken als het regent… (ja mss omdat het dan niet “kan”).

Maar goed ik ben echt een vuurwerkhater en heel de wijk lag vanmorgen nog vol met alle troep :smiling_face_with_tear:

6 likes

Dan gooi je hem voor zijn deur leeg? :face_with_monocle:

1 like

Hahaha WAT??? Hier had ik wel een goede discussie voor over gehad jullie zijn echt te lief

7 likes

Hier werd door buurjongens sinds er sneeuw ligt sneeuwballen tegen ramen en rolluiken gegooid, niet alleen ons huis maar de hele buurt. Al best vervelend. Met de dooi worden dat ijsballen, dan word wel gewoon k*t want kan je je ruit kosten. Aangesproken, moeder aangesproken of ze iets kan doen. Elk geval adres is bekend. Maar daardoor werd het nog leuker om ons huis te bekogelen.

Daarna werden het stenen naar ramen (oa bij ons) en voorbijrijdende auto’s. Uiteindelijk is er gisteren politie bij geweest.
Het raam waar de kinderen wonen zit trouwens nu een barst in, dat was voor afgelopen week niet. De kinderen zijn volgens mij wat doorgeslagen? (ouders liggen in scheiding is het excuus om de buurt te gaan treiteren). Maar goed, nu politie is geweest is het hopelijk klaar.

Ik voel me in elk geval nu heel onveilig thuis, vrij onprettig.

5 likes

Iemand in de buurt heeft een hond en zit in een scootmobiel, dus kan/wil er niet uit om poep op te ruimen. Daardoor ligt er óveral poep op de stoep, op het pleintje en op het gras. Echt zo goor, ben er deze week weer eens doorheen gelopen :sob:

1 like

Zijn gewoon van die poopscoops voor!
https://www.bol.com/nl/nl/p/hondenpoepschep-poepschep-poepgrijper-poepschepper-voor-honden-groen-60cm/9300000013640992/?Referrer=ADVNLGOO002041-S--9300000013640992-PMAX-C-22288089741&gad_source=1&gad_campaignid=22298487493&gbraid=0AAAAAD5OnmOP96ghJSLGQDy_4HRvsya3n&gclid=CjwKCAiAj8LLBhAkEiwAJjbY76T_A--0o7kq66NtuUk1JFdNXK5EqSY6xM3EKKp9TgteuxUtbwjclxoCcKMQAvD_BwE dit is er eentje, zijn ook langere.

3 likes

Nou wat asociaal. Dat is echt geen excuus om je hond op de stoep te laten poepen hoor. Lekker met de scootmobiel langs een uitlaatveldje gaan met de hond.

Die zijn hier niet in de buurt volgens mij, ik heb deze man ook nog nooit buiten de wijk zien gaan op het uitlaatrondje (echt zielig voor de hond ook).

Maar ik ga eens vragen of hij weet dat zo’n ding bestaat @Verka , goede suggestie!

2 likes

Hier een speeltuintje, vorige maand helemaal vernieuwd. Had de gemeente al gemaild, kan er geen gras onder geplaatst worden dit keer. Oude speeltuintje werd ook al als hondenuitlaatplaats gebruikt.

Ben daar gisteren met mijn kinderen. Komt een man met hond aan. Hond begint te poepen bij het speeltuintje. Hij had geen poepzakjes bij zich. En je moet er ook maar wat van durven zeggen ook hier, want je wordt gewoon uitgescholden

2 likes

Er is hier een verhard fiets/wandelpad waar veel mensen met honden wandelen. En die honden poepen dan in de berm/ het gras ernaast, waar niemand komt dus opzich niemand last van heeft. Maar nu is er de laatste tijd iemand die elke keer met een schep al die drollen midden op dat wandelpad slingert haha.

2 likes

Hahaha omg hoe bijzonder ben je dan

4 likes

Haha zodat die mensen die daar lopen met hun hond door de drollen moeten lopen?!?? :joy: :joy:

1 like

Ja ik ben er ook al ingetrapt, want het is echt slalommen nu. Het is wel zo’n man die als hij ergens last van heeft er voor zorgt dat iedereen er last van heeft. Meerdere mensen hebben hem al zien scheppen haha.

5 likes

Nja, ik moet zeggen. Aan de ene kant, oké als mens zul je er zelf niet snel instappen, indien het in de bosjes ligt. Maar in de zomer kan het toch wel behoorlijk viezig worden. Het paadje waar wij vroeger de hond uitlieten, toen opruimen nog geen ding was, vermijd ik nu ook. Zodra het maar iets warmer wordt, stikt het daar van de vliegen en is de geur niet te harden.

Al gaat het best ver wanneer je structureel dit het fietspad op gaat slingeren, daar wordt t ook niet bepaald schoner van. Je moet er maar tijd en zin voor hebben :sweat_smile:

3 likes

In mijn straat is het moeilijk parkeren, maar de meeste buren parkeren efficiënt waardoor er meerdere auto’s achter elkaar kunnen staan. De buur van een paar huizen verder is een autofanatiek en heeft de twee plaatsen volledig ingepalmd. Het is zelfs zo erg dat hij erin slaagt om zijn vijf auto’s te parkeren op die twee plaatsen. Als ik die vrije plek zie dan parkeer ik mij daar en van zodra ik vertrokken ben, zet hij zijn auto er weer terug en blokkeert hij die wagen met een andere auto van hem.

Ik sta echt op het punt om een briefje achter te laten, maar heb geen poot om op te staan want niemand is “eigenaar” van die plekken. Het is gewoon asociaal burengedrag.

1 like