Burenergernissen #2

Dus als jij ergens heen wil moet hij eerst een auto verplaatsen? Wat een kinderachtig gedoe

Oh ik lees wat beter en zie dat ie op die plek aast. Nog steeds kinderachtig

2 likes

Ja dus hij parkeert twee auto’s in die vakken, zijn de enige twee die op het voetpad zijn uitgetekend. Achter de tweede auto in de rij, zet hij zijn derde wagen. En dan parkeert hij eigenlijk op de rijbaan op dezelfde hoogte als zijn andere wagens nog twee auto’s. En als hij zijn caravan gaat halen dan is de boel helemaal om zeep en kan de schoolbus of afvalophaling er niet door.

4 likes

Je mag toch niet een auto op de rijbaan parkeren als er parkeervakken zijn? Hebben ze in België iets van handhaving? Wat moet je met 5 auto’s ook :sob:

1 like

In België heb je straten waar er geen onderscheid is tussen het voetpad en de rijbaan (zelfde soort klinkers, geen boordsteen, zelfde hoogte) en dat is dus een gedeelde rijbaan voor alle weggebruikers. Het is verplicht dat je daar 1,5m vrijlaat voor voetgangers, rolstoelgebruikers en kinderwagen. In mijn straat hebben ze in de eerste helft van de straat mooie parkeerplaatsen aangeduid en dan ter hoogte van mijn huis waren ze het beu denk ik. Zo zijn er alleen die twee mooi aangeduide plaatsen die toevallig voor mijn buur zijn huis zijn.

Maar bon het zit niet zo diep dat ik de burgemeester hierover wil mailen om het te melden.

3 likes

Er wordt al een halfjaar direct tegenover mij gebouwd (is in een woonwijk) en ze zijn nog minimaal een halfjaar bezig en ik word knettergek van de klereherrie die bouwvakkers op de radio hebben staan elke ochtend om 7u ‘s ochtends. Bouwoverlast is is een ding, maar dit is echt alsof ik naar carnaval ben?

6 likes

Bingo FM :beers::partying_face::dancer:

2 likes

Op het hoogtepunt - zo rond 12 wanneer ik denk ff voor mn deur te kunnen gaan lunchen - gaan ze er ook altijd bij meezingen.

4 likes

Echt om te janken. Toen ik vorig jaar een stukadoor over de vloer had luisterde hij godzijdank geen Bingo FM, maar zong wel de hele dag luidkeels in zn boomer Engels mee ‘Ammm jor vienus, ammm jor fajjur, jor diesajjurrrr’

(Was wel echt een fantastische man)

2 likes

Onze buurman komt doodleuk vertellen dat hij alle klimop op de heg tussen ons is gaat verwijderen en er privacy schermen komen?? We mogen niet eens meebeslissen?

Hij is wat ouder en kan het onderhoud niet meer bijhouden zegt ‘ie. Wat ik ergens wel begrijp, maar vind het echt heel lelijk en zonde van het groen. We hebben al aangeboden zijn kant ook bij te houden, maar dat was helaas geen optie…

Irritant hè! Hier is het vlak voor corona begonnen en omdat ze daarna een flinke achterstand hebben opgelopen doen ze sindsdien zes dagen per week, echt janken

2 likes

Doet me denken aan de verbouwing bij buren en dat ik midden in de zomer (dus iedereen alles open) ineens keihard hoor “Zon op m’n piemel, de zon die schijnt op m’n piemel :notes:

Raad eens wat er 3 maanden lang in m’n hoofd zat

5 likes

Vraag of de radio zachter mag? Ik snap dat de bouwvakkers hun radio/muziek willen hebben, maar jij moet ook comfortabel in je woning kunnen zitten

1 like

Doet ze niks hoor. Ze hebben al eens een brief gestuurd met hoe ze rekening houden met de buurt (geen overlast voor 07:000) en er is door anderen al over gemaild.

1 like

Pff wat een gedoe. Ik heb zelf een keer het bedrijf zelf gebeld, maar dat was met zo’n project waarbij een kazerne werd omgebouwd tot appartementen. Dan reageren ze denk ik toch anders.

1 like

Een paar jaar geleden zijn onze bbq-ende buren verhuisd, ik ben nog elke dag blij dat ze weg zijn (de bbq was niet de enige overlast). Maar nou zijn dit weekend onze achterburen begonnen met de bbq en ik weet niet wat zij erop gooien maar de rook is echt enorm, evenals de stank. Ik vraag me echt af wat je kunt doen om zulke rookwolken te veroorzaken, het is bijna knap.

4 likes

Bevroren vlees waarschijnlijk.
Ik heb ooit buren gehad die dit minstens 3 keer per week deden, echt hele grote rookpluimen, echt stinken ook.

Een van mijn buren besluit dat dit een perfect tijdstip is om te gaan boren :weary: En ook niet heel kort maar al 20 minuten :sob::rage:

Wait what? Serial killer vibes

4 likes

Hahaha :laughing: ik mag hopen dat ik niet naast Jeffrey Dahmer woon :joy:

4 likes

Ja ik moest meteen aan hem denken hahaha lock ur doors

7 likes