Burenergernissen #2

Dit inderdaad. Wij willen het regelen met de partij die er verantwoordelijk voor is. En het loopt al via de verzekering.

Die tweede werkman had geen verstand hoe hij het moet verwijderen maar hij voelde zich volgens mij ook opgelaten.

Het is allemaal heel kut. Vooral voor de buur. Maar het is allemaal meteen in gang gezet en het heeft tijd nodig. In de tussentijd houden wij ze op de hoogte.

1 like

Zou persoonlijk wel langsgaan met bloemen of iets lekkers ofzo, je hebt het niet zo bedoelt maar je hebt wel echt een ontzettende kutstart gemaakt als nieuwe buren. Zou je hoofd laaghouden en ontzettend aardig blijven.

47 likes

Nouja als het zoals hierboven staat echt twee stoeptegels zijn en het een klus is die de klusjesman die het aanbood direct kan fiksen zou ik zeggen dat goodwill soms opweegt tegen bureaucratie.

13 likes

Wat een kutreactie

9 likes

Nee? Gewoon realistisch. Denk dat je zelf idd te veel in je emotie zit als je denkt dat dit gemeen is of dat je buren gister fout zaten.

28 likes

Maar dit is toch hoe het werkt? Als het andersom was geweest was je toleratie voor je buren waarschijnlijk ook gedaald (daarom hoofd laag en aardig) en mensen zijn nu eenmaal gevoelig voor paaierij (daarom bloemetje)?

5 likes

Zeggen dat het een ontzettende kutstart is een beetje ongenuanceerd maar je zal het zelf ook geen fijne start vinden waarschijnlijk, ook al kunnen jullie er zelf natuurlijk helemaal niks aan doen. Waarschijnlijk vind je het daarom een kutreactie omdat je dat ook wel weet en ze het er een beetje in wrijft.

Ik ben het wel eens met het advies om langs te gaan met een bloemetje of iets lekkers. Snap alsnog dat het vervelend is dat zij werkmannen die er niks mee te maken hebben hierop gaan aanspreken maar zou dat even laten gaan. Je kan het wel benoemen als je langsgaat met dat bloemetje van goh ik hoorde dat jullie hen gevraagd hadden het op te lossen maar dat is niet de partij die het veroorzaakt heeft dus vandaar dat zij er niks aan hebben gedaan, we gaan het uiteraard zo snel mogelijk proberen op te lossen met de verantwoordelijke partij.

3 likes

Als het alleen om die twee tegels ging, prima, dan zou ik überhaupt niet moeilijk doen met verzekeringen enzo. Maar als nu die 2 stoeptegels omwisselen betekent dat ik straks misschien zelf kan gaan betalen voor het vervangen van een dak/ruit/motorkap/oid en overspuiten van 6 panelen van een auto à €6k, dan denk ik nog even een keertje extra na.

10 likes

Nee die auto is een ander verhaal, dat snap ik ook wel, daar zou ik ook mijn vingers niet aan branden. Maar ook hier denk ik; dat soort dingen - de buren zitten er erg mee, kunnen we dat alvast doen - kun je prima bij een verzekering checken.

(Ik ben wat dit soort dingen wellicht ook teveel een pragmaticus, woon hier waarschijnlijk nog wel een jaar of 10/20 en heb mensen nodig die in de sneeuw mijn paadje naar de weg scheppen, dus als het om het voorkomen van gezeik gaat kan ik ineens kruipen)

3 likes

Ik lees echt met verbazing een aantal reacties en de hoeveelheid likes hoor. Het is niet alsof de klus mensen een been van de buurman hebben geamputeerd oid. Hopelijk is het redelijk snel in orde maar ik zou mijzelf als ik jou was ook niet drukker maken hierom dan nodig, je bent het aan het oplossen en geeft updates wanneer ze er zijn. Dan is het ook gewoon even wat het is.

10 likes

Het is vervelend maar niet het einde van de wereld, eens. Maar een niet goede relatie met buren/valse start kan wel behoorlijk invloed hebben op je woonplezier.

Ik denk dat wat @Vloeistof doet netjes is, ze handelt het keurig af, maar te merken aan de reactie van de buren blijft er onvrede. Ik zou om die reden langsgaan met iets lekkers of een bloemetje, aangeven dat je er zelf ook mee zit, druk bezig bent om het op te lossen. En dan niet vanuit de gedachte dat je iets fout doet, maar dat persoonlijk contact en iets extra’s doen helpend kan zijn om er beiden minder stress van te hebben. En de goodwill ook op die manier te laten zien.

11 likes

Niet mijn ergernis, maar die van overburen. De verzamelplek voor containers is bij hun voor de deur aan de wegkant (stoep voor hun deur is ongeveer 5 meter). Nu staan er nog 4 containers, welke buren begin van de week niet hebben weggehaald na het ophaalmoment. Ik had de overburen er gisteren al moeilijk naar zien kijken. Nu hebben ze vanmorgen passief agressief de containers op een andere plek gezet, dat ze niet meer, ik denk in het zicht van hun keukenraam staan. Maar op een plek waarmee ze de doorgang blokkeerden voor mensen. Nu heeft net weer iemand anders de containers verplaatst overdwars de andere kant op waardoor ze een andere doorgang blokkeren. Ik was al geneigd om ze zelf bij het juiste huis neer te gaan zetten, maar ben benieuwd wat er nu mee gaat gebeuren😂

Het mooie van alles is, dat de overburen, die ze hebben verplaatst, tegen grondcontainers aankijken. Dus wat nou het probleem is…

2 likes

Haha bij ons in de wijk wordt jouw container dan gewoon bij je voor de deur gezet. Ik heb ook een overactieve buur die hem op de dag zelf alweer bij mij voor de deur zet. Dus woensdagochtend aan de straat en als ik dan ‘s avond na werk thuis kom staat hij alweer voor mijn hekje. Ik ben denk ik de enige persoon in mijn straat die fulltime werkt, dus ze zijn niet gewend dat er altijd een hele dag een container op de ophaalplek staat.

2 likes

Ja, hier wordt dat gezien als behulpzaam maar ik vind het stiekem toch altijd zo ongeduldig en drammerig als mensen dit doen. Laat dat ding daar gewoon tot 's avonds tot mensen uit hun werk komen en hun eigen container kunnen pakken.

11 likes

Mijn containers worden na het legen schoongemaakt door een bedrijf en soms neemt mijn buurman mijn containers te vroeg mee waardoor ik dat bedrijf weer moet bellen voor een nieuwe afspraak :smiling_face_with_tear: dat is zo’n buurman die de hele dag achter het raam staat te kijken of de containers al weg zijn. Ik haal hem heus wel op hoor, hij staat er nooit langer dan een paar uur

2 likes

Heb je dit weleens tegen hem gezegd dat hij dat echt niet meer moet doen omdat ze nog schoongemaakt moeten worden? Wat irritant zeg.

3 likes

Ja en het grappige is dat hij ze zelf ook door dat bedrijf laat schoonmaken haha, hij vergeet dat helaas regelmatig

2 likes

Wij zijn momenteel de ergernis, onze zolder wordt afgewerkt van binnen met isolatie etc.
Dus dikke herrie, van zagen en schroeven.
Electra wordt ook verlegd morgen, dus boren in een betonnen muur.
Sorry not sorry.

2 likes

Wow, ik ben altijd gefascineerd door mensen die zo’n dienst afnemen! Waarom doe je het en hoeveel kost het je? Weegt het op tegen zelf de tuinslang er op zetten als het nodig is?

3 likes

Haha wow ik herken echt niks van deze dingen uit mijn buurt. Sommige containers staan er echt een week… sterker nog 1 groene container staat al maanden ergens op een stoep :laughing: Nobody cares haha.

7 likes