En dan belt niemand de politie?
Het was voor mij niet te lokaliseren waar het vandaan kwam. Centrum amsterdam dus veel huizen op elkaar. Dan heeft politie bellen ook geen nut als je geen huisnummer hebt.
Buurman waar het hier wel vaker over gaat heeft weer getetter aan op zijn subwoofer, allemaal irritant genoeg zou je denken. Maakt aan de achterkant een gezin ruzie (echt altijd buiten, waarom), wordt buurman blijkbaar zenuwachtig van dus die zet de boel nog een tandje harder
![]()
Mân nieuwe onderburen waren al de hele week aan het klussen, maar ik wist dat ze vandaag gingen verhuizen dus prima.
Zijn ze vandaag om 6u begonnen met verhuizen?! Ik hoor een vrachtwagen ronken, voetstappen en stemmen. Zijn toch geen tijden ![]()
Haha jeetje die hebben er echt zin in
Ja nu ook hopen dat ze vanavond op tijd klaar zijn ![]()
Haha wij zijn een x op zondag om 7 uur sochtends begonnen met verhuizen en toen was mân oude buurvrouw woest (wel terecht haha).
Wij konden bij ons nieuwe huis maar tot 12 uur inrijden dus moesten daarvoor klaar zijn. (kwam er 6 jaar later pas achter dat je een ontheffing voor dit soort dingen kan aanvragen).
Ja 7 uur is ook wel erg vroeg haha, helemaal op een zondag (zaterdag is dan mss iets gangbaarder). Maar goed zijn verder echt lieve mensen en kwaad is al geschied, mân kind is er doorheen geslapen dus mijn cadeautje is dat ik al lekker aan het lezen ben met een koffietje ![]()
Vind het toch wel flauw van die buurvrouw om hier woest op te zijn. Is ze dat echt komen melden? Het is niet alsof iemand voor zijn plezier zo vroeg verhuist? Soms heb je net zoals jij maar heel kort te tijd om alles over te verhuizen, daar ga je dan toch niet serieus over klagen? Het is ook weer niet alsof dit wekelijks voorkomt.
Haha ja ze heeft ons wel flink uit staan schelden. Ik vond het wel terecht dat ze boos was, maar ik had zelf gewoon wat vaker ook boos mogen worden op haar ipv de overlast te accepteren.
Ik vind dat echt een bizar overtrokken reactie. Zo vroeg is 7 uur nou ook weer niet, jeetje. Soms kan het gewoon niet anders?
Ja ik snap dat het heel kut is als mensen zo idioot vroeg beginnen maar doorgaans is verhuizen nou eenmaal iets wat je sporadisch doet. Dus als buur zou ik denken ja kut maar goed dit is nu 1x. En ze zullen waarschijnlijk ook niet voor hun lol zo vroeg beginnen maar als je bijv. een busje huurt en je moet een aantal keer op en neer naar een plek 100 km verderop dan heb je soms niet zoveel keus.
Ik vind sowieso klagen als iets één keer voorkomt echt gezeik. Met verhuizen al helemaal want dat is NATUURLIJK maar één keer, maar ook met een feestje of vroeg/laat klussen; als dat één keer gebeurt⊠natuurlijk kan je er wat van zeggen als je er echt last van hebt (je baby kan niet slapen, je hebt nachtdienst/moet de volgende dag vroeg op en door het te melden kan het meteen worden opgelost), maar stel je wordt vroeger wakker en gaat toch niet meer slapen⊠let it go? Haha
Ja, wat wil je ook bereiken door te klagen? Dat ze alles ter plekke uit hun handen laten vallen en 3 uur later verder gaan met verhuizen?
Aan dat klagen heb je niet veel nee, maar bij verwachte lawaai (zeker over meerdere dagen) is het wel netjes om dat van tevoren te melden. Dan kunnen de buren er rekening mee houden. Veel mensen melden helemaal niks en vinden de anderen al snel zeikerds. Ik denk dat daar vooral de ergernis in zit, afgaande op wat ik in mijn omgeving zie.
Edit: oeps, gereageerd op verkeerde persoon
Heeft ze echt gescholden met scheldwoorden?
(Ik vraag dit omdat mensen dat soms zeggen en dan blijken ze wel boos gedaan te hebben maar geen enkel scheldwoord te hebben gebruikt)
Zo ja: bizarre reactie
Ja, maar zij was sowieso wel apart. Ik vind achteraf gezien dat ik het vooraf had moeten benoemen want ik wist al een tijd dat ik zo vroeg op zondag ging verhuizen. Mijn logica was dat ik zoveel overlast van haar getolereerd had dat zij dit ook wel van mij zou tolereren. Maar dat slaat helemaal nergens op want zo werkt dat niet.
Ik vind trouwens dat boos worden wel een functie heeft, want dan ben je je frustratie kwijt. Ik vind het verder niet netjes en heel onhandig om naar buren toe te doen maar niet onbegrijpelijk.
In mijn nieuwe buurt wordt dit jaar heel veel verbouwd maar eigenlijk altijd tot schappelijke tijden. Soms tot heel laat maar dan hebben ze vast iets belangrijks wat de dag erna gaat gebeuren.
Call me petty, maar in dat geval had het me dus 0 geboeid en had ik het ook niet gemeld van te voren.
Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd vanwege de verstoorde relatie met onze toenmalige buren. Nu wonen we heel vrij zonder directe buren. 50 meter verderop woont een bejaard stel waar we het heel goed mee kunnen vinden. Besef nu pas hoeveel impact dat op ons had in het vorige huis en hoeveel stress dat met zich meebracht. Een goede buur is echt beter dan een verre vriend.
Wat heerlijk!