Burenergernissen #2

Mensen in onze straat zijn de voortuin aan het doen. Zijn dit weekend aan het uitgraven, veel aarde en wortelresten etc. Ze dumpen alles in de ondergrondse containers… Hoe bedenk je het toch. Ze hebben twee big bags met zand laten leveren. Gebruik die dan. Maar ja kost geld he.

2 likes

Keiharde muziek vind ik eigenlijk nooit kunnen. Behalve dan als je een feestje o.i.d. hebt en de buren waarschuwt. Maar dat je leefgeluiden en wat (zachte) muziek hoort op dit tijdstip vind ik ook heel normaal.

8 likes

Zo dat is echt mega aso! Ik ben nu wel benieuwd wat er in het pakket zit.

4 likes

Eigenlijk wel eens ja, keihard kan alleen met een feestje. Mijn buren doen het geluid wel eens wat harder bij (naar ik aanneem) hun lievelingsmuziek, vind ik nooit zo erg. Dan heb ik het echt over 5 minuten ofzo. Maar urenlang bonkende muziek is natuurlijk op elk tijdstip van de dag irritant.

5 likes

Kan echt wel janken, ik heb nieuwe bovenburen en gewoon weer mensen die de muziek tering luid opzetten en geen rekening mee houden dat anderen er last van hebben

Mijn vorige bovenburen waren de enige buren die stil waren maar nu heb ik aan iedere kant lawaai :thumbsup:

1 like

Ik klopte net bij mijn buurman aan om te vragen of ie zijn klote bas wat zachter wilde zetten en hij deed gewoon niet open :triumph: ik hoorde hem letterlijk voor de deur staan en weglopen. Echt zo ongelofelijk aso

1 like

Snap dit zo goed.
Heb zelf ook last van een onderbuurman die ervoor zorgt dat ik meerdere malen soms per week wegdreun uit me huis. Soms normale tijden maar vd week was het bv van 23:00 tot over 24:00 en toen heb ik mijn oordoppen maar ingedaan. Ook al 2 keer aangesproken en voor nu doet die nog open, maar benieuwd voor hoe lang nog. Het is ook geen fijn type en toen ik aangaf dat het niet normaal is hoe het door dreunt antwoordde die letterlijk met: ik ben ook niet normaal. Ben ook aan het kijken voor klacht bij woningbouw maar die sturen je meteen door naar buurt bemiddeling en daar heb ik geen zin in gezien het type.
Maar misschien is dat een optie voor je als die niet open blijft doen en je blijft last houden? Als je een huur huis hebt natuurlijk. En anders gewoon politie bellen

1 like

Ik deel wasmachines wat over het algemeen prima gaat, maar soms heb je echt zo’n dag dat je 3x moet lopen voor er een vrij is, maar dat is vaker niet dat wel. Dus ik doe er net een wasje in, komt er een meid binnen die boos wordt, want zij was op die wasmachine aan het wachten. Dus ik zo ja sorry, dat kan ik ook niet weten als je niet hier bent. En toen vond ze mijn wasje te klein voor de wasmachine. Hij was ook niet heel groot, maar heb die dingen morgen nodig en ik betaal er ook gewoon voor, dus lijkt me aan mij of ik er veel of weinig instop. Die meid dus helemaal kwaad. Ik had het kunnen weten zei ze, want ik kwam haar 5 minuten daarvoor tegen op de gang. Wat klopt, maar toen had ze een pak wcrollen bij en geen wasmand. Hoe moet ik dan ruiken dat je daarna je was gaat doen?? Ben blij als ik verhuisd ben en een eigen wasmachine heb. Ze stond net buiten de wasserette te wachten, dus mag hopen dat ze niet mijn wasmachine gauw opentrekt en m’n was eruit pleurt

4 likes

Huh, hoezo wordt zij boos op jou? Belachelijk zeg. Dan had ze daar moeten blijven wachten of haar wasmand daar neer moeten zetten om op die manier een soort wasmandenwachtrij te vormen toch? Dit moet je jezelf echt niet aanrekenen hoor. Kan me goed voorstellen dat je uitkijkt naar je verhuizing en dat je dan een eigen wasmachine hebt en van dit gezeur af bent. Superirritant dit!

1 like

Vreselijk!!

Ja precies. Als ik naar beneden loop en ik zie dat er eentje klaar is over 5 min, dan wacht ik daar gewoon even. Als ik dan alsnog naar boven loop en daarna naar beneden ga en iemand anders de wasmachine al in gebruik heeft genomen, dan is t mijn probleem, ga ik toch ook niet zeiken. Ze wou ook voor, mooi niet toegelaten hoor met die toon van dr

5 likes

Ja dikke doei, ze had gewoon moeten wachten. Goed dat je je niet uit het veld liet slaan.

5 likes

Ik snap echt dat dit heel vervelend is, maar voor eigenaren is dit ook vreselijk. Ik ben recent op mezelf gaan wonen en mijn hond kan ook niet alleen thuisblijven waardoor ik hem dagelijks naar mijn moeder/zusje breng. Zij wonen in een andere stad en ik heb verder nog geen kennissen genoeg om dichtbij iemand te zoeken. Hoe vervelend het ook is, soms moet er ook wel eens met haast een boodschap gedaan worden waardoor de hond onverhoopt toch even alleen thuis moet zijn. Ik snap dat als dit een uur duurt het rot is, maar om met elke 15 minuten direct al gaan klagen…

1 like

Bij haar is het een structureel iets waarbij de bewoners geen rekening lijken willen te houden met de rest van de bewoners. Dus juist wel elk kwartier opschrijven en zsm klagen.

10 likes

Dat wist ik niet, sorry @Popsicle

1 like

Ja het is helaas structurele overlast, op sommige dagen was het soms wel 3 uur. Toen ik dat bericht neerzette duurde het uiteindelijk anderhalf uur voordat ze weer thuis waren en het blaffen stopte. Dat vind ik niet oke en ook niet iets wat ik moet accepteren. Van het weekend was het ook weer raak dus ik heb helaas de woningbouw weer gecontacteerd.

Ben vooral boos om het feit dat dit me weer energie kost. Ik wil gewoon geen last van die mensen en hun hond hebben en andersom ook geen last veroorzaken.

6 likes

Ah wat rot is dat zeg! Ook heel zielig voor zo’n beestje, kan echt niet goed voor zo’n keeltje zijn dat blaffen. Gets. Ik vraag me wel af wat de woningbouw hier aan kan en mag doen, zoals de dierenbescherming bellen oid. Voor zo’n dier is het misschien fijner om naar een dagopvang te gaan als de bazen aan het werk zijn. Maarja, verplicht dat maar eens. Hopelijk lost het zich snel op!

4 likes

Ja is ook zielig voor de hond want hij gaat echt helemaal los als hij alleen is. Ze rijden de straat uit en het begint echt meteen… keihard en nonstop.

Maar de woningbouw heeft gezegd dat als ze met de overlast doorgingen ze kunnen/gaan eisen dat ze de hond wegdoen. En waarschuwingen uitdelen die uiteindelijk tot ontruiming kunnen leiden maar dat is natuurlijk een heel erg lang traject. Hoop ook gewoon dat het helemaal niet zo ver komt. Niet voor mij (want maanden overlast) en niet voor de buren (want dakloos).

5 likes

Oké niet echt een ergernis maar vind t meer zielig voor mijn buurvrouw. Zij hebben een kindje van 1,5 en die huilt de laatste weken echt hysterisch in de nacht, klinkt als night terrors met gillen en alles. Ze slaapt sinds kort ook in de kamer aangrenzend aan die van ons. Soms wordt ik er wakker van maar dan stopt t daarna wel weer en val ik in slaap, maar gisteren ging het echt lang door. Niet erg, kan de buurvrouw ook niks aan doen enzo. Maar haar man werd zó boos op haar echt niet leuk. Kon het woord voor woord horen. “WAAROM HUILT ZE?!! JIJ WIL TOCH OOK SLAPEN? LAAT HAAR STOPPEN GVD” :sob:

4 likes

Wtf wat een bizarre reactie van hem

5 likes