Burenergernissen #2

Ik snap echt dat dit heel vervelend is, maar voor eigenaren is dit ook vreselijk. Ik ben recent op mezelf gaan wonen en mijn hond kan ook niet alleen thuisblijven waardoor ik hem dagelijks naar mijn moeder/zusje breng. Zij wonen in een andere stad en ik heb verder nog geen kennissen genoeg om dichtbij iemand te zoeken. Hoe vervelend het ook is, soms moet er ook wel eens met haast een boodschap gedaan worden waardoor de hond onverhoopt toch even alleen thuis moet zijn. Ik snap dat als dit een uur duurt het rot is, maar om met elke 15 minuten direct al gaan klagen

1 like

Bij haar is het een structureel iets waarbij de bewoners geen rekening lijken willen te houden met de rest van de bewoners. Dus juist wel elk kwartier opschrijven en zsm klagen.

10 likes

Dat wist ik niet, sorry @Popsicle

1 like

Ja het is helaas structurele overlast, op sommige dagen was het soms wel 3 uur. Toen ik dat bericht neerzette duurde het uiteindelijk anderhalf uur voordat ze weer thuis waren en het blaffen stopte. Dat vind ik niet oke en ook niet iets wat ik moet accepteren. Van het weekend was het ook weer raak dus ik heb helaas de woningbouw weer gecontacteerd.

Ben vooral boos om het feit dat dit me weer energie kost. Ik wil gewoon geen last van die mensen en hun hond hebben en andersom ook geen last veroorzaken.

6 likes

Ah wat rot is dat zeg! Ook heel zielig voor zo’n beestje, kan echt niet goed voor zo’n keeltje zijn dat blaffen. Gets. Ik vraag me wel af wat de woningbouw hier aan kan en mag doen, zoals de dierenbescherming bellen oid. Voor zo’n dier is het misschien fijner om naar een dagopvang te gaan als de bazen aan het werk zijn. Maarja, verplicht dat maar eens. Hopelijk lost het zich snel op!

4 likes

Ja is ook zielig voor de hond want hij gaat echt helemaal los als hij alleen is. Ze rijden de straat uit en het begint echt meteen
 keihard en nonstop.

Maar de woningbouw heeft gezegd dat als ze met de overlast doorgingen ze kunnen/gaan eisen dat ze de hond wegdoen. En waarschuwingen uitdelen die uiteindelijk tot ontruiming kunnen leiden maar dat is natuurlijk een heel erg lang traject. Hoop ook gewoon dat het helemaal niet zo ver komt. Niet voor mij (want maanden overlast) en niet voor de buren (want dakloos).

5 likes

OkĂ© niet echt een ergernis maar vind t meer zielig voor mijn buurvrouw. Zij hebben een kindje van 1,5 en die huilt de laatste weken echt hysterisch in de nacht, klinkt als night terrors met gillen en alles. Ze slaapt sinds kort ook in de kamer aangrenzend aan die van ons. Soms wordt ik er wakker van maar dan stopt t daarna wel weer en val ik in slaap, maar gisteren ging het echt lang door. Niet erg, kan de buurvrouw ook niks aan doen enzo. Maar haar man werd zĂł boos op haar echt niet leuk. Kon het woord voor woord horen. “WAAROM HUILT ZE?!! JIJ WIL TOCH OOK SLAPEN? LAAT HAAR STOPPEN GVD” :sob:

4 likes

Wtf wat een bizarre reactie van hem

5 likes

Nou, ik snap best de wanhoop die erbij komt kijken hoor :flushed: slaapgebrek/onderbreking doet rare dingen met een mens.

9 likes

Zeker, dat begrijp ik ook en klonk er ook heel erg in door. Maar de buurvrouw kon er natuurlijk ook niks aan doen :smiling_face_with_tear:

6 likes

Nee dat is natuurlijk ook zo!

Ja dan ff lekker je vrouw afkafferen?

2 likes

Zo bedoelde ik het niet, meer dat ik wel begrijp dat je op een punt komt waarop je knapt. Hopelijk wordt het gauw beter. Voor zowel het baby’tje, de ouders als de buren.

2 likes

Ja slaapgebrek maar ook de stress als je net in slaap valt en je weer wakker wordt gehuild. Ik kreeg er altijd instant hartkloppingen van.

7 likes

Staan er geen nummers op de containers? Zou ze gewoon ergens anders neerzetten.

Parkeren lijkt me idd rot met mensen die in jullie wijk weer parkeren. Die man staat waarschijnlijk hele dga voor het raam.

De buurjongen kwam m’n wifiwachtwoord vragen en ik had het gewoon gegeven, maar toen laadde het forum niet eens meer?
Heb de router een half uurtje uit gedaan en nu kan ik alles weer :grimacing:

2 likes

Wat stom dat ze ze verwijderd hebben. Ik zou dan gewoon aan de kant van de weg zetten net zoals ze opgehaald moeten worden :grimacing:

Bij mn ouderlijk huis woont ook zo iemand die een parkeerplek claimt en kijkt hele dag uit raam als iemand anders erop staat en zet dan snel zijn auto er neer. Echt geen leven die man.

4 likes

Dit alsjeblieft noooooit doen. Je kan best veel als je de router in kan :smiling_face_with_tear:

5 likes

Omdat alle appartementen net opgeleverd zijn en hij zei dat z’n internet na het weekend wordt aangesloten. Zag er geen kwaad in.

@Missuni shit wat dan? Ik weet van vriendinnen dat ze ook het internet deelden met hun buren dus ik dacht ik ben een goede buurvrouw :smiling_face_with_tear: Helpt wachtwoord veranderen?

1 like

Onder andere:

• mensen kunnen onder jouw “vlag” illegale dingen doen, waardoor jij in de problemen kunt komen
  • bestanden en gekoppelde apparaten kunnen ze makkelijker in
  • het is veel makkelijker om via je router virussen te verspreiden in jouw netwerk

Maar misschien nog wel het belangrijkste is dat het mogelijk is om berichten en inloggegevens te onderscheppen.

Ervan uitgaande dat je buur dit niet doet, is er natuurlijk niks aan de hand. Maar die buurman/vrouw deelt het wachtwoord misschien weer met zijn of haar bezoek en voor je t weet gaat het een eigen leventje leiden.

25 likes