Burenergernissen #2

Echt heel fijn voor je/jullie. Ik woonde jarenlang in een appartement met kartonnen muren naast een kerel die tegen zijn vrouw en kinderen schreeuwde en ze volgens mij ook sloeg :pensive: Inmiddels ook verhuisd naar semi-vrijstaand en ik kan 100% beamen wat je zegt.

4 likes

Ja maar op deze manier verandert de relatie natuurlijk niet. Wat in dit geval weinig uitmaakte, want ik ging toch verhuizen. Ik heb me er ook niet druk om gemaakt ofzo.

3 likes

Wat fijn! Jaloers op. Hier geen verstoorde relatie met buren maar wel een jaren 30 woning waar je soms toch ook iets meer van je buren meekrijgt dan je zou willen.

2 likes

Pfff. Toen wij hier gingen wonen, vertelde onze naaste buuf dat ze hier niet lang zouden wonen ivm de opgroeiende kinderen. Maar het zijn geen fijne buren. Afval gooien ze over de schutting, schreeuwen naar elkaar, de ouders schelden de kinderen ook soms uit. Bbqen met stinkbrikketten zonder waarschuwing, vuurwerk afsteken naast onze auto, feestjes tot laat zonder briefje en de kinderen plukken aan planten in mijn voortuin. Van dat laatste wel wat van gezegd, verder dacht ik altijd: ze gaan dit jaar of volgend jaar toch weg. Fast forward…vorige week melden ze dat ze ipv een verhuizing, toch een megaverbouwing gaan doen.

En zojuist zie ik wat van hun avondeten (ze lieten het bezorgen en schreeuwden daarvoor ook hun bestelling door) weer bij mij in de tuin liggen, en mijn kat lijkt er ook van gegeten te hebben. Ik baal nu zo dat zij niet meer gaan verhuizen.

4 likes

sorry, maar ze gooien afval / eten in jouw tuin?? Wat mega raar en intrusive

Als je nog niet bezig bent met documenteren (foto’s, filmpjes en de bijbehorende datum) zou ik daar nu maar mee beginnen…

14 likes

Oh wat vreselijkkkkk dit
Zou dan ook echt fucking erg balen van die update

Wat zeggen ze over dat afval over de schutting gooien??

1 like

Het was tijdens feestjes. ā€œtja, toen waren we allebei jarigā€. En over het eten van gisteren ā€œja we zagen niet welk kind het deedā€ en dat excuus gebruiken ze vaker.

Ik ga idd maar bijhouden, bewijsmateriaal verzamelen en buurtbemiddeling volgende keer inschakelen.

2 likes

Ons buurmeisje van 20 werkt in een kinderdagverblijf. Dat weet ik omdat ze altijd heel luid telefoneert op speaker met een collega in de binnentuin. Alle details kan je letterlijk meeluisteren als de ramen open staan/ik zelf in de tuin ben. Vaak gaat het over andere collega’s of over kindjes die ze verzorgt.

Moet ik hier iets van zeggen?

3 likes

Ik voel me echt een zeikerd maar de beneden verdieping hier heeft een tuin en daar woont een gezin met 3 jongens en nu het langer licht is zijn ze ā€˜s avonds later buiten, maar ze schreeuwen en gillen zoooo erg :sob::sob: ik wil gewoon ff rustig op de bank een boekje lezen en ik ben echt helemaal voor buitenspelen maar niet op deze manier, echt waar halen die kids ook de energie nog vandaan (zijn al wat oudere kids, de mijne ligt al op bed haha)

4 likes

Ja zeg er zeker wat van.

3 likes

Terug gooien over de schutting. En van andermans planten/spullen blijf je af. Klinkt als een huis zonder regels waar opvoeding optioneel is.
Het is dat die van mij niet gooien met voedsel, maar anders hadden we dezelfde buren kunnen hebben.

3 likes

Buurvrouw verderop heeft tijdelijk haar kleinzoon in huis. Kleinzoon rookt elke avond in de tuin een jointje, en ze zei al: als je iets ruikt laat het even weten. Nu hing gisteravond de hele slaapkamer vol met een wietlucht, blijkbaar stond de wind onze kant op. Maar wat vinden jullie? Buurvrouw even een appje sturen of voor deze ene keer laten gaan? Ik weet dat ze het ontzettend vervelend vind dat ie blowt in de tuin, en dan heb ik iets van; als ik nu ga appen dan maak ik haar alleen maar ongemakkelijk?

2 likes

Appen hoor! Ze begon er zelf over en misschien kan ie op een andere plek gaan staan dat niemand er last van heeft

15 likes

Ik zou het laten gaan maar als het vaker gaat gebeuren wel appen. Soms heb je gewoon een beetje last van je buren. Als dat een keertje voorkomt moet je dan gewoon slikken vind ik, maar als het vaker voorkomt zeker iets van zeggen.
Los hiervan begrijp ik wel dat het super irritant is dat je slaapkamer naar wiet meurt.

15 likes

Ik zou het denk ik laten gaan óf alvast vragen of die kleinzoon het kan laten weten zodat je het raam dicht kan doen

3 likes

Ja het is absoluut niet omdat hij een jointje rookt, lekker doen. Maar meer omdat zijn oma ook vroeg van: als je het ruikt, meld het dan even. Ik denk dat ze dan wil dat ie ergens anders gaat staan ofzo.

1 like

Fijn dat die oma/buurvrouw mee wil denken. Alsnog zou ik het zelf bij de eerste keer dus lekker laten gaan ook al heeft ze het zelf aangegeven. Maar als jij het toch even meldt bij haar is het ook goed toch, zij lijkt daar voor open te staan.

Nou dat zou ik zelf echt jammer vinden want ik slaap het lekkerst met het raam open

3 likes

Dan doe je ā€˜m daarna weer open

2 likes

In je slaap? Of verwacht je dat ze een wekker zet om het raam weer open te doen?

10 likes