Het is 13,98 per maand voor twee containers en de containers zijn daarna brandschoon, ik had vaak last van maden en ik vond zelf schoonmaken best een gedoe telkens. Bij dit bedrijf kun je het maandelijks opzeggen dus je kunt ook alleen een abo nemen als het erg warm is ![]()
Wauw, ik vind dit wel succesvol adulting hoor! Moet ook opbiechten dat ik zelf nog nooit de tuinslang erop heb gezet haha.
Ik ook zodat die bak niet zo enorm stinkt (gft) en in de zomer ook tegen de maden. En ik wil dat niet in mn tuin zelf schoonmaken, krijg al rillingen als ik aan dat spetterende water met gft sap denk
Ik heb dit abo ook net afgesloten; bak staat in de voortuin en de tuinslang is in de achtertuin en de keren dat je echt zin hebt om dat ding goed schoon te maken zijn echt schaars en eigenlijk is dat ook niet echt goed te doen. En als het warm is is het idd heel snel goor, krijg je maden en het stinkt vreselijk; omdat hij bij ons in de voortuin staat ruik je dat dan ook steeds als je weggaat/thuiskomt. Dus ik had die 80 eu/pj (actie) er toch wel voor over.
Stomme vraag misschien maar ik heb ook overwogen ze schoon te laten maken, maar hoe werkt dat schoonmaken dan? Doen ze dat op de plek waar je container staat in je tuin, of in een wagen, of worden ze meegenomen ofzo?
Ik ben echt laks met mijn container ophalen, ik gebruik mijn voordeur niet en vergeet het gewoon steeds, zou het juist lief vinden als een buur soms denkt oh die zet ik even bij de woning.
Je kan er trouwens ook een boete voor krijgen ![]()
Wat ik ook nog wel snap, aangezien iemand in een rolstoel bijvoorbeeld er door belemmerd wordt (dit is op mijn plek niet het geval overigens, die stoep is amper 4 grindtegels breed dus dat is sowieso al waardeloos).
Ik vergeet 'm overigens ook wel aan de weg te zetten, ik werk vaak tot vroeg in de ochtend en als ik dan lig en er ineens weer aan denk ga ik echt mijn warme bedje niet verlaten en me ervoor aankleden. Maar ja ik zou het ook heel raar vinden te vragen aan buren of zij het willen doen, mochten ze zien dat ik het ben vergeten. Tenzij ik weg van huis zou zijn (vakantie oid)
Je kunt de app afvalwijzer gebruiken, dan krijg je een melding (tijdstip zelf te kiezen).
Ik laat het 1x per maand schoonmaken via een abbonement. Vorig jaar was ik het zat, zoveel maden. En doe het zelf niet.
Ze hebben een schoonmaak kalender, afgestemd op jouw adres. Die dag laat je hem dan aan de weg staan tot 19.00 (of als je ziet dat die schoongemaakt is).
Dat is dan de dag van de leging. Ze maken gewoon op straat schoon, ze hebben een wagen met soort hogedruk enzo.
Ik ben er blij mee maar vind alleen jammer dat ze de buitenkant niet meenemen.
Maar dan gaan die stickers er misschien af. Die moet je erop plakken zodat ze weten dat die schoongemaakt moet worden.
Is me de 8euro per maand wel waard, dit is alleen voor de groene.
Papier en de plastic worden niet vies bij mij.
Tot een paar jaar terug hadden we een buurman die met pensioen was en altijd onze bakken weer terugzette. Nu is hij al een paar jaar overleden maar met een paar buren houden we de traditie wel in stand. Heel blij mee dat we er niet altijd aan hoeven te denken en hij weer voor ons voor staat.
Het kind van onze buren is dit weekend jarig. Morgen hebben ze een feestje en daarvoor hebben ze een springkussen geregeld. Ze hebben zonder te vragen dat ding voor onze poort gezet. We kunnen er wel langs met onze fiets, maar alsnog.
Nou staat dat ding vandaag al sinds 15:00 te blazen onder dat er daar iemand in de tuin zit of op dat kussen springt. Zij horen dat ding waarschijnlijk minder blazen, omdat het verder van hun tuin is.
Ik heb net de stekker eruit getrokken want ik wil gewoon ff rustig in m’n tuin kunnen zitten.
Ben ik de enige die dit echt aso vind?
Nee, maar had je het niet eerst even aan kunnen kaarten bij ze voordat je de stekker eruit trok? ![]()
Wat een gezeur haha, het is 2 dagen boeien
Hahah ja vast. Als ze buiten waren had ik het wel even gevraagd.
Nou twee dagen continu zo’n bromtoon zit ik echt niet op te wachten hoor. Zeker niet met dit weer dat je deuren en ramen open wilt kunnen zetten. Als ze er mee spelen of als er een feestje is prima. Maar ander kan je het toch gewoon uitzetten?
Nee is aso inderdaad
Ja, dat kun je dan toch bespreken?
ik vind het ook een heel rare actie, communiceer gewoon even met je buren? misschien maakt hij nu extra lawaai omdat hij aan het opblazen is ofzo idk.
Nou idd, echt een Karen actie
misschien testen ze em ff uit ofzo?
Ik snap het wel, zou ik ook best gedaan kunnen hebben. En als er niemand in de buurt is die commentaar heeft, dan werd er dus blijkbaar ook niet mee gespeeld op dat moment.
Een gemiddeld springkussen opblazen duurt echt 1.5 minuut, dat hoef je echt niet de hele middag te testen of voor te bereiden. Zo’n ding maakt echt teringveel herrie, als dat naast je terras staat kun je jezelf niet eens horen nadenken.
Aanbellen was netjes geweest misschien.
Vorig jaar dit verhaal gedeeld en zag dit topic bovenaan staan. Godzijdank heeft dit voor mij een goede afloop, deze mensen gaan in augustus verhuizen. Alternatief was dat de woco voor mij een andere woning zou zoeken maar ze konden niet garanderen in dezelfde plaats, dus voor co-ouderschap heel onhandig.
De situatie is ook echt verergert sinds dat bericht, zodra de kinderen bij mij zijn zijn de buren hele avonden aan het schreeuwen (tegen de computer, ze gamen) of harde muziek aan het draaien. Het gaat dus echt om de aanwezigheid van kinderen wat ze niet kunnen verdragen. Het heeft echt best wel veel met mij gedaan, je leeft continu onder hoogspanning en ontvlucht je huis zodra je kan.
Ik ben heel benieuwd of mensen die dit hebben meegemaakt het wel los hebben kunnen laten op het moment dat de overlast gestopt was. Ik ben soms bang dat ik me nooit meer echt kan ontspannen in dit huis.
Hahaha ![]()