Ik zou het gewoon zeggen hoor. Ze zegt het niet voor niets. Wietgeur is niet alleen super goor, het is ook niet echt gezond voor je (jaja 1x ga je niet aan dood). Maar als je het kan mijden…
Ja lijkt me wel zo prettig
Nee ze heeft het toch geroken met naar bed gaan, en hij rookt 1 joint. Of staat hij van 8 tot 3 te blowen?
Ik laat het gewoon gaan. Mocht ik haar zien en ze vraagt ernaar dan kan ik altijd nog zeggen ‘laatst een keertje…’ Haar een beetje kennende vind ze het zelf maar niks dat ie dat doet en geen ‘overlast’ bij buren wil veroorzaken.
Ik vind zelf persoonlijk een vieze oude frituurpan lucht 10x erger.
Dit is niet per se een burenergernis maar ik vraag me af of je het moet melden/vragen aan je buren als je een stuk van je heg wilt snoeien? Aan 1 kant doe ik dat al en ik heb contact met die buren. Maar aan de andere kant niet. Het groeit zo enorm hoog en qua lichtinval is dat ook niet zo fijn. Zij houden wel altijd goed hun tuin bij. Moet ik dan gewoon even aanbellen of wat zouden jullie doen? Het zijn ook niet buren in dezelfde straat. En stukken van hun struik groeit er nog weer overheen inmiddels.
Ik zou het gewoon even overleggen. Het is zo te horen jullie gezamenlijke erfafscheiding.
Geen ergernis maar meer een soort bewondering en verbazing dat dit kan. Wij wonen vlakbij een grote groenstrook, een soort park met alleen maar gras en een fietspad ernaast. Duidelijk gemeentegrond. Ik zag mijn buren altijd al met emmers en tuingereedschap die kant op lopen, maar ik ben er een tijdje terug achtergekomen dat ze op dat stuk gras een eigen moestuin hebben gemaakt, helemaal afgezet met hekken.
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit bij de gemeente, of ze geen idee hebben van wie dat is en het staat niet in de weg dus laten het zo, ze weten ervan en vinden het prima, of dat ze het gewoon nooit gezien hebben. Ik vind het wel slim van de buren. Laatst waren ze ook van alles aan het drogen voor hun huis, uien enzo.
Kan zijn dat ze dit huren van de gemeente, snippergroen heet dat geloof ik
De kans is groot dat het niet is opgemerkt of intern niet is doorgegeven, de mensen van groenvoorziening moeten het nl wel nog doorgeven als ze het tegenkomen. Mijn ervaring is dat de gemeente dit meestal niet gedoogt als het zonder toestemming is gedaan. Als het te lang duurt dan kunnen mensen nl rechten eraan ontlenen in sommige gevallen
Volgens onze gemeente is snippergroen direct naast het huis, dat is niet zo want het is vijf minuten lopen. Misschien dat ze daarom ook niet weten van wie het is?
Misschien gewoon eens vragen als je ze tegen komt? Wel frappant
Doet me denken aan mijn bovenburen die doodleuk tegen mij zeiden dat ze een geveltuin naast mijn huis wilden maken en dat aan mijn huisbaas wilden gaan vragen (aan een stuk waar zij ook niet boven wonen, ze hebben al een geveltuin onder hun huis gemaakt. echt heel raar om dat bij mijn huis te gaan claimen). Ik heb ze verbaasd aangekeken en het een paar weken later zelf maar gedaan omdat ik dat ook altijd al graag wilde.
Ja ze zijn nogal op zichzelf, ik zeg altijd vriendelijk gedag maar ze zeggen weinig terug.
Ik vind het wel frappant maar prima, er is heel veel ruimte daar en het is alleen maar gras, wat groenten en fruit lijken me beter voor de biodiversiteit dan alleen maar gras. En het staat niet in de weg.
Ohh het verbaasd mij dat jij het zo gek vindt (omdat ik dacht dat jij heel erg bezig bent met vogels/biodiversiteit maar misschien verwar ik je met iemand anders
). Ik vind het wel gek om als buur aan de bewoner mede te delen dat je dat wil en de huisbaas gaat benaderen, maar op zich is meer geveltuin meer beter toch? Lang niet iedereen heeft zin om dat bij te houden maar vindt het tegelijkertijd misschien wel prima als een buur dat doet?
Ja opzich, maar ze zouden ook toestemming aan mij moeten vragen als bewoner zijnde. Ik wilde dat immers ook al doen. Plus het was geen vraag maar een mededeling. Vond ik niet erg sympathiek
Ja, daar ben ik het dus wel mee eens! Maar ik dacht even dat je bedoelde dat je het uberhaupt raar zou vinden als buren een geveltuintje zouden hebben bij andere buren.
Utrecht heeft echt best veel van dit soort regelingen, van snippergroen, geveltuin, buurttuin, stoeptuin, zo’n stukje rondom een boom. Volgens mij wordt het ook best vaak gedoogd, want ik kan me bijna niet voorstellen dat al die boomstukjes in zelfbeheer aangemeld zijn.
Hier liggen er veel van die stoeptegels bij met ‘in beheer van de bewoners’, maar denk dat je die ook gewoon random ergens kan neerleggen en de gemeente dan denkt joe helemaal prima leuke tuin. Vind dat rommelige ook leuk, en ze moedigen het idd ook aan; zie ook steeds meer van die bordjes met QR codes in geveltuintjes staan dat de gemeente gratis je tegels kan ophalen of je gratis bloemen kan krijgen etc etc
En als het wel zo is lekker boeie? Of denk ik nu te makkelijk
Ik kan toch gewoon nieuwsgierig zijn?
Over frituurlucht gesproken…
De jongens naast ons frituren dus in de schuur omdat ze blijkbaar de stank wat dat ding geeft niet in huis willen hebben. Allemaal leuk en aardig maar ondertussen moet dat vet al lang eens vervangen worden want er komt een lucht vanaf… en die hing gisteren in onze slaapkamer. Ze laten de schuurdeur openstaan met bakken. Alles stonk in de slaapkamer omdat het raam openstond. Zelf hebben ze altijd àlles potdicht zitten, want luchten hebben ze nooit van gehoord. Dit is nu al de zoveelste keer, ga er nu wel wat van zeggen. Lastige is alleen dat ze heel erg op zichzelf zijn en altijd binnen zitten, dus ze even in het wild spontaan tegenkomen zit er niet bij dus moet echt aan de deur.
Kan toch ook nooit gezond zijn, buitenom dat frituren al niet echt gezond is, om in dat oude vet te bakken steeds?
Lol boeien ![]()