Burenergernissen #2

Ik erger me ook aan m’n buren, maar misschien overdrijf ik. Ik woon in een flat en ik zo’n stukje voor mijn woning dat officieel van mij is maar waar ik niks mee doe. Vorige zomer hadden de buren gevraagd of ze hier een zwembad mochten zetten en dat vond ik best, maar het was echt een mega zwembad en echt pal onder mijn raam en daar waren dus de hele zomer kinderen en in de avond buren en ook barbecue’s en weet ik het. Nou gewoon best veel overlast ook die pomp stond natuurlijk de hele tijd aan.
Ik ben echt mega conflictvermijdend dus ik heb het gewoon gelaten. Alleen nu is er opnieuw een waterpark in opbouw en daar ben ik toch niet zo blij mee, maar ik weet echt niet zo goed hoe ik dat moet aankaarten?
Ergens denk ik, kids zijn blij prima leuk. Maar het is wel echt onder m’n raam, en dat vind ik niet super fijn. En ik ben echt een beetje bang ook voor m’n buren dus durf er eigenlijk ook niet echt iets van te zeggen

3 likes

Ik vind het sowieso vreemd dat ze het niet nogmaals gevraagd hebben, want ik neem aan dat het om een soort voortuin gaat?

Ik zou het ook zsm zeggen, en niet als alles al helemaal staat.

25 likes

Ja dat vind ik ook een beetje gek, en best aso ook? Pff ik haat echt zo erg die confrontatie aangaan

2 likes

Ik vind het echt zo aso om een springkussen voor iemand anders poort te zetten zonder overleg en dan de dag voor het feest al de hele middag aan te hebben staan @Dropveter.
De herrie van een springkussen is echt mega storend, geen zacht brommend geluid ofzo. Heb echt het gevoel dat iedereen die de kant van de buren kiest nog nooit direct naast een springkussen heeft gezeten.
Ik zou het wel aso vinden om het te doen als dat feestje nu was geweest, maar dat is morgen pas.
En ja communiceren is beter, maar ik snap je frustratie wel. Vraag me wel af of er kinderen op zaten toen je m leeg liet lopen :sweat_smile:

15 likes

Ik zou het zsm zeggen.
Desnoods typ je wat uit (of met behulp van chatgpt) en leer je dat uit je hoofd als je geen nummer hebt.
Even doorheen bijten maar anders blijft het zo.
Je bent niet meteen een bitch als je dat aangeeft op een normale manier.

4 likes

Nog even over die containers, doen jullie niet zo’n grote zak aan de binnenkant? Die kun je er helemaal indoen en dan vastzetten met een wasknijper. Als de kliko dan wordt opgehaald haal je ze eraf en die hele zak gaat mee in de vrachtwagen dus de binnenkant blijft schoon.

3 likes

Dit wil ik wel al een tijdje proberen maar de kleine vuilniszakjes waar het groene afval ingaat zijn dan gemaakt van ecologisch materiaal die dus ook vergaan en daar lekt alles dan dus doorheen. Ik ben bang dat dat met die grote zakken dan ook gaat gebeuren.

3 likes

Dat gebeurd ook, dus je hebt nog steeds een gore kliko en die Ak plakt vast.

4 likes

Oh vreselijk :weary: ik heb nav dit gesprek gister meteen weer een schoonmaak-abonnement genomen voor de kliko’s.

3 likes

Ja ik heb er zelf geen last van maar ik heb de containers wel binnen staan in een koude garage dat maakt denk ik ook veel uit. Ik gooi wel vaak klimop op de gft container maarja dat moet je ook maar net hebben natuurlijk. Vind maden zelf ook zo vreselijk goor :weary:

1 like

In de gft bak heb ik een grote, papieren zak zitten (speciaal ervoor dus mag ook gewoon) en dan die kleine gft ‘plastic’ zakjes indd, dat werkt best redelijk. Misschien is dat nog een tip.

2 likes

En heb je ze aangesproken?

4 likes

Ja het viel gelukkig heel erg mee, voor dit weekend is het goed zo. En ze vroegen of ze in de zomer weer het grote zwembad mochten neerzetten en toen heb ik gezegd dat ik daar wel even over wil nadenken want vorige zomer heb ik daar veel last van gehad. Dat begrepen ze gelukkig wel, ik zit zelf een beetje te denken voor een soort compromis want ik gun het de kinderen ook wel.

4 likes

Superlief dat je het die kinderen gunt, maar het hoeft niet ten koste te gaan van jouw rust. Is er niet een ander plekje waar ze dat zwembad kunnen neerzetten? Moet het persé onder jouw raam?

16 likes

Kan je geen tijden afspreken? Klinkt niet alsof het buren zijn met wie je geen afspraken kan maken

2 likes

Ja we hebben het er net even over gehad, en inderdaad niet meer van ‘s ochtends tot ‘s avonds. En ze gaan het zwembad ook wat verder van mijn raam zetten en proberen het geluid wat beter te managen. Dus dat is prima zo. Misschien sowieso al goed dat ze weten dat het de vorige keer best wat veel was, en dat daar nu wat meer rekening gehouden wordt. Dus fijn om het besproken te hebben :slight_smile:

31 likes

Ik vind dat hanen die de hele dag schreeuwen niks in een woonwijk te zoeken hebben, ook al is dit de rand van het dorp, ga gewoon weg schreeuwlelijk, ga op een boerderij ofzo wonen anders is het straks noodgedwongen kip piri piri. Zwijg gewoon ellendig dier😭

11 likes

Echt heerlijk nog even buiten zitten met het geluid van een hogedrukreiniger al drie uur lang :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik ben misschien wat pessimistisch hierin. Vraag me af hoe ze dat gaan managen, roepen ze dan na X aantal uur de kinderen er uit? Ik weet natuurlijk niet wat voor mensen het zijn, maar het feit dat ze in de eerste plaats al zonder overleg opnieuw een waterpark opbouwen laat mij geloven dat het stukje ‘’ we gaan er rekening mee houden ‘’ enkel is om naar je mond toe te praten. Ik denk dat je voor jezelf het beste na kunt gaan waar je de meeste prioriteit aan geeft.

Heb je er vorige keer echt veel overlast van ervaren en zit je daar gewoon niet nog een keer op te wachten zou ik echt voor jezelf kiezen met een helaas, maar niet specifiek jouw probleem, voor de kinderen. Maar dit is echt op basis van dat ik geen indruk heb van de buren.

En vroeger heb ik deze temperaturen ook gewoon overleefd met een waterballonnen of waterpistool gevecht, dus met die kinderen zal het vast ook wel goed komen.

7 likes

Denk dat hier alleen de forummer zelf kan inschatten of dit wel of niet werkt, dus dat de visie of ervaring van een ander daarin eigenlijk niet zo relevant is.

5 likes