Burenergernissen #2

Maar waarom? De eerste keer dat deze buren hebben gehoord dat ze er overlast van heeft gehad is dus deze week. Toen begrepen ze haar meteen en hebben ze direct aangegeven het beter in de gaten te gaan houden en gevraagd of ze er deze zomer weer voor openstaat.

15 likes

Haha ben jij mijn buurvrouw, moest m’n jaarlijkse dakterrasschoonmaak doen sorry :heart:

1 like

Gemixte ergernis/sneu verhaal, onze achterbuurvrouw doet altijd zo onaardig tegen haar dochtertje als ze in de tuin zitten. Dat meisje is denk ik een jaar of 3/4 en die moeder snauwt constant naar haar en geeft om de minuut waarschuwingen. Gisterochtend zat de vader erbij zonder moeder en dan is er niks aan de hand. In de middag weer de moeder en dan is het echt de hele tijd ‘nee niet DOEN!’ ‘Laatste waarschuwing!’ ‘Ga op de trap zitten!!’. Ik zit er natuurlijk niet bij dus kan niet zien wat er gebeurd ik kan het alleen maar horen maar ik vind het dus wel zielig voor dat meisje en ik erger me aan die onaardige moeder

2 likes

Haha nee ik heb geen mensen met dakterrassen in de buurt. Ik denk iemand die z’n tegeltuin aan het schoonmaken was. En prima, hij had dat ding vast gehuurd voor een dag maar een gezellig geluid is het niet haha.

4 likes

Is ook zo, ligt ook aan mij maar ik zie het gewoon niet voor me hoe dat goed gehandhaafd gaat worden. Maar ik denk zeker dat @Vergeetmenietje dit zelf het beste kan inschatten.

Klopt het is echt een irritante herrie!

2 likes

‘Jongens het is 5 uur uit het zwembad’ of ‘stoppen met gillen anders ga je er uit’

Het is toch niet zo dat je te maken hebt met wilde dieren die niet kunnen luisteren naar hun ouders?

8 likes

Of het in het geval van vergeetmenietje kan weet ik niet, maar ik deel een grote tuin incl bij regen vollopende wadi, zandbak, helling en glijbaan met een vrij veel huizen en rond de 100 jonge kids en die zijn prima in toom te houden. Stil gaan ze nooit worden (dat was jij met waterballonnen ook niet), maar je kunt met de meeste ouders prima afspreken waar de grens ligt en op welke tijden geluidsoverlast oké is. Wondermiddel is dan wel communicatie want je komt er niet zomaar en mensen hebben gewoon totaal andere ideeën over wat acceptabel is.

2 likes

In de eerste plaats heel rot en sneu voor dat meisje, maar het klinkt eerlijk gezegd ook alsof die moeder niet zomaar onaardig is. Denk niet dat je dit gedrag vertoont naar je kind als er verder niks aan de hand is, klinkt voor mij eerlijk gezegd alsof die moeder het heel zwaar heeft op andere vlakken van haar leven en daardoor worstelt met het moederschap en omgaan met haar kind.
Snap je ergernis volledig (en bedoel ook niet om die tegen te spreken) maar ik herken wel dat ik mezelf er soms op betrap dat ik niet leuk doe tegen mijn kind(eren) omdat ik het zelf zwaar heb en daardoor weinig geduld heb. Zeker kwalijk, maar ook menselijk. Wilde de mogelijke andere kant van het verhaal ff belichten.

13 likes

Dit is absoluut geen heftige ergernis maar vooral ook een fascinatie: mijn buurvrouw stofzuigt altijd alsof er een olifant aan het balletdansen is?!?! En ook LANG. Echt een uur!! En onze muren zijn van karton, dus ze loopt nu al 10 minuten tegen de muur aan te raggen :joy: Ik zie echt voor me dat iemand met grof geweld alle tafels en stoelen de lucht in smijt :joy:
Vraag me ook altijd af of ik dan zelf wel goed stofzuig, ik ben altijd zo klaar :rofl:

3 likes

Haha ik dacht ook, niet persé zielig. Mjn dochter kan een engel zijn bij mijn man en vijf minuten later een draak bij mij (haar broertje van de bank duwen, steentjes naar de kat gooien, zand in het zwembadje, met glas spelen weet ik het wat), dan ben ik ook niet zo aardig maarja, opvoeden he. :woman_shrugging:

2 likes

Ik krijg ook serieuze moord neigingen van de haan hier in de buurt

Ja die begint om een uur of 5 in de ochtend al te schreeuwen hier, snap niet dat zijn baasjes dat zelf aankunnen zo vroeg

2 likes

Mn buuf heeft mensen ingehuurd om de tuin te doen en ze zijn nu met een heggenschaat of hogedrukspuit of whatever bezig. Tering herrie iig. Ik mag er natuurlijk niks van zeggen maar het is super mooi weer en ken mezelf niet eens horen denken als ik buiten zit
Zit nu op de bank met de deur open tv te kijken en hoor de tv nauwelijks man man man

1 like

Ik was het niet dit keer :joy: vind zaterdag wel een gekke dag voor werklui! Ze zullen zo wel stoppen toch

1 like

Zaterdag is juist geen gekke dag voor ‘werklui’. Al helemaal niet als het op tuinieren aankomt. De mensen die mn ouders toen hadden ingehuurd ja die jongens komen het meeste gedeelte doen op zaterdag natuurlijk.

4 likes

Ik heb hier wel eens eerder gepost over onze buren. Ze zijn netjes, hebben nooit muziek, en een keer per jaar een feestje. We hebben weinig contact, maar gewoon goed contact. Ze hebben 3 kinderen van 20+, waarvan twee al uit huis. Alle kinderen hebben werk/studie.

Het vervelende is dat de kinderen (en hun partners) heel vaak op bezoek komen (bijv met dit warme weer elke avond) om te komen eten en borrelen bij hun ouders. Het lijkt alsof ze geen eigen leven hebben/altijd met familie willen zijn haha.

We ervaren vooral van de kinderen veel overlast, ze praten/schreeuwen/bellen ontzettend hard in de tuin. Alle gesprekken kunnen we woord voor woord verstaan, ook als we binnen zitten en zij zelf binnen zitten met de ramen open. Ze hebben een kleine ommuurde tuin wat het geluid natuurlijk versterkt.

De overlast is alleen in de zomer, en alleen als de kinderen er zijn (weekenden, en werkdagen tussen 17:00-21:00)

Kunnen we hier iets van zeggen

• Ja, ik zou hier iets van zeggen
  • Nee, mensen moeten kunnen praten in hun eigen tuin
  • Je stelt je aan

0 stemmers

Hahaha! Weet toevallig dat ze gewoon zwart bij beunen, dus dat “moet” wel op zaterdag. De herrie is nu voorbij! Ze zijn nog wel bezig

2 likes

Noujaaa wat een uitspraak :smiling_face_with_tear: Lijkt me vet gezellig als mijn kids nog thuiskomen om te chillen als ze ouder zijn

70 likes

Alsof het een verschil voor je zou maken als ze het wit en op een donderdag deden.

In het algemeen, niet alleen naar Lightbox: Ik vind dat gezeik over 1x klussen altijd zo’n aanstellerij. Ja iedereen maakt 1x per jaar het terras schoon, niemand vind dat leuk om te doen en ze vinden de herrie zelf waarschijnlijk ook kut. Als buren nou dagelijks een houtzagerij in de achtertuin zouden hebben, omdat buurman Henk het vertikt om een werkplaats te huren, dan is het natuurlijk anders. Maar naast normaal leefgeluid kunnen we ook wel een paar keer per jaar klusgeluid accepteren toch?

18 likes