Ik vind doordat de buren het al bij je aangeven voordat je er zelf over hebt nagedacht of aangegeven al zo’n verschil maken in irritatie. Daardoor vind ik ze aardig en ik kan gewoon meer hebben van aardige mensen
Mijn ene buurman die is elk moment dat hij vrij is bezig met klussen, meestal hout hakken/voorbereiden voorde openhaard met elektrische materiaal. Is vaak wel vervelend.
Aan de andere kant hebben we een buurvrouw die de hele dag piano speelt op een versterker. Dat is meestal ook wel (totaal) 3 a 4 uur op een dag en thuis ook goed te horen. Ook wel vervelend.
Mijn kind speelt graag buiten, maakt daarbij ook veel geluid en we moeten ook wel eens boos worden op hem, tegelijkertijd ben ik vaak (hard aan het zingen tijdens het schoonmaken of andere klusjes). Lijkt me ook vervelend voor de buren.
‘We’ bbq’en graag en sturen de buurvrouw meestal van te voren een appje omdat we weten dat ze dan graag de ramen dicht doet omdat ze de geur niet in huis wilt hebben.
De buren (van de piano) vragen regelmatig of we geen last hebben van de piano, maar zeg altijd ‘neehoor en vraag of ze last heeft van ons kind’.
Heb m’n partner 1 keer er op uit gestuurd om te vragen of het wat zachter kon omdat ik met een heftige migraineaanval op bed lag.
Ik kan me soms ergeren aan de leefgeluiden om me heen, maar zou ook niet op een hutje in de hei willen wonen, want die leefgeluiden maken het wel dat ik me veilig en niet alleen voel.
Tuurlijk heb je altijd erger en heftige buren, maar denk dat dat vaak uitzonderingen zijn.
Maar waarom zeg je dan niet gewoon: ja ik snap dat jij de piano een fantastisch instrument vindt, maar zelf voel ik dat niet zo heel sterk, dus als je zonder die versterker zou kunnen spelen zou dat wel echt geweldig zijn eigenlijk?
Ik heb ook buren (er zitten 2 huizen tussen) die ZO ontzettend luid zijn in de tuin. Ze lijken ook echt te leven in de tuin, doe ik de tuindeur om 7.15 open hoor ik ze al schreeuwen, de hele dag door en zelfs om 23.30 hoor je nog de kinderen en de ouders. En kinderen schreeuwen uit enthousiasme, zwembadgeluiden enz maar dan moeten de ouders er nog overheen schreeuwen om elkaar te verstaan. Ik wist dus ALLES over een bepaald schandaal op de man zijn werk, omdat ze er een week lang over geschreeuwd hebben. Liepen we toevallig tegelijk buiten, maakte ik een grapje erover want “ja ik luisterde niet af maar ik hoor gewoon elk woord, zelfs door mijn airpods heen”. Die man gewoon lachen en HOUDOE HE. En dan hoor je hem zn huis inlopen en hallo schreeuwen naar zijn vrouw. Ze hebben sinds kort een baby erbij, hopelijk is dat niet kind niet doof na een jaar.
Dit is de key inderdaad als het gevraagd wordt vantevoren kan je al veel meer hebben.
Snap wat je bedoelt qua hutje op de hei. Ik vind het ook chill om levendigheid om me heen te hebben. Maar er is een verschil tussen geroezemoes/leefgeluiden en geschreeuw/hele gesprekken die je kan volgen.
Gillende kinderen vind ik vaak niet zo’n probleem omdat het nou eenmaal kinderen zijn, gillende volwassenen vind ik gewoon een beetje aso en irritant haha.
Voor de geïnteresseerde voor een geluidsfragment: de een na laatste reel van sarcasper_ op Instagram haha
Luide kinderen prima, maar zo’n snerpend hoog gilletje echt NEE. Gaat door merg en been. Dat kan je een kind boven de 2 ook gewoon prima afleren, echt geen reden waarom kinderen op de basisschool dat zouden moeten doen.
Omdat ik last zelf anders zie dan het irritant vinden, ik kan in principe alles nog doen en heb er in die zin niet echt last van.
een buurjongen van mij blowt altijd stiekem in de gang bij alle kelders en denkt volgens mij dat dat een goede sneaky plek is. maar er liggen altijd wietkruimels op de grond en het hele trappenhuis van de portiek ruikt ernaar hahaha. geen echte ergernis want het boeit me niet en ik vind het wel grappig maar dit leek me alsnog het beste topic
Haha ja gewoon tieners die stiekem roken ook. Girl wie doet jouw was ![]()
![]()
Dat ruik je zoooo sterk
Ik zit nu thuis met mijn verlof en dan ga ik me echtttt mega ergeren aan de buurt waar ik woon omdat ik alles meekrijg. Onderburen echt vaak harde muziek op. (Wiet)rokende mensen op t balkon waardoor die geur bij ons binnenkomt. En het ergste vind ik de groep hangjongeren voor de flat die er vrijwel elke nacht gewoon tot 2 uur of 3 uur s’nachts staan te chillen en te praten en lachen. Met raam dicht en oortjes in slaap ik er gelukkig wel doorheen, maar ja dan moet ik straks met die baby ook oortjes dragen en dat is misschien lastig.
Oh en er zijn ook nog eens werkzaamheden in het complex waardoor ze vanaf mei tot en met augustus!! Aan het boren etc zijn. En ik ben eind juli uitgerekend dus wss dan ook nog, dan kan ik amper dutjes doen overdag.
Girrrrll ik ik ik
echt vervelend allemaal hoor hahah, hoop dat je baby er geen last van gaat hebben ook. Succes met je verlof doorkomen, misschien proberen of je met een aantal buren het gesprek kan aangaan?
Wat bedoel je met ik ik ik?
En ja geen flauw idee van wie de rookgeur vandaan komt maar ik vind ook dat je dat gewoon zou moeten kunnen doen op je balkon dus daar ga ik niet over zeuren. De onderburen zijn we zeker van plan te spreken als het zover is dat de baby is geboren. En voor die hangjongeren, hoop dat ik zo moe ben dat ik dat niet eens meer hoor ![]()
En volgens mij hebben babies niet zo snel last van geluiden heb ik begrepen en is dat juist goed om ze te laten wennen aan slapen in rumoerige omgevingen!
Ik denk I know, ik dacht ook even huh
Ohhh hahahah ![]()
Oh joh, valt nog mee! Verwacht nog minimaal een halfjaar vertraging
Het is 21 uur en de buurman gaat nog even grasmaaien.
Ik vind dat als het zo lang licht is eerlijk gezegd ook weer geen heel bizar tijdstip.
Gelukkig is het morgen om 0600 ook licht. Ga ik even mijn grasmat maaien.
Ja misschien was dat als het licht is geen goede toevoeging. Correctie: ik vind 21.00 geen asociaal tijdstip om gras te maaien. 06.00 ‘s ochtends wel.
Meer een buurt ergernis, maar er gaat hier al heel de avond bij elk doelpunt vuurwerk af en nu, na de wedstrijd, gaat er een hoeveelheid de lucht in alsof we de finale al gewonnen hebben.
Ik wil zo graag verhuizen (uiteraard nog meer redenen hiervoor, haha)