Burenergernissen #2

die droge review ook

6 likes

Waarom dan 3 sterren :o_o:

3 likes

Ik leef wel voor deze verslagen trouwens. Wanneer komen de vriendinnen weer?

De mensen die achter ons wonen hebben een fonteintje/waterval achtig gebeuren in de tuin staan. Het klinkt 2 (!!) verdiepingen hoger alsof er een kraan naast mijn bed open staat. Ze slapen er zelf naast en horen het niet, hoe dan.

Vorige zomer heb ik aangebeld en aangegeven dat ik er last van heb. Ze hadden toen heel goed gereageerd en iets gedaan dat het redelijk verhielp. Maar nu staat het toch weer volle bak aan en vind ik weer klagen zo suf. Het enige dat werkt is onze ramen dicht maar dat vind ik echt geen optie, zeker niet met dit weer. Ik slaap slecht en lig me door die fontein al helemaal op te vreten.

Kunnen ze er niet gewoon een timer aan hangen zodat hij op een fatsoenlijk tijdstip stopt? Heb ik ook bij mijn vijver. Gaat 's avonds automatisch uit en 's ochtends weer aan

29 likes

Hoezo suf? Er gebeurt niks als je niet gaat.

8 likes

Ja, dat is waar! Het voelt suf omdat ze aangaven dat hun directe buren niks horen, zelfs mijn man hoort het niet/nauwelijks maar hij valt ook als een blok in slaap en ik hoor het vooral 's avonds laat.

@MissMarple thanks voor de tip!! Dit zou ideaal zijn.

Is het geoorloofd om een pakketje van de buren gewoon in hun voortuin te zetten? Gaat om een kledingmerk.

Ik heb al een week een pakketje van buren in huis. Hij heeft 1x voor mn voordeur gestaan, heb ik op de ring bel gezien, ik was thuis, maar hij heeft niet aangebeld (???) dus heb het gemist. Ik heb inmiddels al 3x aangebeld om het te brengen, maar ze doen steeds niet open. Ben er klaar mee.

Kun je een veiliger plekje bedenken en dan een briefje door de deur waar ze het kunnen vinden?
Dat zou ik zelf wel op prijs stellen in ieder geval als het om mijn eigen pakket ging

8 likes

Heb je geen telefoonnummer van ze? Als je die hebt appen en als je die niet hebt een briefje door de deur doen. Beide met het bericht “ik ben de komende 2 dagen thuis op tijdstippen xx, zouden jullie het dan op willen halen? Het staat in de weg.” En op t briefje nog groetjes buurvrouw huisnummer + 06 nummer. En bij het halen ff hun nummer vragen.

Hebben ze een achtertuin? Over de schutting de achtertuin in flikkeren zou ik gewoon doen na een poging tot communicatie.

2 likes

Ik zou het gewoon in je huis bewaren en proberen tot het wel lukt, eigenlijk. En dan zou ik de volgende keer zo’n pakket niet meer aannemen als het zo in de weg staat of je je er zo aan stoort.

Als je het wel voor hun deur of in hun tuin zet en het raakt beschadigd of gestolen, is dat jouw verantwoordelijkheid. Ik zou het dan nog eerder naar een pakketpunt brengen

22 likes

Ik ken deze mensen niet. De pakketbezorger heeft me bamboozled haha, hij vroeg of ik kon aannemen voor de overburen. Ze zijn technisch gezien wel een overbuur, maar helemaal aan de andere kant van de straat. Ik probeer het nog wel een keer, en neem briefje mee. Vind ze wel mega aso om het niet gewoon te komen halen.

2 likes

Ik zou een briefje door de deur doen, bij mij staat er wel eens “bij de buren” ook in app en dan moet ik het zelf maar uitsoeken. Voor hetzelfde geld weten ze niet dat jij het hebt. Het is ook wel eens ergens bezorgd ĂŒberhaupt zonder notie

4 likes

Ja, de meest gebruikte reden voor berichten in mijn straatapp is “heeft iemand mijn pakketje ontvangen?”

5 likes

Er kunnen toch tal van redenen zijn waarom ze hem nog niet opgehaald hebben? De helft van de tijd is bij die pakketdiensten niet eens duidelijk dat het ergens anders bezorgd is en waar. De meeste mensen willen hun pakketjes gewoon graag hebben, dus om dit dan mega aso te noemen vind ik mega overdreven.

10 likes

Snap ook het issue niet zo.
Kan trouwens heel goed zijn dat ze niet weten bij welke buur het ligt. Soms droppen de postbezorgers het ook bij een niet logische “buur”.

1 like

Heb je ook gelijk in. Niet bij nagedacht dat ze niet weten waar het is omdat hij ook voor de deur heeft gestaan en ik zelf dit probleem eigenlijk nooit heb dat er niet wordt aangegeven waar het is. Moet toegeven dat ik ook mega bevooroordeeld ben geraakt over dat ze aso zijn door de teringzooi in hun voortuin.

1 like

Ik heb bij mijn bezorgvoorkeur in PostNL aangegeven dat alles van mij standaard naar een pakketpunt gaat, ook als dat op de bestelwebsite geen optie is. Scheelt zo veel gedoe met buren of pakketjes die kwijt zijn. Raad het iedereen aan (als je een pakketpunt dichtbij hebt).

7 likes

Kun je niet een briefje door de bus doen? “Hoi nummer 23 hier, jullie pakketje ligt bij mij groetjes”. Soms weten ze het idd niet!

5 likes

Ik weet even niet wat ik met het volgende aan moet. Ik heb per ongeluk opgevangen dat mijn buren op korte termijn van alles willen gaan aanpassen aan onze gezamenlijke schutting. Ervaring leert dat ze dit niet zullen doorgeven/overleggen maar gewoon hun gang gaan. (Voor de beeldvorming; In het verleden zijn er onaangekondigd feestjes gegeven die tot drie uur ‘s nachts duurden en als je dan vroeg of het zachter kon dan waren wij de zeikerds) Ik wil voorkomen dat we hier straks met een schutting zit die aan onze kant vol zit met schroeven of tiewraps of dat ze boven de huidige (maximaal toegestane) hoogte gaan bouwen. Hoe kan ik dit het beste bespreekbaar maken zonder dat er gedoe komt?