ik zou hier echt heeeel snel klaar mee zijn. Kan je niet iets zeggen van: bedankt voor de tip Gerda, maar als ik advies wil hebben dan vraag ik het wel?
Haha ik zeg iets als goed hoor dankje en dan doe ik gewoon wat ik wilde doen.
Blijkbaar vinden zij van niet. Het ziet er inderdaad niet uit. Het is een horizontale schutting, zoān standaard model. En tussen de horizontale planken zijn nu allemaal verticale balken in een totaal andere kleur en op verschillende afstanden en hoogtes geplaatst. Dus het is een soort lappendeken van balkjes geworden.
Heel vervelend, vooral omdat je er weinig mee kunt zo. Als je de energie ervoor hebt zou ik ze schriftelijk benaderen of via email indien je hun mail hebt, waarin je aangeeft dat je niet hebt ingestemd met de aangebrachte verticale planken en dat je verzoekt deze te verwijderen / originele staat terugbrengen of samen tot een oplossing te komen.
Mochten ze zwijgen of agressief reageren kun je altijd nog bedenken of je verdere stappen zou willen ondernemen, denk aan advies inwinnen bij de gemeente of als het echt zover komt uitvechten via de rechter. Maar los van of je dat wilt heb je iig alles zwart op wit staan dat je hier niet akkoord mee bent gegaan. Maak eventueel ook fotoās van hoe het er nu uit ziet.
Ik heb wel fotoās van hoe het er uit zag. Maar voor nu heb ik besloten het er bij te laten. Niet dat ik het er mee eens ben maar ik heb op geen enkele manier zin in gedoe. Zoals ik in een eerder bericht schreef zijn het buren die sowieso maling hebben en daarnaast speelt er privĆ© te veel om hier nu mijn energie aan te besteden. Het is een beetje als: wil ik mijn geluk of mijn gelijk. En dan kies ik nu voor het eerste.
Pfff dit is echt niet fijn, zoān situatie met je buren wil je gewoon niet. goed om het voor nu even te parkeren. Misschien kan je als tijdelijke oplossing riet ervoor hangen? Of iets anders?
Wat kut zeg!
En logisch dat je het er niet bij kunt hebben allemaal, goed dat je nu dan gewoon kiest het te laten. Wil je er later toch nog wst mee dan zie je dan wel weer!
Ik vond die tip van dat riet er tegen ook wel echt een goeie, of een tuindoek of iets. Ind e trant van āals je het niet ziet dan is het er nietā (zulke dingen helpen mij iig wel altijd)
Daar heb ik de afgelopen dagen wel over nagedacht maar ik heb besloten om dat voor nu niet te doen. Het zal waarschijnlijk ook alleen maar als olie op vuur werken.
Ja dan zou ik dat ook ff laten ja⦠pff shit zeg
Deel 2: Vandaag rende opeens haar nooit luisterend en continu wegrennend hondje bij mij de tuin op. Vorige week liep die man rond HENKIE KOM HENKIE KOM HIER HENKIE KANKER!!! ![]()
en eigenlijk rent die hond elke dag wel een keer weg. Ik zat met mān koptelefoon op dus hoorde haar wel skreeuwen, maar niet dat het voor mān tuin was tot ik opeens haar dochter voorbij zag lopen in de tuin. Dus wij samen die hond vangen. Hoor ik die vrouw daarna tegen haar dochter zeggen ja al die katten hier hĆØ hij rook gewoon een kat het komt door al die katten dat ie wegloopt!!
Mān kat zat op een stoel binnen en ze keken niet eens naar elkaar
en gisteren was die man aan het klagen tegen een andere buurvrouw dat haar katten er al jaren voor zorgen dat Henkie wegloopt. Zegt die buurvrouw nou sorry hoor schat maar dat kan niet, mān katten komen pas sinds dit jaar buitenā:joy:
Het is wel een heel schattig hondje dus ik vind het wel gezellig als ie langskomt.
Niet echt ergernis maar buur gerelateerd. Mijn buurman gaat verhuizen
hij was zoān chille pensionado.
Wie het koopt zal heel veel moeten verbouwen en bij mijn vorige woning kreeg ik zoveel stress ervan. Zat toen een jaar lang van 7 tot 23.30 (of later) in de herrie. Ook weekenden. Buren zelf waren er bijna nooit. Bouwvakkers blokkeerden toen alles, kon niet eens normaal mn eigen huis uit.
Hopelijk dit keer leuke mensen en schappelijke bouwtijden. Snap dat het moet maar heb zelf wel altijd rekening gehouden met de buren.
Maar loop op de zaken vooruit. Ik manifesteer leuke buren.
Ik snap je gevoel. Ik kijk ook echt op tegen de dag dat mijn buuf gaat verhuizen / er niet meer is. Heel fijn om naast te wonen en je weet gewoon dat er veeeeel geklust zal worden als iemand het over koopt. Nu al geen zin in, ook als het mee valt.
Haha ahhhh ik leef nu in deze werkelijkheid. Onze 70+ buren zijn verhuisd, gisteren was de overdracht. Hebben in de zes jaar dat we hier wonen echt nauwelijks iets van hun aanwezigheid gemerkt, soms hoorde ik de pomp van de vijver en soms rook ik sigarettenlucht als buurman in de tuin zat/stond, maar verder echt niks. Nu is er een gezin met volgens mij drie kinderen komen wonen en werd vanochtend wakker omdat er eentje aan het voetballen was tegen hun muur aan de kant van onze slaapkamer en nu zijn ze steigers aan het opbouwen, aaaaaaarghhh dit wordt even wennen. ![]()
![]()
![]()
Mijn bovenburen waren echt weken op vakantie en ik was al een beetje gewend aan de zalige rust maar nu zijn ze weer thuis ![]()
Mijn buren hebben ontzettend vaak de vuurkorf aanstaan en houden daarbij geen rekening met de stookwijzer. Afgelopen weken al regelmatig mijn ramen en deuren ās avonds moeten sluiten en afgelopen weekend staken ze hem om 1.00 aan en werd ik wakker van de stank.
Nu heb ik ze zondag een heel net appje gestuurd dat ik last heb van de vuurkorf en graag met ze wil praten om samen tot een oplossing te komen. Ze hebben het bericht gelezen, maar ik heb totaal geen reactie gehad, en dat vind ik zo naar, ik haat confrontaties en ruzies en weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.
Hebben ze sinds zondag dat ding nog aangehad?
Zou zelf zodra die nog een keer aangaat aanbellen, dus het live in persoon doen, niet per se terwijl die aanstaat als het echt laat is, maar dan de volgende dag.
Nee gelukkig niet. Maar dat is zeker een goed advies van je en zodra hij aanstaat bij geen wind spreek ik ze er persoonlijk op aan.
Hoe kun je nu in hemelsnaam katten de schuld geven dat je hond wegloopt? Wij hadden thuis een jachthond, ook dol op katten in de tuin, ook een wegloper in zān jongere jaren. Al kregen we dan meestal een telefoontje van vrienden van mān ouders die een kwartiertje verderop wonen met hun teefje, dat onze hond daar voor de deur stond.
Maar nooit eraan gedacht om die teef de schuld te geven.
Ik weet nou niet of ik de irritante buur ben of mijn buurman. Buurman belde aan met de vraag of zijn caravan op de plek kon staan waar mijn auto stond. Ik was aan het werk ook, maar wilde perse nu, dus was al wat geĆÆrriteerd. Ze willen de caravan altijd op die plek hebben. Maar er was geen andere plek in de straat vrij voor mij om te parkeren. Alleen om de hoek (50 m verderop), maar heb geen zin om de auto daar te zetten, want ga ook deze week op vakantie en moet de auto inladen. En dan moet ik weer gaan opletten of een plek dichtbij vrij komt. Dus was wat geĆÆrriteerd en heb gezegd dat het me teveel gedoe oplevert nu, dus de auto laat staan. Ik maak mezelf natuurlijk niet te vriend zo. Maar ik word er zo moe van dat ze altijd iedereen lastig vallen als ze hun caravan voor de 20ste keer in een jaar daar willen zetten. Iedereen moet altijd wijken.
Denk dat dit echt zoān situatie is waarbij er voor jullie beide standpunten/wensen iets te zeggen is. Ik snap jou maar ik snap je buurman ook. En hebben beide geen schuld aan het gebrek aan parkeerplekken in de straat.
Misschien kun je met je buurman een middenweg afspreken, namelijk dat jij je auto weg zet maar dat hij dan in de gaten houdt wanneer er een plek dichtbij vrijkomt en dat dan direct even aan jou doorgeeft zodat je je auto kunt verzetten.
Of dat hij dat in de gaten houdt en jij pas je auto verzet (en hij zijn caravan naar de plek waar jouw auto eerst stond) zodra die plek vrijkomt. Als je aan hem uitlegt dat jij je auto ook dichtbij wilt hebben omdat je op vakantie gaat moet hij dat toch begrijpen (hij wil dat zelf immers ook).