Vroeger mocht ik dit zelf ook niet, maar we deden het toch. Als we aangesproken werden gingen we wel weg, maar de volgende dag stonden we er weer.
Maar zeiden je ouders daar dan niets van?
Snap dat je daar als kind niks om geeft, maar bij mijn ouders was het dan gewoon een dag niet voetballen bijvoorbeeld
.
En je hoort het direct als ze er aan het voetballen zijn door het gedreun (omdat het soort van echoëd doordat het een woonblok is).
Onze wijk is nog in aanbouw en de speelveldjes zijn nog niet opgeleverd, maar dat betekent niet dat de kinderen zomaar in de straat kunnen voetballen met kans op schade aan de auto’s. De ouders letten hier wel goed op en ik zelf ook.
Sinds ik naar bed ging tot ik nu wakker word is er een kat bij (ik denk) de achterburen die heel graag naar binnen wil. De hele nacht om de 15 sec een miauw, en dit is meerdere keren per week. Ik kan niet zien welke kat het is, maar het is echt zo vervelend en ook nog zielig voor die kat
Wij hebben in de buurt de afspraak dat op het parkeerterrein niet gespeeld wordt. Ook om de reden dat er binnen wandelafstand genoeg te doen is. Daarbij voor de veiligheid van zowel de auto’s als mede de kinderen.
Ik vind dat hele normale afspraken.
Laatst was er wel een discussie over een buurjongen die zo’n paal had gekregen met een touwtje eraan met een tennisbal. Die stond daar dus mee te spelen. Die bal kan geen auto raken en hijzelf stond zeker 4 meter van de auto’s af, maar als andere kinderen dan weer een kind zien ‘spelen’ wordt het weer zo’n: “ oohooohooo pietje mag wel spelen op het parkeerterrein” - situatie. ![]()
Haha oh ja eigenlijk zou zo’n tennisbal aan een toutje prima kunnen, maar beter 1 lijn trekken.
Ik ga morgen weer naar huis na 11 dagen met vakantie te zijn geweest (op verschillende plekken) en ik heb zó geen zin om dan weer in de geluiden van mijn onderbuurman te zitten. : / Hij is zo luidruchtig en ik hoor alles. De afgelopen 1,5 week waren heerlijk, echt een verademing.
De bovenburen vonden het vandaag normaal om een of ander enorm en goor tentzeil aan hun balkonrand te hangen, vergaten alleen even dat ons balkon daardoor opeens dicht was doordat dat tentzeil met modder en gras er aan dus voor ons balkon hing. Mijn vriend had er wat van gezegd en toen was het oh mag ik een foto van hoe het er dan uit ziet bij jullie ???
Had kunnen weten dat we een rare reactie zouden krijgen want die twee meiden geloven volgens mij ook nog steeds dat we een hond hebben die vaak blaft, dat hebben ze meermaals in twijfel getrokken toen ze dus ook meermaals is verteld dat we echt geen hond hebben (dat we het best mochten zeggen maar dat zij het alleen zeiden omdat ze er last van hadden).
ik vind mezelf allesbehalve intolerant maar klussen om 01:08 's nachts vind ik wel echt wild hahha?? gelukkig niet vlak naast me maar alsnog wtf
Hoe is dit afgelopen haha?
Mensen verderop in de buurt hebben de laatste echt al megaveel verbouwlawaai gemaakt, ook echt niet altijd op normale tijdstippen, maar oke, moet gebeuren, doe je niks aan, prima. Maar ze zijn nu een housewarming aan het doen met echt teringveel lawaai en harde muziek en tot zover óók nog oke en begrijpelijk, maar nu ook de hele tijd airhorns?! Ik weet niet … maar op een gegeven moment zit je toch een beetje aan de tax qua lawaai die je van het universum zou moeten mogen maken. Met name die airhorns zijn toch gewoon best aso en onnodig lawaai in een woonwijk? Maak je niet echt vrienden mee zo.
Nou ja, hierna is het denk ik voorlopig allemaal klaar en aangezien dit om 15.00 al begon is het misschien ook wel op tijd klaar.
Er staat een half speelhuisje van mn kind achter mn poort die ik nog moet wegbrengen, is dus het speeltuintje achter mn huis. Staat direct tegen mn poort aan neemt nog geen vierkante meter in beslag en iedereen kan er gewoon langs. Hij staat er al een maand omdat mn ex het zou opruimen en dat uiteraard niet had gedaan, en ik had mn poort gebroken dus kon het niet weghalen.
Staat er HANDHAVING voor mn deur dat er iemand melding had gedaan en wanneer het opgeruimd wordt. Het moet ook opgeruimd worden dus de melder heeft gelijk MAAR bel dan gewoon even zelf bij me aan hoe of wat? Wat een NSB gedrag zeg jezus
Mijn onderbuurvrouw is hardhorend. Nu heeft ze laatst een (denk ik) analoge wekker aangeschaft die elke ochtend vanaf 6 uur/7 uur een héél irritant kermisachtig clownsdeuntje begint te blèren. Op 8 miljard decibel. En dan snoozed ze hem nog eens 1 uur lang. Ze is verder superlief, dus ik ga even bedenken hoe ik dit ga brengen haha. Snap eigenlijk niet dat andere buren hier geen last van hebben ![]()
Ja dit! Handhaving er op af sturen ipv even aanbellen en de vraag zelf stellen vind ik ZO kinderachtig. In mn vorige huis had ik ook zo’n buur. Ging ook altijd over zaken waar ze zelf geen last van hadden.
Impopulaire mening misschien, maar ik zou het ergerlijker vinden dat iemand z’n afval een maand in de openbare ruimte stalt, dan dat iemand daar melding van maakt. We zijn allemaal verantwoordelijk voor een leefbare openbare ruimte, en waar één schaap over de dam is, volgen er meer.
In die maand had je ook zelf actie kunnen ondernemen om het weg te krijgen, i.p.v. iemand in de ongemakkelijke positie te brengen je erop aan te spreken.
Misschien niet helemaal hetzelfde, maar gisteren zag ik tijdens het wandelen een matras in de bosjes liggen. Nee, ik heb er geen directe hinder van, maar het tast wel de leefomgeving aan.
Ik ben het deels wel eens maar er kunnen altijd redenen zijn waarom het een buur niet lukt. Je kan dan beter gewoon hulp aanbieden of eens inchecken wat er aan de hand is, ipv achter iemands rug om melding maken. Daar heeft die persoon dan ook niks aan, voegt alleen maar stress toe
Je weet nooit waarom totdat je elkaar er over spreekt. Misschien is dat matras van een dakloze. Misschien is iemand ziek en kan het niet zelf wegbrengen. Of geen auto, geen vangnet, snapt de regels niet, geen geld voor ophalen. Er zijn zo veel redenen.
Ik vind trouwens ook wel bijzonder dat je het aanspreken ongemakkelijk is. Ik denk dat dat afhangt van hoe je het vraagt. Een oprecht geïnteresseerde “hoe gaat het” en later “ik zie x al eventjes op locatie b staan, heb je hulp nodig?” lijkt me niet ongemakkelijk. Het is echt belangrijk dat we als samenleving meer om elkaar heen gaan staan.
Dat is zo, maar dat werkt andersom ook. Er kunnen ook zoveel redenen zijn waarom diegene het meteen bij handhaving/gemeente heeft neergelegd. Handhaving is daar onder andere ook voor.
En we moeten ondanks alles allemaal ons steentje bijdragen aan een leefbare ruimte. Dus voor mij blijft het ergerlijker wanneer iemand het een maand laat staan, dan wanneer iemand er een melding van maakt. Er wordt dan verhaal gehaald en eventueel hulp geboden, eigenlijk alles wat je zelf ook opnoemt als wenselijk.
Handhavers/gemeentemensen/politiemensen, zijn ook gewoon mensen hé. 't is niet dat ze je meteen in de boeien slaan, of boos worden.
Vertel?
Je denkt toch niet serieus dat het voor iemand hetzelfde voelt als er handhavers van de gemeente aan de deur staan die zeggen ruim je troep op vs een buurvrouw of buurman die aanbelt en vraagt of je hulp nodig hebt met het afvoeren van iets?
Ik vind het echt heeeeeeeel vreemd dat je het normaal vindt om meteen melding te maken ipv gewoon even aan te bellen bij notabene de buren? (ja ja uitzonderingen daargelaten al je buurman Bolle Jos heet of als je naast het huis in Overasselt woont ofzo maar verder niet)