Burenergernissen #2

Ja dat doen ze hier ook. Eerst gewoon random, daarna voor giro555

1 like

Ja dat laatste wordt nu vanuit scholen gestimuleerd.

Ik gaf kinderen daarvoor ook wel eens gewoon onze lege flessen hoor, als een soort heitje voor karweitje. Zie daar niet echt iets verkeerds in.

3 likes

Beetje een vorm van bedelen misschien (los van 555 dan he)

2 likes

Mwah bedelen zou ik het niet noemen want er staat wel een tegenprestatie tegenover (ze moeten naar de supermarkt om de flessen in te leveren). Hier komen de kinderen wel eens vragen of ze glas kunnen wegbrengen. Ik stimuleer heitje voor karweitje graag, vind het wel een gezonde manier van wat geld verdienen. Alleen de irritante kinderen die ondanks meerdere keren vragen blijven voetballen in het steegje naast ons huis krijgen nee te horen :wave:

7 likes

Ik heb een buurvrouw die ongelofelijk nieuwsgierig is. Op zich is dat geen probleem, maar ik heb er geen tijd en zin in om haar op de hoogte te houden. Vanochtend was ik op het punt om weg te gaan naar mijn werk met de fiets. Staat zij op de oprit.

’Ga je naar je werk?’
’Wat voor werk doe je?’

Ondertussen staat ze bijna in mijn eigen huis, om daar te wroeten. Had haar afgekapt met ‘Sorry geen tijd’. Ze gebruikt ook haar hondje als excuus om binnen te wurmen, want die is zo nieuwsgierig. Juist ja

7 likes

De buren hebben kippen. Nou prima, ook al woon je midden in de stad, maar ze maken af en toe zo’n takkegeluid. Ik denk als ze een ei leggen ofzo? Maar ik word er gestoord van.

Hahaha ben je serieus?

Ik vind dit wel overdreven, heitje voor een karweitje bestaat echt al zo lang ik me kan heugen. Vind er persoonlijks niks armoedig of geks aan mits ze niet elke dag voor je deur staan.

4 likes

En komen ze nu wel? Hebben ze het ĂŒberhaupt al een keer gezien wat daar gebeurt ?

2 likes

Wow heftig, die hebben er echt schijt aan zeg. Misschien een gekke vraag maar heb je nagedacht om eventueel te gaan verhuizen voor je eigen rust en die van je kind? (Niet dat de huizenmarkt nu ideaal is).

1 like

Heb je ook al een klacht ingediend bij de woningbouw?

Je zou eventueel ook een gesprek kunnen aanvragen bij de wijkagent. En ik zou zelf gewoon elke keer de politie blijven bellen; overlast is overlast.

5 likes

Ja meerdere zelfs.

En inderdaad, ik blijf bellen. Er zal wat moeten veranderen.

4 likes

Oh dat is echt naar dat er dan zo weinig gebeurd! Hopelijk gaat er nu snel verandering in komen want met zoveel overlast leven is ook echt niet ok :cry:

1 like

Oh my, hebben wij dezelfde buurvrouw? :sweat_smile:

1 like

Ben bang dat zij niet uniek in haar nieuwsgierige soort is :smiling_face_with_tear:

1 like

Niet echt een ergernis van nu, maar het appartement boven mij staat al even leeg dus binnenkort zal er wel een nieuw iemand in komen en ik ben nu al bang haha. Tot nu toe altijd overlast gehad en 2x een klacht ingediend (en altijd waren ze tot 2x toe daarna binnen een maand weg? Zo raar). Ik voel me op een gegeven moment zo’n zeikerd bij de woningbouw (ook al is het terecht) waardoor ik het niet zo snel doe, hebben jullie dat ook?

Ik heb dit een paar maanden geleden gehad. Wij hebben ruim een jaar geen bovenburen gehad en toen ineens waren er weer mensen en ik was ook zo bang voor overlast. Hiervoor hadden we een gezin boven ons wonen dat voor veel overlast zorgde, maar met de nieuwe buren is het 100% mee gevallen. Van de week zeiden we tegen elkaar dat we dachten dat ze niet thuis waren, omdat we zo weinig horen. Hopelijk gebeurd dat ook bij jou!

8 likes

Super fijn dat je nu geen last meer hebt! Scheelt zoveel stress en gezeik.
Ik hoop het ook!

Ik zou denk ik zo snel mogelijk je voorstellen aan die mensen. Dan weet je een beetje wie het zijn en heb je al vriendelijk contact (waardoor het makkelijker is om er iets van te zeggen, mocht je last krijgen).

5 likes

Ik denk dat ik het hier al eens gezegd heb, bij mij was het ook zo! Megaveel overlast gehad, ineens waren ze weg en werd het appartement verkocht. Ik was echt zo bang wie er voor in de plaats zouden komen, maar dat viel 100% mee, hele leuke mensen en geen overlast meer. Ik hoop echt dat dat ook voor jou zo gaat zijn!

3 likes

Omg blessed. Net voor het eerst in ruim een jaar dat de bovenbuurman met z’n kind naar buiten ging en ssssht zei op de gang. Nou ben ik al 1,5 uur wakker natuurlijk maar toch, ik waardeer de moeite

7 likes