Burenergernissen #2

wtf ik zou je buren ff inlichten hierover

9 likes

Miss ook alvast een melding maken bij de wijkagent ofzo? Als het uit de hand loopt weten ze er iig al wat van

4 likes

Heel erg naar en ik zou ook bang zijn. Is er iemand die naar je toe kan komen en eventueel bij je kan slapen?

En het ook misschien wel al melden bij de politie

1 like

Ga er eens naar kijken. Bedankt :relaxed:

3 likes

In een appartement;

1 bewoner laat een groepje collectanten binnen er vervolgens gaan de collectanten bij alle voordeuren aanbellen,

Weet iemand of dit überhaupt mÔg? Als collectant een pand binnen gaan na bij 1 iemand aan te bellen en vervolgens niet meteen weg te gaan maar alle andere bewoners lastig vallen

4 likes

Mijn luidruchtige bovenburen gaan verhuizen :partying_face:

48 likes

Wij hebben een nieuwe bovenbuurman. We wonen in een flat en deze man drumt. Hij heeft serieus een drumstel :sob:. Ik snap hobby’s zijn leuk, maar soms echt niet handig voor anderen als ze er last van krijgen.
Mijn vriend kreeg het er ook al warm van toen we zagen dat de drumstel met de verhuislift naar boven kwam. Dus die zei meteen dat als het buitenproportioneel geluidsoverlast geeft hij wel even langs gaat.
Hou mn hart vast.

3 likes

Volgens mij mag dit niet. Ik kan het nu niet meer vinden maar ik heb wel eens een klacht ingediend. Ze moeten eigenlijk telkens weer naar de voordeur om aan te bellen.

Maar @Luzarl weet hier wel meer van volgens mij.

6 likes

Ik heb ook zoā€˜n sticker en het helpt over het algemeen wel. Alleen soms heb je van die goede doelen mensen die dan bijdehand doen dat ze geen verkopers zijn. Maar ik heb een raampje in de deur dus als ik ze al zie met hun keycord of clipboard zeg ik gewoon door de deur heen ā€œNee bedanktā€ en dan loop ik weg.

4 likes

Die zit hier niet meer geloof ik? Al heel lang niet meer gezien.

2 likes

Ik zou als ik die nee eraf zou knippen juist enkel die ā€˜NEE’ op m’n voordeur bonjouren :joy:

14 likes

Ik werk nog steeds volledig thuis en er is iemand deze week aan het ā€˜klussen’. Dus hoor af en toe getimmer allemaal prima. Alleen is deze persoon nu heel laf aan het boren dus hoor dan even brr… en dan weer brr…30 seconden later weer brrr… .

ZET FF DOOR MET DIE BOOR. Gewoon doorduwen BRRRRRRRRR

21 likes

That’s what she said

14 likes

BRRRR BRRRR BRRRRR ik word er nu een beetje melig van als ik het weer hoor

1 like

Rapen zijn gaar hier

Vanochtend gebeld door de woningbouwvereniging, een grote deceptie. Overlastgevers hebben wat maanden geleden een gesprek gevoerd met de naaste buurvrouw en buurtbemiddeling. Afspraken gemaakt die niet worden nageleefd.

Nu wordt van mij verwacht ook zo’n traject in te gaan terwijl ik exact hetzelfde ervaar als de naaste buurvrouw van deze mensen. Alsof een gesprek met mij een ander resultaat zou opleveren. :roll_eyes::face_with_hand_over_mouth:

Bovendien zouden we geen bewijs hebben.
(Ontelbare mails, telefoontjes, geluidsopnames en meldingen verder)

De boete die deze overlastgevers hadden ontvangen is kwijtgescholden. (Reden hiervan onbekend)

Ben ZO teleurgesteld.

Het houd maar niet op.

Gisteravond de popo weer gebeld vanwege overlast en zo gaat het maar door.

7 likes

Ik zou het hogerop spelen en een klacht indienen bij een geschillencommissie. Je hebt alles gedaan wat je kon doen en genoeg bewijsstukken aangeleverd.
Zou me iig niet met een kluitje het riet in laten sturen.

5 likes

Heb volgende week een afspraak staan bij woningbouwvereniging om bewijs te tonen maar denk dat ik dit maar cancel.

Advocaat heeft een brief opgesteld die de deur uit gaat en die pakt het verder op.

Wil op m’n vrije dagen helemaal niet bezig zijn met dit soort zaken :disappointed::cry:

7 likes

Oh man, heb het zo met je te doen :pensive:.

Precies in een zelfde situatie gezeten. Onze onderbuurmannen (beide alcoholisten) hadden ruzie met elkaar. Gingen elkaar treiteren, en wij zaten erboven. Was echt een nachtmerrie. Ook alles aan gedaan met wijkagent, hulpverleners, woningbouw, etc. Wij moesten uiteindelijk allemaal verhuizen, omdat de woningen werden gesloopt. Dat was onze redding, maar hopelijk kom jij verder met een advocaat. Dat was voor ons de volgende stap geweest. Als ik eraan terugdenk, voel ik nog de stress en spanning. Het is zo lastig uit te leggen aan mensen. Het kan echt je leven overnemen. Vre-se-lijk.

Heel veel sterkte, al heb je daar misschien weinig aan op dit moment. Hoop dat het opgelost wordt. En een beetje snel, graag!!!

9 likes

Misschien dat je samen met de naaste buurvrouw (en wellicht andere buren) kunt laten weten dat je openstaat voor 1 laatste gesprek. Ik begrijp heel goed dat je daar echt geen behoefte aan hebt en ik heb het ook echt met je te doen! Maar meer omdat dit zo niet bij je terug kan komen op deze manier: buurvrouw stond niet open voor gesprek/bemiddeling. Dit klinkt heel hard maar ik heb redelijk wat cliƫnten die overlast veroorzaken. Ook als de woningbouw ze wil uitzetten dan grijpen hun advocaten dit soort dingen allemaal aan (de correspondentie komt bij ons binnen, wij sturen deze weer door).
Het is zo oneerlijk en frustrerend maar misschien iets om over na te denken als je het op kunt brengen

6 likes

Ik kan dit opbrengen mits alle gedupeerden hierbij aanwezig zijn, heb dit ook aangegeven.

Je moet weten, er zijn reeds 2 gesprekken geweest met buurtbemiddeling (buurvrouw was bij beide gesprekken aanwezig) en beide gesprekken hebben niet het gewenste resultaat gegeven.

4 likes