Burenergernissen #2

Ik woon zeg maar aan de achterkant van de winkelstraat in mijn stad dus buiten dat ik mijn directe buren heb (van het complex) heb ik ook nog een jongen die aan de voorkant van de winkelstraat woont. Vanuit mijn slaapkamerraam kijk ik uit op zijn dakterras. En hij heeft altijd van die heftige vriendinnen. Zijn ex (mijn voormalige beste vriendin) die heeft een keer nadat ze de huissleutel vergeten was de achterdeur (met succes) ingebeukt zodat ze naar binnen kon met als resultaat dat het raam helemaal aan diggelen lag. En nu heeft hij al een tijdje een nieuwe vriendin maar zij doet altijd ZO hysterisch als ze ruzie hebben. Ze rent altijd naar buiten (ook s’nachts) en dan gaat ze als een klein kind krijsen en schreeuwen. Is gelukkig niet vaak maar hoor haar net weer hysterisch doen. En hoorde hem ineens: ā€œJA WAT GA JE NOU STAAN SCHREEUWEN DAN ALS EEN TOKKIEā€. Helaas kan ik de rest niet horen :beverage_box:

18 likes

Nu belt ie met een vriend of zijn moeder en gaat ie aan de telefoon nadoen hoe ze hysterisch zat te schreeuwen (ook gewoon drie keer ofzo, lol). En hij heeft haar spullen buitengezet en nu is ze nog hysterischer.

17 likes

Kan je geen live video doen? :innocent:

5 likes

Het is inmiddels alweer een tijdje stil. Hij stond nog wel even op zijn dakterras en toen sprak een andere buurman hem nog aan (lees: schreeuwde over de schutting). Uiteraard heb ik als een ekte Yvonne zitten meeluisteren. Die buurman vroeg of alles okƩ was en toen zei mijn buurjongen: ja inmiddels wel. Buurman weer: ja ik schrok ervan en dacht dat ik misschien politie moest bellen. Buurjongen weer: ja snap ik hoor, ze was zo hysterisch aan het doen ineens (en toen ging hij WEER dat gekrijs van haar nadoen hahahaha ophouden nou hoor). Laatste wat ik opving was dat de buurjongen zei: ik heb gezegd dat ze haar spullen maar moest pakken anders. Ben benieuwd wanneer ze weer terugkomt :joy: Heerlijke zaterdagmiddag weer.

12 likes

Insta live :beverage_box:

2 likes

Altijd dat gekut hier met de parkkerplaatsen. Mensen denken als ze een huis huren of kopen dat ze een pakeerplaats erbij kopen. Vanmorgen weer 1 aan de deur of de auto wat konden verzetten want de man moest wel 2 keer insteken. Niet gedaan, maar kon me nog net inhouden om niet te zeggen oprotten met dat gezeik altijd over die parkeerplaatsen. Was echt zo boos. Gadverdamme , leuk om zo je dag te beginnen.

1 like

:cry: er zijn weer volkszangers ingehuurd en het staat zo verschrikkelijk hard.
Muziek is echt vreselijk.

Edit. Zag later politie rijden en toen ging het zachter.
En nog wat later weer en toen was het soort van stil.

Vorig jaar in lockdown deden ze dit ook en toen ging er beetje agressief aan toe, veel politie werd op getrommeld toen. dus blijkbaar nu sneller klaar mee.

5 likes

wtf ik zou je buren ff inlichten hierover

9 likes

Miss ook alvast een melding maken bij de wijkagent ofzo? Als het uit de hand loopt weten ze er iig al wat van

4 likes

Heel erg naar en ik zou ook bang zijn. Is er iemand die naar je toe kan komen en eventueel bij je kan slapen?

En het ook misschien wel al melden bij de politie

1 like

Ga er eens naar kijken. Bedankt :relaxed:

3 likes

In een appartement;

1 bewoner laat een groepje collectanten binnen er vervolgens gaan de collectanten bij alle voordeuren aanbellen,

Weet iemand of dit überhaupt mÔg? Als collectant een pand binnen gaan na bij 1 iemand aan te bellen en vervolgens niet meteen weg te gaan maar alle andere bewoners lastig vallen

4 likes

Mijn luidruchtige bovenburen gaan verhuizen :partying_face:

48 likes

Wij hebben een nieuwe bovenbuurman. We wonen in een flat en deze man drumt. Hij heeft serieus een drumstel :sob:. Ik snap hobby’s zijn leuk, maar soms echt niet handig voor anderen als ze er last van krijgen.
Mijn vriend kreeg het er ook al warm van toen we zagen dat de drumstel met de verhuislift naar boven kwam. Dus die zei meteen dat als het buitenproportioneel geluidsoverlast geeft hij wel even langs gaat.
Hou mn hart vast.

3 likes

Volgens mij mag dit niet. Ik kan het nu niet meer vinden maar ik heb wel eens een klacht ingediend. Ze moeten eigenlijk telkens weer naar de voordeur om aan te bellen.

Maar @Luzarl weet hier wel meer van volgens mij.

6 likes

Ik heb ook zoā€˜n sticker en het helpt over het algemeen wel. Alleen soms heb je van die goede doelen mensen die dan bijdehand doen dat ze geen verkopers zijn. Maar ik heb een raampje in de deur dus als ik ze al zie met hun keycord of clipboard zeg ik gewoon door de deur heen ā€œNee bedanktā€ en dan loop ik weg.

4 likes

Die zit hier niet meer geloof ik? Al heel lang niet meer gezien.

2 likes

Ik zou als ik die nee eraf zou knippen juist enkel die ā€˜NEE’ op m’n voordeur bonjouren :joy:

14 likes

Ik werk nog steeds volledig thuis en er is iemand deze week aan het ā€˜klussen’. Dus hoor af en toe getimmer allemaal prima. Alleen is deze persoon nu heel laf aan het boren dus hoor dan even brr… en dan weer brr…30 seconden later weer brrr… .

ZET FF DOOR MET DIE BOOR. Gewoon doorduwen BRRRRRRRRR

21 likes

That’s what she said

14 likes