Burenergernissen #2

BRRRR BRRRR BRRRRR ik word er nu een beetje melig van als ik het weer hoor

1 like

Rapen zijn gaar hier

Vanochtend gebeld door de woningbouwvereniging, een grote deceptie. Overlastgevers hebben wat maanden geleden een gesprek gevoerd met de naaste buurvrouw en buurtbemiddeling. Afspraken gemaakt die niet worden nageleefd.

Nu wordt van mij verwacht ook zo’n traject in te gaan terwijl ik exact hetzelfde ervaar als de naaste buurvrouw van deze mensen. Alsof een gesprek met mij een ander resultaat zou opleveren. :roll_eyes::face_with_hand_over_mouth:

Bovendien zouden we geen bewijs hebben.
(Ontelbare mails, telefoontjes, geluidsopnames en meldingen verder)

De boete die deze overlastgevers hadden ontvangen is kwijtgescholden. (Reden hiervan onbekend)

Ben ZO teleurgesteld.

Het houd maar niet op.

Gisteravond de popo weer gebeld vanwege overlast en zo gaat het maar door.

7 likes

Ik zou het hogerop spelen en een klacht indienen bij een geschillencommissie. Je hebt alles gedaan wat je kon doen en genoeg bewijsstukken aangeleverd.
Zou me iig niet met een kluitje het riet in laten sturen.

5 likes

Heb volgende week een afspraak staan bij woningbouwvereniging om bewijs te tonen maar denk dat ik dit maar cancel.

Advocaat heeft een brief opgesteld die de deur uit gaat en die pakt het verder op.

Wil op m’n vrije dagen helemaal niet bezig zijn met dit soort zaken :disappointed::cry:

7 likes

Oh man, heb het zo met je te doen :pensive:.

Precies in een zelfde situatie gezeten. Onze onderbuurmannen (beide alcoholisten) hadden ruzie met elkaar. Gingen elkaar treiteren, en wij zaten erboven. Was echt een nachtmerrie. Ook alles aan gedaan met wijkagent, hulpverleners, woningbouw, etc. Wij moesten uiteindelijk allemaal verhuizen, omdat de woningen werden gesloopt. Dat was onze redding, maar hopelijk kom jij verder met een advocaat. Dat was voor ons de volgende stap geweest. Als ik eraan terugdenk, voel ik nog de stress en spanning. Het is zo lastig uit te leggen aan mensen. Het kan echt je leven overnemen. Vre-se-lijk.

Heel veel sterkte, al heb je daar misschien weinig aan op dit moment. Hoop dat het opgelost wordt. En een beetje snel, graag!!!

9 likes

Misschien dat je samen met de naaste buurvrouw (en wellicht andere buren) kunt laten weten dat je openstaat voor 1 laatste gesprek. Ik begrijp heel goed dat je daar echt geen behoefte aan hebt en ik heb het ook echt met je te doen! Maar meer omdat dit zo niet bij je terug kan komen op deze manier: buurvrouw stond niet open voor gesprek/bemiddeling. Dit klinkt heel hard maar ik heb redelijk wat cliënten die overlast veroorzaken. Ook als de woningbouw ze wil uitzetten dan grijpen hun advocaten dit soort dingen allemaal aan (de correspondentie komt bij ons binnen, wij sturen deze weer door).
Het is zo oneerlijk en frustrerend maar misschien iets om over na te denken als je het op kunt brengen

6 likes

Ik kan dit opbrengen mits alle gedupeerden hierbij aanwezig zijn, heb dit ook aangegeven.

Je moet weten, er zijn reeds 2 gesprekken geweest met buurtbemiddeling (buurvrouw was bij beide gesprekken aanwezig) en beide gesprekken hebben niet het gewenste resultaat gegeven.

4 likes

Lief, dankjewel.

Een nachtmerrie inderdaad. Ben er de hele dag mee bezig :neutral_face:

1 like

Echt belachelijk dat er al meerdere gesprekken zijn geweest en dat deze mensen zich er blijkbaar niets van aantrekken. En nu wordt het probleem nog bij jullie gelegd ook (ipv dat deze mensen een flinke laatste waarschuwing oid krijgen).
Jammer dat een verhuurder niet meer rechten heeft om overlast aan te pakken. Heel veel sterkte, hopelijk komt het snel goed!

4 likes

De overlastgevers hebben een tijd terug vernielingen aangebracht bij de naaste buren. Dit staat op camera
Zij heeft echter nooit aangifte gedaan (onbegrijpelijk) zou zij dit alsnog kunnen doen? Lijkt me wel toch?

1 like

Duidelijk.

Niet geschoten is altijd mis.
Het staat op beeld (gaat om vernieling van een fiets)
Ook zijn er containers over de schutting gegooid met inhoud

:woman_facepalming:t3:

5 likes

ik vind dit soort dingen altijd wel een beetje lastig hoor, ik lees het vaker hier, want die plek voor jouw deur is ook niet ‘van jullie’. niet dat jij dat impliceert, maar tenzij het een eigen oprit betreft mag iedereen overal een auto neerzetten. ik zou dus niet weten met welke redenen je de buren daarop kunt aanspreken.
misschien in jouw geval sowieso omdat het een groenstrook is en dat dus gewoon niet mag?

13 likes

Heeft je gemeente geen meld-app? Ik maak altijd foto’s/meldingen van alle foutparkeerders hier (ik woon in een smal straatje dat heel populair is om je auto neer te pleuren als je ‘even’ naar de stad moet, waardoor ik op zaterdagmiddag nooit fatsoenlijk m’n garage in kan), en doordeweeks komen ze meestal binnen een uur langsrijden om iedereen boetes te geven.

9 likes

Kan in de Fixi app.

2 likes

Weet iemand antwoord op mijn vraag?

Wij hebben dus een advocaat ingeschakeld vanwege de overlast, deze heeft een brief naar de woningbouwcorporatie gestuurd (worden gesommeerd om actie te ondernemen)
De woningbouwcorporatie is op de hoogte dus van het feit dat we een advocaat hebben ingeschakeld.

De overlastgevers voor zover wij weten niet.

Nu is mijn vraag of de woningbouwcorporatie de overlastgevers reeds mogen inlichten over het feit dat wij een advocaat in de arm hebben genomen of

Ik hoop dat iemand een antwoord weet op mijn warrige verhaal.

2 likes

Kan je advocaat die vraag niet beantwoorden? Denk dat hij/zij het wel weet!

4 likes

Denk misschien weet iemand dit toevallig.

Vraag ook gesteld aan mijn advocaat, echter krijg ik waarschijnlijk maandag pas antwoord en ongeduldig als ik ben wil ik het nu weten.

2 likes

Dus heel de straat parkeert op plekken waar het niet mag? Hup, gewoon melden! Ook al heb je er niet direct last van, je zegt daarna ook dat je het liefst helemaal geen auto’s in de straat ziet dus ik zou direct die melding maken!

3 likes

Dit met mijn bovenbuurman maar dan na het korte boren even de stofzuiger aan om het stof op te zuigen. En dat dan om en om.

Zo irritant, ik had vandaag wat mensen over en we waren op mijn 2e verdieping even aan het kijken en wat aan het kletsen. Komt mijn beneden buurman dus 2 trappen op om te kijken waar al dat ‘lawaai’ vandaan komt en vragen of we niet de hele avond heen en weer willen lopen omdat hij een nachtdienst heeft gehad?? Het was 6 uur 's middags, ik loop altijd op sokken en ben echt alleen in de avond thuis en heb echt heel weinig bezoek, en al helemaal niet in de slaapkamer. De vorige keer klaagde hij omdat ik aan het stofzuigen was. En dat ook nog eens terwijl hij zelf de afgelopen week zelfs voor 7 uur 's ochtends zijn harde bas aanzette in zijn slaapkamer.
Hij mag echt blij zijn met mij als buurvrouw en ik vind dat ik echt wel om de maand in het weekend een paar uur bezoek over de vloer mag hebben ,:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:.

17 likes