Ik denk dat mijn vader dit cadeau ook wel ziet zitten
Ennnn the saga continues…
Nu wordt er door de woningcorporatie een bericht gestuurd naar een gedupeerde buurvrouw dat zij in overtreding is na het filmen van de buren (vastleggen van de overlast)
Begint er onderhand steeds meer op te lijken dat wij de boosdoeners zijn in plaats van de overlastgevers
Meen je dit??? Wauw. Hoe moet je dan overlast documenteren?
Ja helaas wel.
En ondertussen klagen dat ze zonder bewijs niets kunnen doen. Kan onderhand wel een potje janken…
Ze heeft er toch een gegronde reden voor? Vast leggen van de overlast.
Zijn er naast die buurvrouw nog meer die last hebben? Zou zoveel mogelijk gezamenlijk oppakken en bij woningcorporatie blijven aankloppen.
Lijkt mij ook. Hoe moet het anders?
Er zijn minstens 7 huishoudens die hinder ondervinden. We hebben Het inmiddels ‘hogerop’ gezocht. Op advies kloppen wij niet meer aan bij de woningbouwcorporatie, het is immers wel duidelijk dat zij in gebreke zijn.
Wat zegt je advocaat? En sluiten die andere 7 dan ook bij deze advocaat? Woon je overigens huur of koop? Echt bizar hoe met julllr omgegaan wordt .
Er crashen dus blijkbaar af en toe junkies beneden bij de kelders
Kan dit voor alle gemeentes? Ik weet dat mijn oude gemeente hier wel mee werkt. Dat promoten ze ook altijd op facebook en als reactie onder klagers die via fb dingen doorgeven. Maar in mijn nieuwe gemeente hoor/lees ik er niks over. Komt het dan dan wel bij hen aan als je het via fixi meldt?
Je kunt gewoon dingen op de kaart zetten. Maar ik weet het niet precies. Zou die app gewoon downloaden en dan kun je wel zien of er in je gemeente meldingen zijn.
Mijn gemeente is best groot. Maar zie niets staan. Van omliggende gemeentes wel. Dus zal bij ons dan wel niet gebruikt worden neem ik aan
Oh, dat is jammer!
Voor Fixi hadden we in mijn gemeente wat anders, Buiten Beter geloof ik. Weet niet of die nog bestaat, maar anders werkt die misschien wel.
Oo de website van je gemeente zou wel iets moeten staan over hoe je zaken kunt melden.
Ja volgens mij gewoon via hun eigen site met ouderwetse digitale formulieren. Maar was even nieuwsgierig of het hier ook was haha. Niet dus
Een van mijn buren heeft zaterdag en gister blijkbaar voor de buren van een paar deuren verder op pakketjes aangenomen. Op zich geen probleem, maar er liggen nu 15 pakketjes op de trap en die mensen zijn het gewoon nog niet komen halen. Echt super irritant want je moet nu over alles heen springen om de trap op en af te gaan.
Ook niet echt veilig in geval van brand ofzo. Als alles op de trap ligt…
Nee ook dat nog! Ik ging net ff mijn vuilniszak weg brengen en ik liet weer die halve stapel naar beneden vallen ook geen idee of er wat breekbaar in zit. Maar wat bestel je ook zoveel in 1x en dan ben je niet thuis blijkbaar
We hebben sinds kort een buren whatappgroep in de flat met echt veel mensen in de groep en zoals altijd zijn sommige mensen nadrukkelijker aanwezig dan anderen. Wat prima is.
Nu stuurt erg iemand ‘Wie is er aan het boren?’ Iemand anders ‘ja dat vraag ik me ook af!?’ Waarop een 3e zegt ‘Ja echt heel
Hinderlijk als je de hele dag in zoommeetings zit!’
Kom aan zeg. Wanneer mag je dan wel boren? Het was niet alsof er een hele verbouwing plaatsvond,
Er reageerde nog iemand lekker sarcastisch met ‘Ja, liever savonds laat boren mensen!’
Edit; ik schrijf ‘nu’ maar ik lees het pas nu. Er wordt dus niet om 07:00 geboord (goddank)
Hier in het gebouw precies zo, en idd vaak dezelfde mensen dat het gewoon bijna lachwekkend wordt.
Inclusief mensen die gaan snitchen met foto’s van ‘hinderlijke’ situaties waarvan je denkt: hoezo heb je uberhaupt tijd/zin je hier druk over te maken (en ja sorry, dat zijn altijd de boomers).
Maar goed nadat ik er door de buuf op was gewezen dat ik wel heel asociaal ben omdat ik me na de verhuizing niet eerst netjes had voorgesteld en dat ik haar moest beloven mijn toekomstige kinderen beter op te voeden en een bewoner van een andere verdieping bij mij aanbelde om te zeggen dat mijn ramen wel erg vies zijn en wat ik verder precies moest schoonmaken, kijk ik nergens meer van op en laat ik het lekker van me afglijden.
Groot voordeel is namelijk wel dat het 99% van de tijd hier altijd super rustig/netjes is. Na jaren in echte terror omgevingen te hebben gewoond kan ik dit beter verteren. Mensen blijven gewoon kut.