Burenergernissen #2

Oh, dat is jammer!
Voor Fixi hadden we in mijn gemeente wat anders, Buiten Beter geloof ik. Weet niet of die nog bestaat, maar anders werkt die misschien wel.
Oo de website van je gemeente zou wel iets moeten staan over hoe je zaken kunt melden.

2 likes

Ja volgens mij gewoon via hun eigen site met ouderwetse digitale formulieren. Maar was even nieuwsgierig of het hier ook was haha. Niet dus

1 like

Een van mijn buren heeft zaterdag en gister blijkbaar voor de buren van een paar deuren verder op pakketjes aangenomen. Op zich geen probleem, maar er liggen nu 15 pakketjes op de trap en die mensen zijn het gewoon nog niet komen halen. Echt super irritant want je moet nu over alles heen springen om de trap op en af te gaan.

3 likes

Ook niet echt veilig in geval van brand ofzo. Als alles op de trap ligt…

3 likes

Nee ook dat nog! Ik ging net ff mijn vuilniszak weg brengen en ik liet weer die halve stapel naar beneden vallen :sweat_smile: ook geen idee of er wat breekbaar in zit. Maar wat bestel je ook zoveel in 1x en dan ben je niet thuis blijkbaar

2 likes

We hebben sinds kort een buren whatappgroep in de flat met echt veel mensen in de groep en zoals altijd zijn sommige mensen nadrukkelijker aanwezig dan anderen. Wat prima is.

Nu stuurt erg iemand ‘Wie is er aan het boren?’ Iemand anders ‘ja dat vraag ik me ook af!?’ Waarop een 3e zegt ‘Ja echt heel
Hinderlijk als je de hele dag in zoommeetings zit!’

Kom aan zeg. Wanneer mag je dan wel boren? Het was niet alsof er een hele verbouwing plaatsvond,
Er reageerde nog iemand lekker sarcastisch met ‘Ja, liever savonds laat boren mensen!’ :sweat_smile:

Edit; ik schrijf ‘nu’ maar ik lees het pas nu. Er wordt dus niet om 07:00 geboord (goddank)

9 likes

Hier in het gebouw precies zo, en idd vaak dezelfde mensen dat het gewoon bijna lachwekkend wordt.
Inclusief mensen die gaan snitchen met foto’s van ‘hinderlijke’ situaties waarvan je denkt: hoezo heb je uberhaupt tijd/zin je hier druk over te maken (en ja sorry, dat zijn altijd de boomers).

Maar goed nadat ik er door de buuf op was gewezen dat ik wel heel asociaal ben omdat ik me na de verhuizing niet eerst netjes had voorgesteld en dat ik haar moest beloven mijn toekomstige kinderen beter op te voeden en een bewoner van een andere verdieping bij mij aanbelde om te zeggen dat mijn ramen wel erg vies zijn en wat ik verder precies moest schoonmaken, kijk ik nergens meer van op en laat ik het lekker van me afglijden.

Groot voordeel is namelijk wel dat het 99% van de tijd hier altijd super rustig/netjes is. Na jaren in echte terror omgevingen te hebben gewoond kan ik dit beter verteren. Mensen blijven gewoon kut.

3 likes

Wtf dat mensen je komen melden dat en wát je schoon moet maken. Het kan dus altijd erger! :joy:

3 likes

Ja bijzonder, als ik nou poep op mijn ramen had gesmeerd maar nee

4 likes

Kon hij niet meer goed bij je naar binnen kijken ofzo? Waar maak je je druk om.

2 likes

Dit vind ik echt kut :(.

2 likes

Ik zou de ramen in ieder geval dicht houden en proberen het stof buiten te houden, of komt het onder je deur door? Dan een handdoek ervoor.

2 likes

Sorry maar je schoenen zijn gevoelig voor stof? Hoe moet ik dat voor me zien? :joy:

3 likes

Bouwstof is sowieso echt heel kut. Het is zo ontzettend fijn. Wij hebben hier alle meubels en de vloer etc echt meermaals schoon moeten maken/dweilen voor het er enigszins goed af is. En nog steeds is het niet overal goed weg. Dus laat staan oppervlakken of stoffen met structuur :sob:

9 likes

Maar maar maar er bestaan toch kasten en afsluitbare zakken?

1 like

Ik snap het. Bouwstof is idd heel fijn en gaat overal tussendoor, dat is klote. Ik dacht meer dat je nu niet wist wat je moest doen in de wetenschap dat ze aan het klussen zijn, maar het ging over het onverwachte stof.

3 likes

Vreselijk :sob::sob::sob:

6 likes

Mijn buurvrouw is aan het dementeren. Prima, maar nu begint ze wilde verhalen over de buren te vertellen die niet kloppen :expressionless:

1 like

Dementeren oke maar liegen niet oke :joy:

5 likes

Wat denk jij dat dementeren is?

45 likes