Burenergernissen #2

en @tessel ik weet niet zo goed wat ze verwachten. Ik vermoed dat er ook nog wel een soort van ‘echt’ probleem is en dat die tijdens de burenbemiddeling misschien naar bovenkomt. Wij wilden onze goede wil laten zien en zijn daarom meegegaan in die bemiddeling.

4 likes

Ik heb geen tips voor je, maar het lijkt me een erg vervelende situatie en vind het mooi dat jullie toch proberen er kalm mee om te gaan. Ik hoop dat er op de een of andere manier verbetering in komt met de bemiddeling. Veel sterkte!

4 likes

Wat vervelend! Maak je zelf ook dossier opbouw aan? Zou ik iig wel doen?

2 likes

Nee nog niet maar is misschien wel een goed idee!

3 likes

Is die wijkagent er ook bij ? Die weet dat ze vaak klagen om niks.

3 likes

hahahahaha en ze maken het nog wel zo aantrekkelijk voor jullie om wat met ze te willen drinken 🥲🥲

32 likes

Nee die is er niet bij, het is alleen met twee mensen van burenbemiddeling die geen standpunt innemen en alleen ons laten praten. En ons oplossingen gaan laten aandragen. Ben wel heel benieuwd hoe dit gaat gaan.

@kali haha, ja ik snap het ook echt niet meer…

1 like

Ik heb ervaring met buurtbemiddeling van toen ik nog in mijn huurwoning woonde. Ik had heel veel geluidsoverlast van mijn buurjongen. Dit meerdere keren aangeven bij mijn buurvrouw, maar dat veranderde niets aan de situatie.

De twee buurtbemiddelaars die bij mij op bezoek kwamen, waren twee erg aardige mensen die het verhaal aanhoorden en vragen stelden om te weten te komen hoe de vork in de steel zat. Vervolgens zijn zij direct naar mijn buren gegaan om daar hun kant van het verhaal aan te horen. Er is aan ons beiden gevraagd of we op een later moment met zijn allen rond de tafel wilden zitten. Ik wilde dat wel en de buren niet.

Aangezien de buren verder niet mee wilden werken, was dat het einde van de buurtbemiddeling. Daarna is het wel een tijd redelijk stil geweest bij mijn buren. Toen mijn buurjongen eenmaal doorkreeg dat ik ging verhuizen, begon de geluidsoverlast weer als vanouds. Snotjong. :smirk: Maar ik had gelukkig een verhuizing in verschiet, dus hoefde het alleen nog uit te zitten.

3 likes

De kinderen van mijn buren steken hier nu dagen al (kinder)vuurwerk af op de stoep voor ons huis en laten de troep gewoon liggen??? Heb echt de neiging om er wat van te zeggen tegen de ouders maar het zijn echt aso’s en ik woon er nog maar kort dus durf niet :cry:

2 likes

Ik heb even heel gauw mijn noise canceling koptelefoon aan de lader gezet, want mijn buren zijn weer gezellig samen aan het tokkelen op een gitaar en aan het zingen. 🥲 Eens in de zoveel tijd hebben ze zo’n “kampvuur” ritueel ofzo.

Dit klinkt eigenlijk vet gezellig

3 likes

Haal alwin er nou niet bij

18 likes

🥲👍

Ongeveer elke maand wel een keer. Maar ook een gemeente ergernis, want ze zitten zo vaak dagen lang vol. Die moeten vaker komen sowieso, maar ik ga de gemeente denk ik ook mailen of ze een instructiebordje kunnen neerzetten in nederlands, engels, turks, pools en arabisch hoe je een melding kan maken van een volle orac, want dan komen ze het meestal wel sneller ophalen.
Ze hebben nu zelfs een speciale app ervoor maargoed heb ook een beetje idee dat het mensen gewoon geen flikker kan schelen dat het een tyfuszooi is en in de warmere maanden al die vuilniszakken kapot getrokken worden door meeuwen en het hele fietspas en de stoep bedolven zijn met verrot eten en shit. Als ie 1 dag vol is liggen er al meteen 10 vuilniszakken namelijk, dit is van 3 dagen 🥲

4 likes

wow nog nooit gehoord dat je daarvoor moet betalen, vind ik wel bijzonder eerlijk gezegd. is dat in heel je gemeente en moet je dan ook nog afvalstoffenheffing betalen elk jaar?

1 like

In mijn dorp kost het neerzetten van je grijze bak (1x in de twee weken wordt deze opgehaald) bijna €12. Zo pushen ze je tot extreem sorteren want papier, plastic en gft is gratis. Maarja wel echt idiote bedragen.

maar betaal je dan ook nog afvalstoffenheffing?

@Totoro hmm ja dat lijkt idd een positief effect maar weet 100% zeker dat in de helft van de stad mensen hun zak dan gewoon allemaal er naast gaan pleuren.
mag ik vragen hoe veel de jaarlijkse afvalstoffenheffing is bij de mensen die ook per zak/bak moeten betalen?

1 like

Wij (ik woon in dezelfde stad) betalen geen vaste afvalstoffenheffing, maar alleen per zak restafval. En er zijn dus mogelijkheden om tot in extremis gratis al je afval te sorteren.
Ik betaalde in Amsterdam bijna €400 per jaar vast, hier betaal ik voor 3 of 4 zakken (dus minder dan €5).

3 likes

oh dat klinkt wel echt top, ook zo met dat scheiden. het wordt hier ook steeds duurder, bijna 300 euro voor een eenpersoonshuishouden :triumph:

1 like

Ik woonde een paar jaar geleden in een dorp in Brabant en betaalde daar ongeveer 400 euro afvalstoffenheffing per jaar (huurappartement) en 2,80 euro per weggegooide vuilniszak :+1:

Ik denk dat het sommige mensen ook wel stimuleert om restafval te ‘verstoppen’ in plastic zakken of in de groencontainer bijvoorbeeld. Het schijnt dat gemeentes met ons systeem minder zuiver (en dus minder recyclebaar) plastic afval hebben, dus dat ze achteraf meer geld kwijt zijn aan nasortering.

3 likes