Ik heb geen tips voor je, maar het lijkt me een erg vervelende situatie en vind het mooi dat jullie toch proberen er kalm mee om te gaan. Ik hoop dat er op de een of andere manier verbetering in komt met de bemiddeling. Veel sterkte!
Wat vervelend! Maak je zelf ook dossier opbouw aan? Zou ik iig wel doen?
Nee nog niet maar is misschien wel een goed idee!
Is die wijkagent er ook bij ? Die weet dat ze vaak klagen om niks.
Nee die is er niet bij, het is alleen met twee mensen van burenbemiddeling die geen standpunt innemen en alleen ons laten praten. En ons oplossingen gaan laten aandragen. Ben wel heel benieuwd hoe dit gaat gaan.
@kali haha, ja ik snap het ook echt niet meerā¦
Ik heb ervaring met buurtbemiddeling van toen ik nog in mijn huurwoning woonde. Ik had heel veel geluidsoverlast van mijn buurjongen. Dit meerdere keren aangeven bij mijn buurvrouw, maar dat veranderde niets aan de situatie.
De twee buurtbemiddelaars die bij mij op bezoek kwamen, waren twee erg aardige mensen die het verhaal aanhoorden en vragen stelden om te weten te komen hoe de vork in de steel zat. Vervolgens zijn zij direct naar mijn buren gegaan om daar hun kant van het verhaal aan te horen. Er is aan ons beiden gevraagd of we op een later moment met zijn allen rond de tafel wilden zitten. Ik wilde dat wel en de buren niet.
Aangezien de buren verder niet mee wilden werken, was dat het einde van de buurtbemiddeling. Daarna is het wel een tijd redelijk stil geweest bij mijn buren. Toen mijn buurjongen eenmaal doorkreeg dat ik ging verhuizen, begon de geluidsoverlast weer als vanouds. Snotjong. Maar ik had gelukkig een verhuizing in verschiet, dus hoefde het alleen nog uit te zitten.
De kinderen van mijn buren steken hier nu dagen al (kinder)vuurwerk af op de stoep voor ons huis en laten de troep gewoon liggen??? Heb echt de neiging om er wat van te zeggen tegen de ouders maar het zijn echt asoās en ik woon er nog maar kort dus durf niet
Ik heb even heel gauw mijn noise canceling koptelefoon aan de lader gezet, want mijn buren zijn weer gezellig samen aan het tokkelen op een gitaar en aan het zingen. š„² Eens in de zoveel tijd hebben ze zoān ākampvuurā ritueel ofzo.
Haal alwin er nou niet bij
In mijn dorp kost het neerzetten van je grijze bak (1x in de twee weken wordt deze opgehaald) bijna ā¬12. Zo pushen ze je tot extreem sorteren want papier, plastic en gft is gratis. Maarja wel echt idiote bedragen.
Wij (ik woon in dezelfde stad) betalen geen vaste afvalstoffenheffing, maar alleen per zak restafval. En er zijn dus mogelijkheden om tot in extremis gratis al je afval te sorteren.
Ik betaalde in Amsterdam bijna ā¬400 per jaar vast, hier betaal ik voor 3 of 4 zakken (dus minder dan ā¬5).
Ik woonde een paar jaar geleden in een dorp in Brabant en betaalde daar ongeveer 400 euro afvalstoffenheffing per jaar (huurappartement) en 2,80 euro per weggegooide vuilniszak
Ik denk dat het sommige mensen ook wel stimuleert om restafval te āverstoppenā in plastic zakken of in de groencontainer bijvoorbeeld. Het schijnt dat gemeentes met ons systeem minder zuiver (en dus minder recyclebaar) plastic afval hebben, dus dat ze achteraf meer geld kwijt zijn aan nasortering.
Wij moeten verplicht extreem sorteren. Maar soms niet te doen. Bijvoorbeeld half bakje yoghurt over datum, ga ik niet eerst naar groenbak om te legen maar gooi meteen bij plastic. Doen volgens mij heel veel.
Meestal gaan we in 1 keer de kasten na en gaat naar grijs maar vaak genoeg kleine dingen die erbij in schieten.
Zak naast de bak is boete hier. Ze maken het open en zoeken een adres oid. Ze willen dit dus ook bij je plastic en groen gaan doen steekproefsgewijs.
En grijs wordt heel weinig opgehaald en is een kleinere bak dus we moeten altijd naar een container. Luiercontainer is zelfs 10 minuten fietsen en niet eens op loopafstand.
Ja wij sorteren ook extreem. Plastic, gft, āhoudbaarā restafval (zoals wattenschijfjes oid, dingen die niet gaan stinken) in een keukenla, in de berging papier, glas, batterijen/klein chemisch, nog een krat voor de kringloop en een krat met dingen die de volgende keer mee moeten naar de milieustraat (hout, ijzer, piepschuim, kapotte apparaten, textiel, etc). En dan hebben we in de parkeergarage nog een zak voor āstinkendā restafval, die bewaren we tot hij vol is.
We mogen ook nog 250kg restafval gratis naar de milieustraat brengen, dus als we daar toch heen moeten voor al die andere dingen nemen we ook de restafvalzak mee, die is dan weer gratis.
Bijna een dagtaak dat sorteren
Wow wat slim! Love dit
Yes ook nog ā¬180 per jaar.
Wij betalen ook 2,50 per zak restafval + nog jaarlijks afvalstoffenheffing Gft, glas, papier is gratis.
Plastic kun je bij ons niet scheiden, dus dat moet allemaal ook bij het restafval⦠Vind dat zo stom, want dat zou echt minimaal een zak restafval per week schelen bij ons.
Ik betaal 250 euro per jaar (kleine gemeente in Utrecht) en heb vier verschillende bakken: rest, groen, plastic en karton. Restafval komen ze maar eens per maand ophalen, dus dat motiveert wel om goed te scheiden, zodat ie niet zo snel volzit. En we kunnen verder gewoon zonder extra kosten naar de milieustraat. Ben wel blij dat het met ƩƩn prijs helemaal klaar is. Ook nooit gedoe met afval op straat hier, dus volgens mij scheiden de buren ook allemaal netjes.
Ja je bent echt lang bezig. Wil nu een prullenbak kopen van 200 euro hiervoor om het makkelijker te maken haha. Moet die grens nog over, veel geld.
Stomste vind ik nog dat de belastingen niet omlaag zijn gegaan door het sorteren.