Burenergernissen #2

Ik haat dit soort mensen. Rot op met je kut spionage apparatuur.

22 likes

En met je buurt/straatapps :face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting:

1 like

Onze directe buren hebben een airco laten installeren waarvan de unit + leidingen aan de voorkant van hun huis zitten. Recht naast ons woonkamerraam en dus direct aan onze gevel, echt een heel lelijk aanzicht. We hebben vorig jaar onze hele voortuin opnieuw aangelegd en met hun overlegd omdat het ook invloed had op hun voortuin (oa de omheining zat aan onze vast). En zij zetten dat graflelijke lawaaiding zonder overleg even neer. Vind het echt heel asociaal en wil er zeker nog wat van zeggen, maar weet nu al dat er dan een gigantische discussie oplaait. Zo geen zin in.

15 likes

Volgens mij zijn hier regels voor! Ik dacht dat ze juist niet in het zicht mogen hangen, maar pin me er niet op vast.

9 likes

Toen mijn ouders zo’n unit in de voortuin gingen neerzetten (een maand geleden ofzo) hebben ze ook een vergunning moeten aanvragen. Misschien waard om na te kijken want dat lawaai lijkt mij inderdaad ook miet chill.

7 likes

Qua lawaai zou je idd even bij de gemeente kunnen informeren wat de regels zijn. Qua aangezicht, kan er geen acceptabele ombouw om die unit? Ik zou dat denk ik voorstellen.

4 likes

Ik dacht ook dat het nooit in ‘t zicht mocht (alsin aan de voorkant van het huis)

7 likes

In onze buurtgroep is drama geweest omdat een groepje gezamenlijk een kar had geregeld waarmee je het onkruid op de parkeerplaatsen snel weg kunt branden en er waren twee buren die hun auto op die dag niet wilden verplaatsen. Om het extra in te wrijven waren ze ook nog eens de hele dag in de voortuin aan het lanterfanten zodat de rest zou zien dat het een statement was en niet omdat ze niet thuis waren of zo. Nu worden de schone parkeerplaatsen afgewisseld met een parkeerplaats vol onkruid en daar zijn al heel wat scheve blikken voor uitgedeeld!!

Precies wat jij zegt, heerlijk triviaal haha. Net een aflevering van De Rijdende Rechter

6 likes

Benieuwd of dit ook geldt voor airco’s van bedrijven, hier is ook een airco geplaatst, gericht op onze slaapkamer.

5 likes

Hahah huh maar waarom zou je daar dan op tegen zijn?

1 like

Heb echt geen flauw idee haha, ik vind het wel mooi geregeld zo

1 like

Van die mensen die een tuin hebben maar toch iedere dag met een glas wijn op een bankje voor hun huis moeten gaan zitten als een of ander welkoms comité. Ik loop nu een andere route naar huis zodat ik niet elke dag hetzelfde gesprek hoef te voeren na mn werk

51 likes

Woon je bij mij in de straat? Hier hetzelfde. Misschien ook wel jaloezie dat ik alleen een balkon heb en zij voor en achter huis kunnen chillen

2 likes

Kan je niet gedag zeggen en doorlopen? En ga je nu via de tuin nr binnen?

1 like

Stuur me maar een PB, van harte welkom in de Facebook-groep van mijn flat. Kan ik er zelf uit en lees ik hier wel of er iets belangrijks is :wink:
Hier worden binnenkort de fietsenkelders ontdaan van weesfietsen en barrels, ik verwacht veel drama!

4 likes

@KipTokTok @LanaRose @papierhier Ik heb even gekeken via zo’n vergunningcheck, en in mijn gemeente moet je een omgevingsvergunning aanvragen voor het plaatsen van een airco buitenunit aan de voorkant van het huis. Heb meteen gecheckt of ze dat ook gedaan hebben, dat is dus niet het geval. Maarja, en nu? Zo petty als ik ben zou ik hier graag een melding van maken, maar wil niet dat zij er achter komen dat dat van mij/ons komt. Dan krijg je nog meer gezeik natuurlijk. Is dat mogelijk? Want ik lees daar online niks over terug in mijn gemeente. Ze aanspreken gaat sowieso niks uithalen, dat ding gaan ze echt nu niet meer weghalen en komt alleen maar gezeur van ben ik bang.

2 likes

Herkenbaar. Ik kan iedere keer weer genieten van de meldingen in onze flat app. Soms vind ik het gezellig, soms is het irritainment. Mooi toch. Vind het wel altijd jammer als ik een bericht stuur en direct daarna de melding dat ‘jan pieterse nr 42’ de groep verlaten heeft lees :cry:

4 likes

Volgens mij is het best complex om een airco te monteren, dit mag je niet eens zelf doen. Zomaar verplaatsen zal lastig worden…

1 like

Bedankt voor je uitgebreide reactie, echt heel fijn dat je meedenkt! Ik ga het even laten bezinken en me er inderdaad eens in verdiepen. Ben namelijk bang dat als dat ding in de zomer straks op volle toeren draait, we er nog meer last van hebben gezien het ding onder ons slaapkamerraam staat. Dus dat kan ik beter voor zijn.

1 like

Ik was klaar met het geluidsoverlast van de buren en hun kut muziek (al meerdere keren aan hun deur gestaan) dus ze mogen nu mijn metal muziek ervaren. Veel plezier klootzakken.

8 likes