Burenergernissen #2

Muziek staat weer keihard. Kan mee meegenieten in eigen huis, woord voor woord, hele deun etc, alsof ik zel muziek aan heb. Het gaat zelfs door de oordopjes heen.

Nog paar maanden en dan zijn we weg. Het wordt een lange tijd zo. Paar zonnestralen en meteen weer dit.

Ik krijg een nieuwe buur ‘naast’ me, 2 voordeuren per portiek en we delen dus het portiek op deze verdieping. Ze is nu al een paar dagen op rij aan het klussen (schuren, verven, etc) maar laat de hele tijd haar voordeur open staan. Scheelt echt zoveel in geluid als ze hem dicht heeft en het hele trappenhuis rook naar verf toen ik vanmiddag thuiskwam. Heb als ik er langs loop echt de neiging om die deur gewoon ff dicht te trekken (staat dan op een grote kier).

Doe het.

28 likes

Volgens mij zit je in het verkeerde topic, of is je collega je buurman? :laughing:

2 likes

Hahaha thank god niet. Ik realiseer me net hetzelfde en was al aan het verplaatsen

3 likes

Vanwege een verbouwing aan mijn flat hebben ze alle balkons opengebroken, waardoor ik samen met 7 andere buren nu één balkon heb. Tot nu toe was ik iedere keer de enige op het balkon dus ik dacht: ik kan wel met een super kort broekje en bh uit (wel shirt aan) op m’n balkon zitten, maar ineens komen er net meer buren op het balkon :sob: nu heb ik me verstopt achter m’n stoel en durf ik niet meer op te staan. Ben echt ZO blij als m’n balkon weer voor mezelf is

1 like

Joh je trekt je shirt wijd en loopt naar binnen :joy: of je schreeuwt hard ‘free the boobies!’

4 likes

Nee ik kan mijn huis via twee verschillende routes bereiken maar ze zien me altijd :sob:

En ik zeg altijd alleen maar ‘hoiiiii’ maar ze hebben altijd wel weer iets op te merken. 100 x dat mn baby zo groot is geworden en vandaag echt zo’n boomer racistische opmerking over de huidskleur van mn vriend ‘ja wij zitten in de zon, willen net zo’n kleurtje als naam vriend’ HIHAHO. Echt hilarisch

9 likes

De buurman die dacht dat de muziek wel even op standje concert kon om 1.10 vannacht.
Gvd, de wekker ging alweer om 6.00

1 like

Een van onze buren heeft gras op elke traptrede gelegd? Het leek niet gemorst ofzo, op elke trede ligt echt veel. En hoezo kom je eigenlijk aan gras als we alleen een balkon hebben? :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Helemaal ingesmeerd om lekker in de tuin te gaan liggen zonnen. Op het moment dat ik lig: buren beginnen met hun hoge drukspuit
 We zijn bijna 3 uur verder. Ze zijn nog steeds bezig. Zon zo goed als weg. Oja en het is ook de normaalste zaak van de wereld om al de meuk wat je uit je tuin spoelt buiten het hek te vegen en op het looppad te laten liggen.

Hier ook een buurman die hogedrukspuit fan is. Laatst al de hele dag zijn voortuin gedaan (en die is echt niet zo groot) en nu al de hele dag de achtertuin. Dat geluid echt verschrikkelijk, je hoort mijn kinderen daardoor wel minder :joy:

3 likes

Aangezien ik in een complex woon hebben we een gezamenlijk fietsenhok. Heel klein zodat iedereen er één fiets kan neerzetten. Maar de laatste tijd zetten de bezoekers/vrienden/whatever van de buren hun fiets in het fietsenhok. Zodat de daadwerkelijke bewoners de fiets daar niet meer kwijt kunnen. Gisteravond kwam ik thuis en kon ik mijn fiets niet eens kwijt in mijn eigen fietsenhok omdat een of andere lijer die hier niet woont daar de fiets heeft neergezet. Dan is de enige optie om hem in de stad te zetten. Wat ik dus echt niet ga doen, het is verdomme geen stationsfiets van twee tientjes waar ik op rij. Nu staan er 6 fietsen terwijl 4 mensen maar een fiets hebben en de rest een auto.

Ik heb blijkbaar nieuwe buren die gezellig kumbaya duetjes uitvoeren in de tuin. Houd gewoon je bek

7 likes

“Ik heb een nat pak my lord, kumbaya.”

Het lijkt me trouwens verschrikkelijk om naast Suzan en Freek te wonen, als ik dan dagelijks die muziek zou moeten horen.

15 likes

Mijn buurvrouw denkt soms dat ze Suzan is, ook geen pretje :woozy_face:

7 likes

Hij had zo’n hele lage bromstem en zij klonk als een krolse kat. Ze solliciteren minstens naar de tuinslang

@anon91169173 dan zou ik vrijwillig weer in mijn ouderlijk huis gaan wonen. Wat een ramp

3 likes

Blijven die fietsen daar in de nacht ook staan? Anders zou ik gewoon 1 (netjes) verplaatsen en je eigen fiets parkeren. Misschien ook een balletje opgooien bij de VVE/beheerder over dit probleem. Want zo’n fietsenstalling is voor jou als bewoner waar je waarschijnlijk ook voor betaalt

Wij hebben ook zo’n gezamenlijke stalling met veel te weinig plek voor het aantal fietsen. Ik erger me zelf altijd dood aan de mensen die hun fiets niet IN het rek schuiven maar ervoor parkeren op de standaard. Die verplaats ik ook gewoon zodat ik mijn fiets in het rek kan zetten. Echt no fuks given. Mensen moeten eens leren hun fiets normaal te stallen.

3 likes

Ik verplaats bij ons ook zelf de fietsen. Want VVE doet er toch niks aan en ik heb ook geen zin in ruzie ofzo. Soort van silent treatment in mijn voordeel haha

1 like

Zet het nieuwe forum pareltje op.

“WAAROM? JE BENT EEN JOOD”

2 likes