Vandaag was mijn buurman blijkbaar weer bezig met zijn hogedrukspuit en heeft hij de hekken ermee schoongemaakt. Heel mijn witte was die ik buiten had opgehangen zit nu onder de modder
O nee ik zou er wel wat van zeggen, waarschijnlijk heeft hij het zelf niet door maar een beetje rekening houden met je buren is wel zo netjes
Muziek in tuin van overlastgevers staat dusdanig luid dat ik het woordelijk kan meezingen.
Politie gebeld (niet de enige op de buurt) en krijg te horen dat ze niet langskomen daar het voor 2200 is.
Advocaat verwacht nog steeds actie van woningbouwvereniging en zo gaat het maar door.
Zoon gaat inmiddels kapot aan de situatie, afgelopen nacht noodgedwongen elders geslapen.
Ben er zo moedeloos vanā¦
GĆŖnant om te vragen dit maar kun je de grap/context uitleggen? Zag het twee keer vandaag en voel me een noob en wil gewoon meedoen
Het is erger dan ik dacht
Dit is de voorbode voor Hitler de Musical. Of een Disney bewerking van de Holocaust.
Afgrijselijk
Dat ga ik morgen uiteraard vragen.
Advocaat had gehoopt dat woningbouwvereniging adequaat in actie zou komen (na anderhalf jaar overlast)
Grens is nu echt gepasseerd. Ben zover dat ik bereid ben zelf te gaan verhuizen. Ondanks dat ik zo blij ben met mān mooie huis en tuin.
We hebben nieuwe buren en die zijn aan het verbouwen/klussen. Dat geeft geluid en dat is prima, maar ik vind het dus heeeeel irritant dat ze tijdens het klussen alle ramen en deuren open hebben en mega harde muiek aan hebben en naar elkaar door dat lege huis schreeuwen. Ik kan dan echt niet relaxed in de tuin (of in huis eigenlijk) zitten⦠volgens mij heeft een van hun ouders uiteindelijk de muziek wat zachter gezet toen een andere buur me op straat wat wou vragen en we echt naar elkaar moesten roepen ipv praten haha.
En dan wil ik niet aanbellen of het zachter kan want wil geen zeikerd zijn. En snap ze wel dat het zo veel gezelliger klussen is maar wij wonen hier ook. Zouden jullie het zeggen? (Ze hebben nu 3 weken de sleutel ofzo en denk dat ze over 2 weken max gaan verhuizen)
Oh wat is dit, wat een glee ellende met die uithaal ook
GEDEPORTEERD RECHTSTREEKS NAAR DE DOOD
WAAAROM??? JE BENT EEN JOOOOD
@Bennielava nou ik zou wel wat zeggen van de muziek hoor. Klussen prima, maar dat hoeft echt niet elke dag met muziek op standje 100.
Nadat het een tijdje rustig is gebleven vonden de overlastgevers het rond 2.00 uur wel weer welletjes en zijn weer buiten gaan zitten incl luide muziek.
Politie gebeld, nog steeds niemand geweest.
Zoon moet straks weer naar school.
Overweeg om de huur ook gelijk maar terug te boeken. Woongenot is ver te zoeken
Het lijkt me echt verschrikkelijk jullie situatie. En ook dat je eigenlijk door niemand geholpen wordt. Wie weet is inderdaad verhuizen wel een optie, dat je gaat kijken in welke straten je wel zou willen wonen en dat doorgeeft aan de woningbouw en dat ze je urgentie kunnen geven voor die woningen. En een verhuispremie of hoe dat heet om dat huis te verven en de tuin mooi te maken. Want het zo maar door laten gaan kan toch niet?! (Of denk je dat alle buren dat dan zouden willen?)
Er zijn meer mensen die dit inmiddels overwegen.
Zal me hier straks in verdiepen want hier blijven is geen optie wat ons betreft.
Ga kapot aan de situatie.
Ik zou er rustig wat van zeggen. Desnoods praatje maken hoe het met de verbouwing gaat etc. En dat je het snapt dat er bouwgeluiden zijn. Maar of iig de muziek wat zachter kan omdat je niet normaal kan communiceren.
Wijkagent heb ik reeds meerdere gesprekken mee gevoerd maar die heeft daarbij ook aangegeven niets te kunnen doen.
We kunnen hooguit bij overlast zijn collegaās bellen en dan maar hopen dat zij langskomen om de overlast te constateren.
Ik zal dat telefoonnummer eens bellen, wellicht komt daar iets uit.
Ook zal ik maar weer contact opnemen met woningbouwcorporatie en advocaat.
Ga komende nacht weer de nachtdienst in maar ben nu al doodop door alles.
Leuk begin van de week
Wat afschuwelijk zeg.
Ik denk dat enorm wordt onderschat hoe ontwrichtend geluidshinder (op langere termijn) is voor je welzijn/gezondheid. Gespannen thuis zitten, niet kunnen relaxen. Juist daar waar je je het meest veilig moet voelen.
Ik heb hier al eerder eens gepost over de rechtszaak die mijn moeder/ik zijn begonnen toen zij heel lang last had van junks onder haar woning. En hebben gewonnen! De rechter zei; āhoe is dit mogelijk en hoezo staan jullie nu pas bij mij, deze situatie moet onmiddellijk stoppen!ā
Nu is jouw geval niet echt vergelijkbaar maar weet dat de woningcorporatie ook richting jou verplicht is om juiste nakoming van de huurovereenkomst te garanderen. Jouw woongenot en - plezier gaan er aan onderdoor.
Als de wc weet van een vervelende buur (die stelselmatig overlast veroorzaakt) hoort zij direct actie te ondernemen.
Rechters zijn - ondanks hoe woningcorporaties het graag willen schetsen - heel graag bereid om mensen bij dikke overlast dossiers echt wel op straat te zetten.
Mijn tips:
- neem geluidsopnames (iedere keer en volledig; niet eventjes) en houd een logboek bij
- vraag of ook andere buren melding willen maken bij de woningcorporatie, hoe meer; hoe beter (desnoods anoniem)
- vraag of de woningcorporatie een aanmaning verstuurt aan de overlast pleger, met daarin ook de sanctie dat juridische maatregelen mogelijk zijn als zij niet stoppen. Vraag om een (geanonimiseerde) kopie voor jouw eigen dossier
- vraag om een bemiddelend gesprek al is het maar voor de vorm (sorry heb niet al jouw eerdere posts nu direct scherp, ik weet dat het al langer loopt maar je wil dus niet het verwijt krijgen later dat je niet alles (soft en hard) hebt geprobeerd
- vraag of de woningcorporatie een geluids schouwing komt maken (met professionele geluidsmeting apparatuur, op hun eigen kosten)
- leg alles vast! Maak van ieder gesprek met de woningcorporatie een kort verslag voor jezelf, met naam/datum en afspraak. Stuur reminders. Je moet er helaas bovenop zitten!
- som voor de woningcorporatie op welke soort schade en last je ondervindt. Dus als je moet verhuizen, alle verhuiskosten inzichtelijk maken etc. Binnen welke termijn je reactie wil en dat je een kort geding zult starten bij iedere week dat er niets wordt gedaan
- schrijf de wethouder/gemeente aan
- politie heb je vrij weinig aan, was helaas onze ervaring. Onze wijkagent bleek te liegen over zijn acties. De andere politie agent die op de meldingen af kwam, vond dat we niet meer moesten bellen āviel allemaal wel meeā. Ja idd racistische kreten en afval tegen je raam gegooid krijgen tot 5u sochtends, keiharde house muziek dag en nacht valt idd mee!
Voor een organisatie die getraind moet zijn in omgaan met lastige huurders was onze ervaring echt heel slecht helaas. Nul wil en bereidheid. Tuurlijk snap ik ook wel dat dit lastige situaties zijn maar in ons dossier werd van alles kwijtgeraakt, geen pro actieve houding. Pas toen ik ging dreigen met media aandacht (regionaal en landelijk) kwamen ze na 2,5 jaar in actie. Echt typisch
Bedankt voor je tips, heel fijn om een goed overzicht te hebben en ervaringen uit te delen met anderen.
Wat een afschuwelijke situatie overigens.
Schrijnend hoe instanties hiermee om gaan.
Werkelijk schandalig.
Wat intens verdrietig
Ja ik zou wat zeggen āik hoor jullie heel hard seksenā āstop ermee aub of ik bel de politieā
Groetjes
Een borderliner
Heb je eerder al iets gezegd, van de seks/sxhreeuwgeluiden?
Als je nog niets gezegd hebt, zou je kunnen aangeven dat het gehorig is en je ze vaak s nachts hoort.
Als je al wel eerder iets gezegd hebt, zou ik even afwegen of je er dusdanig last van hebt dat je er nog een keer iets van wilt zeggen.