Burenergernissen #2

Misschien weten die ouders het niet omdat ze er niet zijn?
Zou ik als ouder wel fijn vinden om te weten.
Zo haalde mijn (ex) stiefbroertje en vrienden ook rottigheid uit als wij allemaal weg waren. En door de buren wisten wij het.

Anders volgende keer filmen ofzo als ze en afdoen.

En met de steiger, proberen on toegankelijk te maken en meteen wat van zeggen als ze er ook maar op staan.
Dat is ook levensgevaarlijk.

2 likes

Mijn buurman belde gisteren om kwart voor 10, in de avond, aan. Ja sorry hoor, maar dan lig ik toch echt in bed.

4 likes

Maar je hebt wel open gedaan? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Absoluut niet.

(heb een video deurbel, daarom weet ik wie het was)

Mijn buurman over de schutting:
ÂŽHĂ© hebben jullie toevallig een kaart voor naam oude bewoners van ons huis (vrienden van mijn buren) ontvangen?’
Ik: ‘Nee, niks ontvangen.’
Buurman: ‘Weet je het zeker?’
Ik: ‘Ja, heel zeker.’
Buurman: ‘Echt waar?’
Ik: ‘Ja, anders zou ik het wel zeggen toch?’

Joeeee, rare vent. Bovendien we wonen al bijna 6 jaar in dit huis.

Never forget ook de eerste week dat we hier woonden en we 's avonds om 19:00 een gaatje boorden (niet heel netjes misschien, maar nog een redelijk schappelijke tijd geloof ik - geen kleine kinderen naast ons) en hij meteen bij ons aan de deur stond met de woorden: 'Ik weet niet wat jullie gewend zijn waar jullie vandaan komen maar hier doen we dat niet ‘s avonds.’ :joy: Ijs was gelijk gebroken zeg maar.

15 likes

Nou ja als mensen net verhuisd zijn kun je ook wel wat bouw/klus geluiden verwachten vind ik. 19:00 vind ik zelf nog wel een oké tijd, als er geen (kleine) kinderen naast wonen idd. Zou daar zelf ook niet echt moeilijk over doen. Maar ja sommige mensen hebben klagen als hobby geloof ik :sweat_smile:

8 likes

Mijn baby slaapt aan de voorkant van ons huis, omdat het nu zo warm is heeft ze allebei haar ramen open staan. Ze slaapt al met een white noise apparaatje om onze leefgeluiden te blokkeren.

Maar nu zijn er dus buurtkinderen aan het spelen precies onder haar raam. Het galmt best wel bij ons en ze zijn aan het rennen langs ons huis en aan het schreeuwen.

Vind het zelf al heel irritant maar ze schreeuwen ook mn baby wakker.

Ben ik een heks als ik ze vraag of ze ergens anders willen spelen?

Vind eigenlijk dat ze maar lekker voor hun eigen huis moeten gaan schreeuwen :face_with_monocle: bij hun eigen ouders vooral.

7 likes

Ik heb dit weleens gedaan hoor.

‘Als je baby wakker wordt is het jouw probleem’

2 likes

Ik heb het eens aan de buurvrouw gevraagd toen haar kinderen in haar tuin aan het voetballen waren en m’n huilbaby steeds wakker werd en ik letterlijk zo’n 40 keer de trap op en neer moest om haar te troosten.

Ze zei dat ze geen rekening kon gaan houden met m’n kind. Maar je kunt het proberen. Echt heel irritant! Wellicht zijn die kids wel onder de indruk als je het ze rechtstreeks vraagt.

4 likes

Lekker wakker worden van iemand die onder mijn raam rookt ipv van de wekker :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

Ik zou dan echt emmers vol pek en veren klaarzetten om over die kinderen heen te gooien.

Zie hier waarom ik het beste in een hutje op de hei moet gaan wonen.

2 likes

Ik hoor m’n buurman altijd klaarkomen.

Hij woont in de andere 2 onder 1 kap, niet naast me maar met 2 opritten ertussen.

Ik huil dan een beetje van binnen want hij jammert zo :confounded:

8 likes

:nauseated_face:

8 likes

Heeft ie het raam open staan? Is best een eind als er 2 opritten tussen zitten.

5 likes

Heb een beetje een dilemma en weet niet zo goed of ik heel onredelijk ben, dus leg het graag even hier voor haha.

Ik woon hier nu ongeveer 5 jaar en mijn onderbuurman woont er ongeveer 1,5 jaar denk ik. Man van in de 50, maar echt zo’n los vrijgezel type die vaak vrienden over de vloer heeft e.d en héél veel en hard muziek draait ‘wordt ie rustig van’
 Tot ongeveer een half jaar terug kwam het echt regelmatig voor dat hij vrienden over de vloer had (meestal in het weekend). Heb ik echt geen probleem mee, maar wel als dat betekent dat de muziek tot 8 uur 's ochtends doorgaat i.c.m. keihard gelach en geschreeuw.

Goed, daar hebben we een paar keer wat van gezegd en dat is nu wat minder. Waar ik nu al een tijdje tegenaan loop: de muziek elke keer. Het gaat echt best hard en het is vooral de bas die je hier hoort. Af en toe of op normale tijden kan ik daar best mee leven, maar het is denk ik zo’n 4/5 keer in de week, waarvan zeker 2/3 keer tot een uur of 2 's nachts (doordeweeks). Hier ook een paar keer wat van gezegd en dan zegt hij constant ‘ah ja vind het zo erg om overlast te veroorzaken!! Vind een goede band met de buren zo belangrijk! Sorry sorry blabla.’ Volgende dag/2 dagen erna: weer hetzelfde. Aan de ene kant dus begripvol als je het zegt (maar ook soms wel van ‘ja maar leefgeluiden moet je tolereren
’) aan de andere kant lijkt het dus alsof het totaal niet doordringt.

Ik heb wel zijn nummer en dan app ik soms of het uit kan omdat ik wil slapen. Meestal doet hij dat na een tijdje, soms is hij in slaap gevallen?? en dan kunnen wij dus doordeweeks om 2 uur naar beneden banjeren om te vragen of die muziek uit kan.

Daar komt bij dat ik momenteel kamp met een burn-out en depressie maar wel een relatief zware studie volg. Ik kan dus niet zoveel hebben als dat ik normaal zou kunnen. Nu merk ik vooral dat elke keer als hij thuiskomt mijn lichaam al in de hyperfocus en stress schiet, want ‘dadelijk zet hij de muziek weer aan, dadelijk kan ik weer niet slapen vannacht, dadelijk
’ En ik slaap overigens ook heel licht, ik hoor alles. Oordopjes helpen niet echt want de bas gaat er doorheen.

Goed heel verhaal, vraag is dus: stel ik me aan? Zijn dit ‘normale leefgeluiden’? Kan ik gewoon naar hem toe gaan en vragen of het minder kan (hij heeft een koptelefoon, maar zet die nooit op) of op een bepaalde tijd kan stoppen? Ik ga er echt psychisch aan onderdoor en het vermindert mijn woongenot echt sterk op dit moment. Maar kan dus ook niet heel objectief beoordelen of ‘normale’ mensen dit wel pikken/hier goed mee dealen omdat ik nu overal heel heftig op reageer.

Haha gadverdamme, arme jij

3 likes

Nou ik vind dit niet horen onder normale leefgeluiden hoor. Ik denk dus zeker niet dat je je aanstelt. Weet je of andere buren er ook overlast van hebben? Ik weet ook niet zo goed waar je met overlast naartoe kan maar ik wilde vooral meegeven dat het wel goed is om actie te ondernemen. Zeker omdat je aangeeft dat het je psychische klachten verergert.

15 likes

Nou je stelt je zeker niet aan. En als hij schijt blijft hebben dan de eerstvolgende keer lekker de politie bellen

6 likes

Nee dat is dus echt vervelend, alleen wij horen het. De vrouw die naast hem woont is slechthorend en slaapt bovendien aan de kant van het appartement dat niet aan die van hem grenst. Dankjewel voor je reactie!

Nee houd op je stelt je echt niet aan, ik zou ook de popo bellen

6 likes