Burenergernissen #2

:nauseated_face:

8 likes

Heeft ie het raam open staan? Is best een eind als er 2 opritten tussen zitten.

5 likes

Heb een beetje een dilemma en weet niet zo goed of ik heel onredelijk ben, dus leg het graag even hier voor haha.

Ik woon hier nu ongeveer 5 jaar en mijn onderbuurman woont er ongeveer 1,5 jaar denk ik. Man van in de 50, maar echt zo’n los vrijgezel type die vaak vrienden over de vloer heeft e.d en hƩƩl veel en hard muziek draait ā€˜wordt ie rustig van’… Tot ongeveer een half jaar terug kwam het echt regelmatig voor dat hij vrienden over de vloer had (meestal in het weekend). Heb ik echt geen probleem mee, maar wel als dat betekent dat de muziek tot 8 uur 's ochtends doorgaat i.c.m. keihard gelach en geschreeuw.

Goed, daar hebben we een paar keer wat van gezegd en dat is nu wat minder. Waar ik nu al een tijdje tegenaan loop: de muziek elke keer. Het gaat echt best hard en het is vooral de bas die je hier hoort. Af en toe of op normale tijden kan ik daar best mee leven, maar het is denk ik zo’n 4/5 keer in de week, waarvan zeker 2/3 keer tot een uur of 2 's nachts (doordeweeks). Hier ook een paar keer wat van gezegd en dan zegt hij constant ā€˜ah ja vind het zo erg om overlast te veroorzaken!! Vind een goede band met de buren zo belangrijk! Sorry sorry blabla.’ Volgende dag/2 dagen erna: weer hetzelfde. Aan de ene kant dus begripvol als je het zegt (maar ook soms wel van ā€˜ja maar leefgeluiden moet je tolereren…’) aan de andere kant lijkt het dus alsof het totaal niet doordringt.

Ik heb wel zijn nummer en dan app ik soms of het uit kan omdat ik wil slapen. Meestal doet hij dat na een tijdje, soms is hij in slaap gevallen?? en dan kunnen wij dus doordeweeks om 2 uur naar beneden banjeren om te vragen of die muziek uit kan.

Daar komt bij dat ik momenteel kamp met een burn-out en depressie maar wel een relatief zware studie volg. Ik kan dus niet zoveel hebben als dat ik normaal zou kunnen. Nu merk ik vooral dat elke keer als hij thuiskomt mijn lichaam al in de hyperfocus en stress schiet, want ā€˜dadelijk zet hij de muziek weer aan, dadelijk kan ik weer niet slapen vannacht, dadelijk…’ En ik slaap overigens ook heel licht, ik hoor alles. Oordopjes helpen niet echt want de bas gaat er doorheen.

Goed heel verhaal, vraag is dus: stel ik me aan? Zijn dit ā€˜normale leefgeluiden’? Kan ik gewoon naar hem toe gaan en vragen of het minder kan (hij heeft een koptelefoon, maar zet die nooit op) of op een bepaalde tijd kan stoppen? Ik ga er echt psychisch aan onderdoor en het vermindert mijn woongenot echt sterk op dit moment. Maar kan dus ook niet heel objectief beoordelen of ā€˜normale’ mensen dit wel pikken/hier goed mee dealen omdat ik nu overal heel heftig op reageer.

Haha gadverdamme, arme jij

3 likes

Nou ik vind dit niet horen onder normale leefgeluiden hoor. Ik denk dus zeker niet dat je je aanstelt. Weet je of andere buren er ook overlast van hebben? Ik weet ook niet zo goed waar je met overlast naartoe kan maar ik wilde vooral meegeven dat het wel goed is om actie te ondernemen. Zeker omdat je aangeeft dat het je psychische klachten verergert.

15 likes

Nou je stelt je zeker niet aan. En als hij schijt blijft hebben dan de eerstvolgende keer lekker de politie bellen

6 likes

Nee dat is dus echt vervelend, alleen wij horen het. De vrouw die naast hem woont is slechthorend en slaapt bovendien aan de kant van het appartement dat niet aan die van hem grenst. Dankjewel voor je reactie!

Nee houd op je stelt je echt niet aan, ik zou ook de popo bellen

6 likes

Oh wat vervelend voor je zeg! Ik vind dat je je helemaal niet aanstelt!
Zo’n bas kan ontzettend doordreunen en daar noet hij zich ook van bewust zijn,het is al meerdere keren is aangekaart, zeker als het doordeweeks op zulke rare tijden weer raak is.

Aan de ene kant dus begripvol als je het zegt (maar ook soms wel van ā€˜ja maar leefgeluiden moet je tolereren…’)
Maar dat zijn toch geen leefgeluiden?! Dat mag je best zeggen hoor! Fijn dat hij niet agressief wordt oid maar verder heb je er zo helemaal niets aan.

Misschien nog 1 keer bij overlast naar hem toe gaan? Dan aangeven dat je vanaf 22 uur (of wat voor jou acceptabel is) een koptelefoon verwacht. Houdt hij dan nog geen rekening met jullie dan zou ik verdere stappen gaan ondernemen (en misschien hebben andere buren er ook last van?).

Vervelend hĆØ dat je dan zo aan jezelf gaat twijfelen? Sterkte!!!

7 likes

Nee hoor gewoon de politie bellen, je bent nou al zo vaak geweest.

4 likes

Hahaha jaaa! Ga ik doen. Heb z’n nummer dus kan ook gewoon vragen of t wel goed gaat :grin:

5 likes

Ja dat sowieso. En beneden slaapkamer.

3 likes

Ja precies wat jij zegt ga ik doen denk ik, gewoon nog een keer aangeven dat het wel echt vervelend is en dat ik het nu al een paar keer heb gezegd. Denk inderdaad dat ik ga voorstellen om tot een bepaalde tijd te doen, dan heb ik in ieder geval de wetenschap dat ik rustig kan slapen en dat is me al veel waard. Dankje!

4 likes

Misschien een tip die je aan hem kan geven: bas dreunt soms heel raar door. Het kan vaak al helpen als hij de speaker op een matje/zachte ondergrond zet, dan dreunt het minder door. Of überhaupt een andere plek proberen. Kleine aanpassing voor hem en misschien verhelpt het al een hoop overlast. Je stelt je iig echt niet aan, tot zo laat in de nacht is niet oke.

7 likes

Er zijn eindelijk stappen ondernomen om de overlast te stoppen (met succes naar het lijkt)

Er zal nog een gesprek gepland worden met de overlastgevers en gedupeerden en andere betrokken partijen. (Om uit te kunnen sluiten dat we stappen zijn vergeten in het hele proces want de kous is hier niet mee af…)

Nu wil ik echter dat mijn advocaat erbij zal zijn, hij geeft echter aan dit niet te gaan doen. (Bang dat het in het juridische wordt getrokken) vreemde uitspraak want rechtsgang is zelfs besproken (telefonisch)

Ook weet ik dat overlastgevers hebben gepoogd zieltjes te winnen op de buurt samen met andere buren (zogenaamde kennissen) (poging mislukt) maar gaat om het principe, vind dit evengoed een manier van ā€˜treiteren’ en de waarheid niet onder ogen willen zien.

:unamused:

6 likes

Fijn dat er nu eindelijk echt actie wordt ondernomen!

Ergens snap ik de reactie van je advocaat wel. Als er een advocaat aanschuift dan kan dat wel gelijk een bepaalde (harde)sfeer creƫren/signaal afgeven, wat het gesprek misschien niet ten goede komt. Aan de andere kant snap ik jou wel heel goed dat je dat wel graag wilt, gezien ook de hele voorgeschiedenis. Misschien sowieso vragen of je het gesprek mag opnemen of dat er een verslag/notulen gemaakt gaat worden van het gesprek? Dat in ieder geval de afspraken (objectief) op papier staan.

2 likes

Ja dat is wel een goede tip inderdaad,

Dankjewel!

4 likes

Ben net 20 minuten beneden en de hond van de buren is al 5 keer aangeslagen met blaffen in de tuin. Wordt er zo ontzettend schijtziek van. Helemaal omdat mijn vriend een dagje vrij is en steeds wakker geblaft wordt.

Mijn buurvrouw verzamelt vuilnis op haar balkon. We wonen beide op de begane grond overigens. En echt vuilnis dus, grote zakken, veel hondenpoepzakjes etc. Ontzettend goor, onhygiƫnisch, het stinkt helemaal met dit warme weer en ben bang dat het allerlei ongedierte aantrekt. Het zijn ook niet 2 zakken ofzo, maar letterlijk meters hoog opgestapeld.
Verschillende buren hebben haar er al op geattendeerd maar dan krijg je alleen maar een grote bek terug. Laatst heeft m’n vriend naar de huisvesting gebeld (zijn allebei sociale huurwoningen) en zij stellen buurtbemiddeling voor. Voor de rest kunnen/willen(?) ze niks doen. Maar ik wil helemaal geen buurtbemiddeling, ik wil alleen dat ze geen vuilnis verzamelt op haar balkon.

Ik vind het allemaal zo goor, bah bah.

10 likes

Waarom zou ze dat doen? Om geen kosten te hebben aan afvalverwerking? Zou je zelf toch ook ruiken denk je :thinking:

2 likes