Burenergernissen #2

Ohja dit hadden wij ook met onze oud-buren, huis in nette staat, maar maandenlang boren en herrie na werktijd en weekenden… ze gingen voor het verplaatsen van het toilet, bad etc.

Na een paar maanden kreeg zijn onderbuurvrouw opeens last van lekkage, bleek dat hij te kleine afvoer had geplaatst volgens de loodgieter.
En deze buurman werkte in de bouw😶

1 like

Nja de woningbouw heeft alles vervangen enzo. Dus ik vraag me af wat ze allemaal aan t doen zijn.

2 likes

Doen ze dit dan met toestemming van de verhuurder of denken ze gewoon fuck de borg? Ik vind een gaatje in de muur boren al spannend.

2 likes

Lekker kitscherig ook

4 likes

Oke ze zijn nu om half 10 aan t klussen met keiharde hardcore aan. Ik ben helaas nog niet thuis maar als dit zo is als ik thuis ben ga ik lekler politietje bellen.

Jaa ik kan aanbellen. Maar als dje vent al tegen zn kinderen met K scheld ga ik me dr al helemaal niet in mengen.

2 likes

Mijn bovenbuurman is best wel agressief wanneer hij bijvoorbeeld gamed. Verder is hij single en als er mensen over de vloer zijn speelt deze agressie niet hoor. Onze appartementen zijn al gehorig maar zeker met de zomer wanneer alle ramen openstaan hoor ik hem goed schreeuwen. Ik merk dat hij mij daar soms best mee triggert. Ik hoor het gewoon en ik merk dat ik schrik en verstijf. Ik heb verder geen trauma hoor, dus geen triggers op dat gebied.

Normaliter zou ik dit als een volwassenen oppakken maar hij heeft mijn telefoonnummer geblokkeerd en is uit contact met me. Dit omdat hij op mijn Corona verjaardag overlast van gehad zou hebben waarna hij de politie heeft gebeld

5 likes

Maar wat zou de bovenbuurman er mee moeten als jij dit ‘op een volwassen manier’ aan hem meldt? Moet hij dan in zijn eigen huis niet meer gefrustreerd worden met gamen? Of wat wil je hierin van hem, los van wat het met jou doet?

8 likes

Nou een beetje rekening met elkaar proberen te houden is wenselijk. Als het iets incidenteel zou zijn soit, maar dit is op dagelijkse basis.

Het helpt niet mee dat hij te pas en te onpas contact opneemt met de huurbaas (voor anderen buren die prima rustig zijn) of voor mij de politie belt, terwijl hij zelf dus structureel overlast veroorzaakt

5 likes

Ik was pas 22.00 thuis maar ze waren toen wel stil.

3 likes

Ik zou hierdoor echt zin hebben om juist mega vunzige dingen te gaan bespreken hahah

14 likes

Onze achterburen zijn sinds kerst al aan het klussen/opknappen en iedere keer als het ene project klaar is beginnen ze weer met wat nieuws. Ze zijn nu met de tuin bezig en de hele dag hoor ik al dat walgelijke geluid van iemand die met een schep over stenen heen schraapt en ik word er helemaal kriegel van 🫠

4 likes

Die emoji er ook bij :joy::skull:

2 likes

Buren die om 7.30 een steiger gaan afbreken en daarbij metaal op metaal slaan.
Galmt ook zo lekker tussen de huizen door

1 like

De buurman heeft een invalide plek voor deur, de achterste van 2 plekken in zo een parkeerhaven. Hij zet zn auto steeds zo ver naar voren, echt strak op lijn en dan is er achter zijn auto nog zeeën van ruimte. Hierdoor wordt de voorste plek wat krapper, als in je heb minder ruimte om je auto goed neer te zetten, nog ff te steken etc, helemaal omdat er nog boom voor staat ook.

En stiekem geniet ik er van als ik mn auto in die plek ervoor kan zetten, want dan zit ik hem ook extra ver naar achter, strak op de lijn. En het valt me op dat ik niet de enige ben die dit nu doet.

En even voor de context: de buurman hoeft geen rolstoel of rollator uit zn kofferbak te halen waar hij die ruimte voor nodig zou hebben, want dan zou ik t nog begrijpen dat ie zn auto zo neer zet.

22 likes

Ik heb mn buren heel vriendelijk gevraagd ( iets wat ik heel moeilijk vind als ik boos en overprikkeld ben) of ze iets zachter willen zijn. Aangezien de kinderen buiten keihard aan t gillen waren en die man keihard aan t zagen.
Ik had een grote bek verwacht van die man omdat hij altijd aan t schreeuwen is. Maar nu zijn ze allemaal stil en hij zei oh sorry ik stop wel met zagen. Hoeraaa hoop wel dat het niet maar een dag is.

( ik snap soieso niet waarom die kids van 1.5 en 3 nog om 10 uur buiten aan t spelen zijn maar goed)

37 likes

Dit is mijn grootste angst :weary:

1 like

De kat van onze buren staat elke ochtend rond 5.00-5.30 uur te miauwen bij hun achterdeur. 's Ochtends ben ik een lichte slaper en word ik er dus elke keer wakker van. Op werkdagen laten ze hem rond 6.30 uur binnen maar in het weekend vaak ook pas rond 9.00 uur. Echt, koop een kattenluik. Je hoort dat gemiauw toch zelf ook wel.

3 likes

Ben echt blij dat in mijn nieuwe appartement niemands balkon straks in de buurt van mijn slaapkamer zit. Nu zit die van de buurman naast mijn slaapkamer en mijn longen zijn vrees ik gitzwart door al dat smerige gerook van hem :face_vomiting: net lekker wakker geworden van de sigarettenrook in mijn neus ipv van de wekker

3 likes

Nou mijn nieuwe bovenburen draaien ook gelijk harde muziek :tired_face:. Ik heb twee maanden geen last gehad en was daar zo aan gewend

1 like

Blegh dit heb ik ook. Mijn buurman is ook een kettingroker. :weary: Maar op een of andere manier is de sigarettengeur het sterkst in de meterkast, snap niet hoe dat kan? Er zit geen ventilatiebuis voorzover ik weet.

Anyway, de laatste tijd ruik ik ook vaak een weeïge zoete geur. Blijkt dat het de wierook van m’n onderbuurman (3 verdiepingen schuin onder mij) is. Had ff aangebeld om te vragen of hij de ramen/deuren niet dicht kon houden maar dat kon niet omdat de negativiteit/kwade krachten naar buiten gelaten moesten worden. :sweat_smile: Maar ik vind het al minder erg nu ik weet waar het vandaan komt en denk nu maar: oh de buurman is weer fijn aan het mediteren good for him.

23 likes