Burenergernissen #2

Zo’n kutargument dit altijd van mensen met luide muziek. Muziek op normaal volume op een normale tijd is leefgeluid, niet als het meerdere huizen verderop nog doordreunt en al helemaal niet na 12 uur.

Zou de volgende de politie bellen, die hebben vgm wel graag dat je het eerst zelf probeert op te lossen maar dat heb je nu al meerdere keren gedaan.

5 likes

Post lag inderdaad op tafel en bananen waren weggegooid! Dus het was in ieder geval nooit z’n bedoeling geweest om stiekem ons huis in te gaan. Maar de sleutel hebben we terug :muscle:

54 likes

Ja hij is echt heel lief want zij schreeuwt naar hem en dan gaat hij zo ‘schat doe rustig’ zeggen enz. Mijn vriend had me al 300x de deur uit gezet als ik zo zou doen

2 likes

Buren zijn aan het sporten… samen in huis. Lekker stamp stamp kleine stap grote stap. Laatst al aangebeld om aan te geven dat het echt een rotgeluid is om naar te luisteren. Zelf vond ze dat het onder leefgeluiden viel.

En eerlijk het is ook gewoon dat ik hun sowieso niet meer kan verdragen. Dus dit kan er dan gewoon niet bij. Iedere avond ruikt mijn hele huis naar de wietlucht. 'S morgens proberen ze niet eens zachtjes te doen (om 6u). Alles is luid. Hoe ze praten, hoe ze lopen, hoe ze deuren dicht gooien. En nu dus sporten.

3 likes

Huh, nooit z’n bedoeling? Maar hij is toch naar binnen gegaan zonder dat jullie daarom gevraagd hadden? En in de slaapkamer hoefde hij toch geen bananen te zoeken? Wel prettig dat die sleutel terug is

10 likes

Uhgg mijn buren vonden het vannacht om 4 uur wel een goed tijdstip om de container van straat te halen. Wij slapen aan de voorkant, met dit weer met raam open en ik ben een lichte slaper. Lekker die rammelde container dan te moeten horen terwijl die er letterlijk al de hele dag staat :rage:
En daarna was het ook nog tijd om te n**ken dus kon ik ook nog lekker naar hun klapperende bed en het gekreun van de buurvrouw luisteren
Echt niet tof als je al een paar nachten slecht slaapt en nu eindelijk een keer beter :roll_eyes:

3 likes

Volgens mij bedoelt ze nooit de bedoeling om het stiekem te doen aangezien de post op tafel ligt en de bananen weg zijn wat ze natuurlijk dan gemerkt zou hebben. Dus het was niet zijn bedoeling dat het stiekem was. Wel schandalig dat het ongevraagd is natuurlijk. Fijn dat je je sleutel al terug hebt!

Ik hoopte op leuke nieuwe buren. Maar het zijn tokkies met 4 kinderen en een trampoline…

14 likes

21 likes

Ik ga die vent gelijk bellen. Die mensen denken namelijk dat ze een vrijstaand huis hebben gekocht ofzo. Ze klussen elke avond tot 11 uur savonds.
In een huis waar alleen een likje verf op moet en klaar… dus was ze aan t doen zijn…

7 likes

Er is serieus iemand aan het trommelen nu.

3 likes

Maar dit is jouw mening toch? Echt wel super vervelend dat ze tot 23u door klussen, dat is echt gewoon aso.

10 likes

Ohja dit hadden wij ook met onze oud-buren, huis in nette staat, maar maandenlang boren en herrie na werktijd en weekenden… ze gingen voor het verplaatsen van het toilet, bad etc.

Na een paar maanden kreeg zijn onderbuurvrouw opeens last van lekkage, bleek dat hij te kleine afvoer had geplaatst volgens de loodgieter.
En deze buurman werkte in de bouw😶

1 like

Nja de woningbouw heeft alles vervangen enzo. Dus ik vraag me af wat ze allemaal aan t doen zijn.

2 likes

Doen ze dit dan met toestemming van de verhuurder of denken ze gewoon fuck de borg? Ik vind een gaatje in de muur boren al spannend.

2 likes

Lekker kitscherig ook

4 likes

Oke ze zijn nu om half 10 aan t klussen met keiharde hardcore aan. Ik ben helaas nog niet thuis maar als dit zo is als ik thuis ben ga ik lekler politietje bellen.

Jaa ik kan aanbellen. Maar als dje vent al tegen zn kinderen met K scheld ga ik me dr al helemaal niet in mengen.

2 likes

Mijn bovenbuurman is best wel agressief wanneer hij bijvoorbeeld gamed. Verder is hij single en als er mensen over de vloer zijn speelt deze agressie niet hoor. Onze appartementen zijn al gehorig maar zeker met de zomer wanneer alle ramen openstaan hoor ik hem goed schreeuwen. Ik merk dat hij mij daar soms best mee triggert. Ik hoor het gewoon en ik merk dat ik schrik en verstijf. Ik heb verder geen trauma hoor, dus geen triggers op dat gebied.

Normaliter zou ik dit als een volwassenen oppakken maar hij heeft mijn telefoonnummer geblokkeerd en is uit contact met me. Dit omdat hij op mijn Corona verjaardag overlast van gehad zou hebben waarna hij de politie heeft gebeld

5 likes

Maar wat zou de bovenbuurman er mee moeten als jij dit ‘op een volwassen manier’ aan hem meldt? Moet hij dan in zijn eigen huis niet meer gefrustreerd worden met gamen? Of wat wil je hierin van hem, los van wat het met jou doet?

8 likes

Nou een beetje rekening met elkaar proberen te houden is wenselijk. Als het iets incidenteel zou zijn soit, maar dit is op dagelijkse basis.

Het helpt niet mee dat hij te pas en te onpas contact opneemt met de huurbaas (voor anderen buren die prima rustig zijn) of voor mij de politie belt, terwijl hij zelf dus structureel overlast veroorzaakt

5 likes