Burenergernissen #2

Ik was pas 22.00 thuis maar ze waren toen wel stil.

3 likes

Ik zou hierdoor echt zin hebben om juist mega vunzige dingen te gaan bespreken hahah

14 likes

Onze achterburen zijn sinds kerst al aan het klussen/opknappen en iedere keer als het ene project klaar is beginnen ze weer met wat nieuws. Ze zijn nu met de tuin bezig en de hele dag hoor ik al dat walgelijke geluid van iemand die met een schep over stenen heen schraapt en ik word er helemaal kriegel van 🫠

4 likes

Die emoji er ook bij :joy::skull:

2 likes

Buren die om 7.30 een steiger gaan afbreken en daarbij metaal op metaal slaan.
Galmt ook zo lekker tussen de huizen door

1 like

De buurman heeft een invalide plek voor deur, de achterste van 2 plekken in zo een parkeerhaven. Hij zet zn auto steeds zo ver naar voren, echt strak op lijn en dan is er achter zijn auto nog zeeƫn van ruimte. Hierdoor wordt de voorste plek wat krapper, als in je heb minder ruimte om je auto goed neer te zetten, nog ff te steken etc, helemaal omdat er nog boom voor staat ook.

En stiekem geniet ik er van als ik mn auto in die plek ervoor kan zetten, want dan zit ik hem ook extra ver naar achter, strak op de lijn. En het valt me op dat ik niet de enige ben die dit nu doet.

En even voor de context: de buurman hoeft geen rolstoel of rollator uit zn kofferbak te halen waar hij die ruimte voor nodig zou hebben, want dan zou ik t nog begrijpen dat ie zn auto zo neer zet.

22 likes

Ik heb mn buren heel vriendelijk gevraagd ( iets wat ik heel moeilijk vind als ik boos en overprikkeld ben) of ze iets zachter willen zijn. Aangezien de kinderen buiten keihard aan t gillen waren en die man keihard aan t zagen.
Ik had een grote bek verwacht van die man omdat hij altijd aan t schreeuwen is. Maar nu zijn ze allemaal stil en hij zei oh sorry ik stop wel met zagen. Hoeraaa hoop wel dat het niet maar een dag is.

( ik snap soieso niet waarom die kids van 1.5 en 3 nog om 10 uur buiten aan t spelen zijn maar goed)

37 likes

Dit is mijn grootste angst :weary:

1 like

De kat van onze buren staat elke ochtend rond 5.00-5.30 uur te miauwen bij hun achterdeur. 's Ochtends ben ik een lichte slaper en word ik er dus elke keer wakker van. Op werkdagen laten ze hem rond 6.30 uur binnen maar in het weekend vaak ook pas rond 9.00 uur. Echt, koop een kattenluik. Je hoort dat gemiauw toch zelf ook wel.

3 likes

Ben echt blij dat in mijn nieuwe appartement niemands balkon straks in de buurt van mijn slaapkamer zit. Nu zit die van de buurman naast mijn slaapkamer en mijn longen zijn vrees ik gitzwart door al dat smerige gerook van hem :face_vomiting: net lekker wakker geworden van de sigarettenrook in mijn neus ipv van de wekker

3 likes

Nou mijn nieuwe bovenburen draaien ook gelijk harde muziek :tired_face:. Ik heb twee maanden geen last gehad en was daar zo aan gewend

1 like

Blegh dit heb ik ook. Mijn buurman is ook een kettingroker. :weary: Maar op een of andere manier is de sigarettengeur het sterkst in de meterkast, snap niet hoe dat kan? Er zit geen ventilatiebuis voorzover ik weet.

Anyway, de laatste tijd ruik ik ook vaak een weeĆÆge zoete geur. Blijkt dat het de wierook van m’n onderbuurman (3 verdiepingen schuin onder mij) is. Had ff aangebeld om te vragen of hij de ramen/deuren niet dicht kon houden maar dat kon niet omdat de negativiteit/kwade krachten naar buiten gelaten moesten worden. :sweat_smile: Maar ik vind het al minder erg nu ik weet waar het vandaan komt en denk nu maar: oh de buurman is weer fijn aan het mediteren good for him.

23 likes

Wat mooi dat je nu zo over je onderbuurman kan denken! Dat hoor je niet vaak hier in dit topic haha

1 like

Ja! De meterkast, daar is het het sterkst. Raar he? Ik heb een wtw, maar die zit in de berging en niet in de meterkast

1 like

Zitten er geen kieren ofzo waardoor er alsnog rook naar jouw meterkast komt? Iemand hier of ergens anders had dit ook en had met wat purschuim dit kieren gedicht en toen was het probleem ook over

3 likes

Vaak zit daar ook een gat/ open verbinding ivm glasvezel/ andere kabels etc. Mss daarom?

5 likes

Hm daar zou ik weleens naar kunnen kijken ja!

@Ananas Ja ik ben over het algemeen best een Karen maar het hielp wel dat die man zo aardig en zen was

4 likes

Sorry heeft niks inhoudelijks met je post te maken maar ik moet hier zo om lachen :laughing:

2 likes

Ik kwam dit filmpje tegen op Tiktok en had hem opgeslagen omdat dit echt zo herkenbaar is voor de buurt waar ik woon :joy:

37 likes

Ik sta in de lift en er komt iemand binnen.
Hij: Goedemorgen
Ik: Hallo
Lift gaat verder naar beneden en er stapt nog iemand in.
Hij tegen die ander: Ja zij daar is haar tong verloren, want ze zegt niks.
Ik: Pardon? Ik zei gewoon hallo.

Echt hoor, ik weet niet wat meer aso dan is. Geen gedag zeggen of zo denigrerend over iemand praten waar iemand bij staat.

27 likes