Burenergernissen #2

Ja maar wel van een paar straten verder. Mijn buurmeisje weet van de meeste wel de naam en waar ze ongeveer wonen.

@quarterlife we hebben ze al vaker aangesproken als ze achter weer bezig waren met onze dakpannen etc, of over onze oprit liepen en dan door de haag weer het paadje op gingen waar ze niks te zoeken hebben.

Mijn schoonvader heeft ze vandaag streng aangesproken waardoor ze de stenen hebben teruggelegd. Maar ervaring leert dat ze niet lang onder de indruk zijn ervan…

4 likes

Zooo wat een kutkinderen. Waarom ga je niet naar hun ouders?

6 likes

Wtf moeten ze ook met dat materiaal?

6 likes

Ik heb al moeite met het herkennen van alle kinderen uit onze straat, laat staan die 5 straten verder wonen.

Was gister ook op weg met mijn buurmeisje (ze is echt 11 ofzo, heel lief, maar al heel verantwoordelijk) maar blijkbaar woonde een van de meisjes niet meer in het huis waar ze dacht dat ze woonde, dus dat was een beetje jammer.

@Nefertiti kinderen spelen bij ons gelukkig nog heel buiten, maar denk echt om hutten mee te bouwen? Geen idee wat ze anders mee doen.

Gisteren waren het er bv 3, maar weet dat er ook een ander groepjes zijn wat regelmatig achter komt. Denk dat het gewoon heel leuk is voor ze?

2 likes

misschien wijkagent informeren. Misschien dat die wat kan betekenen of ze daar al bekend zijn.

4 likes

Wij hebben in de voortuin Leilindes staan. Deze zou mijn man een tijdje geleden snoeien alleen toen zagen we dat er een duif een nestje had en zat te broeden. We hebben toen natuurlijk niet gesnoeid. Nu is die inmiddels helemaal begroeid (noem je dat zo?) en lijkt het wel een jungle maar zolang die duif er nog zit gaan wij niet snoeien. Nu krijgen we van onze buurvrouw constant opmerkingen. De eerste was: nou nou hij mag wel gesnoeid worden. Toen zei mijn man dat er een duivennestje in zat. Zegt ze: oh ja dan zou ik ook niet snoeien, als het nu kraaien waren… Daar was ik al best verbaasd over. Ja het zijn ook niet mijn lievelingsvogels maar goed, we gaan dat niet bewust weghalen. Daarna nog een paar opmerkingen van oh: je kan bijna niet meer lopen bla bla bla.

Ze heeft ook altijd commentaar dat ik ‘laat’ stofzuig. Dat is altijd ergens ron d 20.00 uur, als de kinderen op bed liggen. Zo laat vind ik dat niet en ik vind het altijd fijn om te stofzuigen als ze in bed liggen zodat het weer schoon is voor de volgende dag.

Ik word er niet goed van, let lekker op jezelf denk ik dan. Het is ook geen oude vrouw want ze is pas ergens in de 40. Ik geef haar toch ook geen commentaar dat het lijkt alsof ze daar 's avonds om half 11 nog halve verhuizingen aan het uitvoeren zijn? De volgende keer ga ik dat wel zeggen

12 likes

Haha ik zou bijna een lijstje gaan bijhouden met opmerkingen die je terug kan geven als zij weer commentaar heeft.

7 likes

Eind april postte ik hier over werkzaamheden (flat-ergernissen), het zou 2 (??) weken duren en ik ging mijn raam volledig bedekken met folie tegen inkijk omdat ik op dit moment niet de juiste raambekleding heb.

Eindstand: ik hoop dat ze voor de bouwvak eindelijk klaar zijn, ik denk dat het een fout was en dat ze 2 maanden bedoelden i.p.v. 2 weken. :dizzy_face: En ik had net zo goed eindelijk mijn raambekleding kunnen fixen want ik ben natuurlijk als laatste aan de beurt en zit ondertussen al ruim een maand met dichtgeplakte ramen :rofl: Gelukkig ben ik niet veel thuis hahaha

2 likes

Nieuwe buren zijn nogal rigoureus aan het klussen (ik denk dat ze letterlijk in elke cm een gat hebben geboord aan het geluid te horen) wat betekent dat ik al dagen van zeven uur 's ochtends tot tien uur 's avonds naar herrie zit te luisteren. Nu zit ik al die tijd met een noicecancelling koptelefoon op maar zelfs daar komt de herrie doorheen. Ik heb geen idee hoelang dit gaat duren (communicatie is niet echt hun ding volgens mij) maar ik hoop echt oprecht dat dit niet nog maanden doorgaat want dit is echt niet fijn. Niet voor mezelf maar ook mijn katten zitten compleet gestrest onder de bank :frowning:

1 like

Jij niks lijkt me?
En als ik de buurvrouw was zou ik dan aanbellen en verhaal gaan halen

3 likes

Zij heeft het niet zien gebeuren uiteraard.

Waarschijnlijk geen poot om op te staan dus.

Aangifte doen van vernieling (verf is echt wel vernieling) en bij de politie aangeven dat er vermoedens zijn van wie dit heeft gedaan. Meer kan je denk ik niet.

5 likes

Er is aangifte gedaan.
Wat er is besproken weet ik niet.

Is het voor politie mogelijk camera beelden vanaf straat op te vragen? Iemand die dit weet?

Auto is behoorlijk beschadigd geraakt, lijkt me niet dat zoiets onbestraft kan blijven maar we zullen het zien.

1 like

De politie mag de beelden op vragen. Een vriendin van mij had laatst de politie aan de deur om te vragen om beelden. Ze was niet verplicht om ze te geven, ging ook om vernieling bij de buren.

1 like

Nee hoor, ik heb op mijn werk meerdere keren gehad dat de politie kwam vragen of ze naar onze camera beelden mochten kijken en dat ging echt niet om hele ernstige dingen.

4 likes

:+1:

1 like

Nou ze kan niet meer zeuren want de duiven zijn uitgevlogen en de leilindes zijn gesnoeid :sweat_smile:

2 likes

Geen idee waar mijn buurman mee bezig is, hij is alleen zo te horen, maar het kurwa geroep wordt een beetje irritant.

2 likes

Mijn buurvrouw vindt zichzelf heel meegaand omdat ze heeft voorgesteld dat als ik overlast ervaar ik dat kan aangeven zodat ze er direct mee kan stoppen. Stoppen doet ze ook wel, maar dus wel pas als ik het aangeef en daar ligt een probleem.
Want hoezo (!) kan je niet bedenken dat als elke keer dat je midden in de nacht meubels gaat verschuiven de buren komen klagen, je - laat ik iets geks zeggen - gewoon voortaan géén meubels meer verschuift ‘s nachts?!
Nee ík moet meerdere keren per week wakker gemaakt worden, haar zeggen dat nachtelijk lawaai geen goed idee is, en dan verleent ze mij een grote gunst door ermee te stoppen. Gisternacht was ze zelfs 3 uur later nogmaals zo attent. Ben nu ook weer wakker door al die vriendelijkheid :fu:

22 likes