Burenergernissen #2

Sinds wanneer zit je te ouwehoeren in de lift? Je zegt eventueel gedag en verder houd jij je muil en hoop je dat de lift niet naar beneden klettert.

11 likes

Hahaha mijn vriend wil dus echt steeds met dit weer het raam open. Maar ik word wakker van elk geluid buiten. En hij dus niet. Dus stuurde hem dit filmpje. Zo herkenbaar :rofl: Maar hij heeft dan weer last van de warmte als het raam dicht is, ik niet. Dus lekker dilemma en discussiepunt altijd :sweat_smile:
De geluiden zijn hier gelukkig niet zo extreem. Maar word al wakker van de vogels die om 5 uur beginnen met fluiten. Of van de buren die dus om 4 uur 's nachts de container van straat halen :crazy_face:

3 likes

Wahahah dit is echt bij mij ‘snachts. Slaap desondanks wel met raam open want veeel te heet anders. Dit is de hoofdreden dat ik naar een rustig dorp ga verhuizen haha word gek van deze herrie. Ik hoop op heeel veel stilte daar

2 likes

Ik heb 2 pakketjes van de buren 2 deuren verder. Ik heb echt een hekel aan ze maar mijn man heeft ze aangepakt. Ik zie gewoon dat ze thuis zijn maar komen het niet ophalen, morgen gaan we paar dagen weg en ik ga ze echt niet brengen. Kut mensen haha

Oh en ja ze weten dat hier pakketjes liggen want het briefje steekt nog uit de brievenbus

6 likes

Oh ik ga ook nooit langs hoor, ze krijgen idd een mailtje/briefje in de bus plus je weet dat je een pakket besteld hebt toch? Kom het lekker zelf maar halen hoor, ze komen het bij mij ook niet brengen.

15 likes

Bepaalde buurtkinderen halen regelmatig dingen weg uit onze tuin (ook materiaal van aangrenzende buren) en komen ook op plekken waar ze niet horen te zijn achter ons huis om te spelen, of hutten mee te bouwen. Dit is geen openbare weg oid.

Nu zijn we sinds kort aan het aanbouwen en heeft mijn schoonvader en buurmeisje ze ook betrapt op een poging doen tot het weghalen van bakstenen waar iemand gewoon de hele middag op heeft liggen slijpen. Ben echt een beetje boos nu. Ben echt in staat om een camera op te hangen, uit te zoeken bij welk huis ze horen en een factuurtje bij de ouders neer te leggen.

Oh en blijkbaar zijn ze ook de containers ingeklommen omdat ze er iets uit wilde halen, hartstikke prima tot iemand zich bezeert en het dan opeens onze schuld is.

Ja ik ben zuur. We betalen er genoeg voor en zij moeten gewoon van andermans spullen afblijven.

18 likes

Zo wel brutaal zeg
Klimmen ze ook over een schutting/heg/omheining heen of heb je dat niet?
Hoe dan ook echt stom, ik zou ook wel overwegen een camera op te hangen eigenlijk, ookal ben ik daar helemaal geen fan van maar ik zou het slecht trekken als er zomaar mensen in m’n tuin komen en dingen weghalen.

8 likes

Helemaal achter het huis hebben we geen schutting, maar we zijn met de buren wel aan het bespreken om er evt iets van een poort te plaatsen, zodat die buurtkinderen er niet meer bij kunnen. Ze komen zeg maar via een gezamenlijk paadje achter onze huizen, waar andere buren hun poort hebben. Maar ze hebben ook weleens de put opengezet waardoor een buurman ook s avonds met 1 been erin zat hoorde ik laatst.

Er is nu 1 dag een schot uit onze schutting waardoor de tuin nu ‘open’ is. Het lullige was ook dat ze de stenen weghaalde binnen 10 minuten dat de metselaar weg was. Toen kwam mijn schoonvader langs. Ze hebben ook echt gewacht tot hij klaar en weg was, alleen verwachtte niet dat er al iemand thuis zou komen.

3 likes

Wat brutaal en aso? Weten de buren toevallig bij wie ze horen? Misschien dat een nepcamera ophangen al voldoende is om af te schrikken

1 like

Wejow wtf. Zijn het meerdere kinderen van meerdere mensen?

2 likes

Kan je ze niet een keer aanspreken voordat je camera’s gaat ophangen? Is heel brutaal en niet oke, maar soms hebben kinderen die grenzen gewoon even nodig en kan het ook prima zijn dat ze er daarna mee stoppen.

5 likes

Klinkt als een aflevering van Flodder, wat bizar zeg! Ik zou ook zeker die kinderen aanspreken, hopelijk stoppen ze er dan mee.

3 likes

Ja maar wel van een paar straten verder. Mijn buurmeisje weet van de meeste wel de naam en waar ze ongeveer wonen.

@quarterlife we hebben ze al vaker aangesproken als ze achter weer bezig waren met onze dakpannen etc, of over onze oprit liepen en dan door de haag weer het paadje op gingen waar ze niks te zoeken hebben.

Mijn schoonvader heeft ze vandaag streng aangesproken waardoor ze de stenen hebben teruggelegd. Maar ervaring leert dat ze niet lang onder de indruk zijn ervan

4 likes

Zooo wat een kutkinderen. Waarom ga je niet naar hun ouders?

6 likes

Wtf moeten ze ook met dat materiaal?

6 likes

Ik heb al moeite met het herkennen van alle kinderen uit onze straat, laat staan die 5 straten verder wonen.

Was gister ook op weg met mijn buurmeisje (ze is echt 11 ofzo, heel lief, maar al heel verantwoordelijk) maar blijkbaar woonde een van de meisjes niet meer in het huis waar ze dacht dat ze woonde, dus dat was een beetje jammer.

@Nefertiti kinderen spelen bij ons gelukkig nog heel buiten, maar denk echt om hutten mee te bouwen? Geen idee wat ze anders mee doen.

Gisteren waren het er bv 3, maar weet dat er ook een ander groepjes zijn wat regelmatig achter komt. Denk dat het gewoon heel leuk is voor ze?

2 likes

misschien wijkagent informeren. Misschien dat die wat kan betekenen of ze daar al bekend zijn.

4 likes

Wij hebben in de voortuin Leilindes staan. Deze zou mijn man een tijdje geleden snoeien alleen toen zagen we dat er een duif een nestje had en zat te broeden. We hebben toen natuurlijk niet gesnoeid. Nu is die inmiddels helemaal begroeid (noem je dat zo?) en lijkt het wel een jungle maar zolang die duif er nog zit gaan wij niet snoeien. Nu krijgen we van onze buurvrouw constant opmerkingen. De eerste was: nou nou hij mag wel gesnoeid worden. Toen zei mijn man dat er een duivennestje in zat. Zegt ze: oh ja dan zou ik ook niet snoeien, als het nu kraaien waren
 Daar was ik al best verbaasd over. Ja het zijn ook niet mijn lievelingsvogels maar goed, we gaan dat niet bewust weghalen. Daarna nog een paar opmerkingen van oh: je kan bijna niet meer lopen bla bla bla.

Ze heeft ook altijd commentaar dat ik ‘laat’ stofzuig. Dat is altijd ergens ron d 20.00 uur, als de kinderen op bed liggen. Zo laat vind ik dat niet en ik vind het altijd fijn om te stofzuigen als ze in bed liggen zodat het weer schoon is voor de volgende dag.

Ik word er niet goed van, let lekker op jezelf denk ik dan. Het is ook geen oude vrouw want ze is pas ergens in de 40. Ik geef haar toch ook geen commentaar dat het lijkt alsof ze daar 's avonds om half 11 nog halve verhuizingen aan het uitvoeren zijn? De volgende keer ga ik dat wel zeggen

12 likes

Haha ik zou bijna een lijstje gaan bijhouden met opmerkingen die je terug kan geven als zij weer commentaar heeft.

7 likes

Eind april postte ik hier over werkzaamheden (flat-ergernissen), het zou 2 (??) weken duren en ik ging mijn raam volledig bedekken met folie tegen inkijk omdat ik op dit moment niet de juiste raambekleding heb.

Eindstand: ik hoop dat ze voor de bouwvak eindelijk klaar zijn, ik denk dat het een fout was en dat ze 2 maanden bedoelden i.p.v. 2 weken. :dizzy_face: En ik had net zo goed eindelijk mijn raambekleding kunnen fixen want ik ben natuurlijk als laatste aan de beurt en zit ondertussen al ruim een maand met dichtgeplakte ramen :rofl: Gelukkig ben ik niet veel thuis hahaha

2 likes