Burenergernissen #2

Nieuwe buren zijn nogal rigoureus aan het klussen (ik denk dat ze letterlijk in elke cm een gat hebben geboord aan het geluid te horen) wat betekent dat ik al dagen van zeven uur 's ochtends tot tien uur 's avonds naar herrie zit te luisteren. Nu zit ik al die tijd met een noicecancelling koptelefoon op maar zelfs daar komt de herrie doorheen. Ik heb geen idee hoelang dit gaat duren (communicatie is niet echt hun ding volgens mij) maar ik hoop echt oprecht dat dit niet nog maanden doorgaat want dit is echt niet fijn. Niet voor mezelf maar ook mijn katten zitten compleet gestrest onder de bank :frowning:

1 like

Jij niks lijkt me?
En als ik de buurvrouw was zou ik dan aanbellen en verhaal gaan halen

3 likes

Zij heeft het niet zien gebeuren uiteraard.

Waarschijnlijk geen poot om op te staan dus.

Aangifte doen van vernieling (verf is echt wel vernieling) en bij de politie aangeven dat er vermoedens zijn van wie dit heeft gedaan. Meer kan je denk ik niet.

5 likes

Er is aangifte gedaan.
Wat er is besproken weet ik niet.

Is het voor politie mogelijk camera beelden vanaf straat op te vragen? Iemand die dit weet?

Auto is behoorlijk beschadigd geraakt, lijkt me niet dat zoiets onbestraft kan blijven maar we zullen het zien.

1 like

De politie mag de beelden op vragen. Een vriendin van mij had laatst de politie aan de deur om te vragen om beelden. Ze was niet verplicht om ze te geven, ging ook om vernieling bij de buren.

1 like

Nee hoor, ik heb op mijn werk meerdere keren gehad dat de politie kwam vragen of ze naar onze camera beelden mochten kijken en dat ging echt niet om hele ernstige dingen.

4 likes

:+1:

1 like

Nou ze kan niet meer zeuren want de duiven zijn uitgevlogen en de leilindes zijn gesnoeid :sweat_smile:

2 likes

Geen idee waar mijn buurman mee bezig is, hij is alleen zo te horen, maar het kurwa geroep wordt een beetje irritant.

2 likes

Mijn buurvrouw vindt zichzelf heel meegaand omdat ze heeft voorgesteld dat als ik overlast ervaar ik dat kan aangeven zodat ze er direct mee kan stoppen. Stoppen doet ze ook wel, maar dus wel pas als ik het aangeef en daar ligt een probleem.
Want hoezo (!) kan je niet bedenken dat als elke keer dat je midden in de nacht meubels gaat verschuiven de buren komen klagen, je - laat ik iets geks zeggen - gewoon voortaan géén meubels meer verschuift ‘s nachts?!
Nee Ă­k moet meerdere keren per week wakker gemaakt worden, haar zeggen dat nachtelijk lawaai geen goed idee is, en dan verleent ze mij een grote gunst door ermee te stoppen. Gisternacht was ze zelfs 3 uur later nogmaals zo attent. Ben nu ook weer wakker door al die vriendelijkheid :fu:

22 likes

Zo irritant! Vooral omdat je zelf niet meteen weer in slaap valt

Bij onze buurman liep het steeds zo uit de hand, dat de politie werd gebeld. En dan stond hij altijd vanaf beneden te schreeuwen: bEL dAn EeRSt eVEn BIj miJ AAn!!!

Ja, tuurlijk joh, ik kom elke nacht in mijn pyjama aan de deur om te vragen of je alsjeblieft kan stoppen met hardcore draaien en planken zagen om 04.00 's nachts.

8 likes

Nou echt! Zo irritant dat ze het dan zo lijken te draaien dat jij het probleem hier bent, omdat zij wel rekening houden zodra je komt klagen. Wat dacht je ervan ĂŒberhaupt de buurt niet wakker te maken :mad:

Hier was het ook een tijd ergere ellende incl politie. Nu is het niet meer erg genoeg om de politie te bellen, maar wel nog erg genoeg om regelmatig te slaapwandelen op werk

3 likes

Ik ben het ook echt helemaal beu. Je kan nooit rustig in de tuin zitten, zodra het mooi weer is wordt het zwembad opgezet en is het een en al gegil tot op het punt dat de stem van de kindjes letterlijk overslaat en ze helemaal schor zijn. Sorry maar dit is toch niet normaal?

Het is hier niet dat de kinderen niet luisteren, het is vooral dat de buurvrouw het schijnbaar niet boeit (of zelf binnen gaat zitten)

Misschien moeten we allemaal een keer terug gaan schreeuwen ofzo

3 likes

Oh vreselijk. Maar veel kinderen mogen ook gewoon schreeuwen van hun ouders merk ik. Mijn kind mag dat echt niet, nergens voor nodig dat gegil :weary:

10 likes

Dat ik voor de zoveelste keer wakker werd van de honden van de buren. Ze hebben er 8 en nu ook puppy’s en vooral die laatsten maken een vreselijk geluid. Soms kan ik me als ik thuiswerk niet eens meer concentreren. Ik moet echt naar ze toe om bij ze aan te geven dat wij overlast ervaren, maar daar zie ik zo tegenop

2 likes

Er is iemand sinds 08:00 al druk aan het boren, hoor nu denk ik een zaag? En veel getimmer. Hopelijk zijn ze ook vroeg klaar :smiling_face_with_tear:

8 uur is voor veel werklui (weet niet of die persoon het zelf doet) wel een standaard tijd om doordeweeks te beginnen. In de zomer op hete dagen vaak nog wel eerder omdat het anders 's middags niet meer te doen is met de hitte
Dusja misschien wel vervelend als je het steeds hoort maar wanneer moeten ze de klus anders uitvoeren? Op elk moment van de dag komt het wel voor iemand niet uit :see_no_evil:

20 likes

Dat is toch letterlijk haar ergenis, hoezo nu weer een heel bericht op iets wat door @Leverworst niet eens wordt gezegd.

9 likes