Burenergernissen #2

Zo irritant! Vooral omdat je zelf niet meteen weer in slaap valt…

Bij onze buurman liep het steeds zo uit de hand, dat de politie werd gebeld. En dan stond hij altijd vanaf beneden te schreeuwen: bEL dAn EeRSt eVEn BIj miJ AAn!!!

Ja, tuurlijk joh, ik kom elke nacht in mijn pyjama aan de deur om te vragen of je alsjeblieft kan stoppen met hardcore draaien en planken zagen om 04.00 's nachts.

8 likes

Nou echt! Zo irritant dat ze het dan zo lijken te draaien dat jij het probleem hier bent, omdat zij wel rekening houden zodra je komt klagen. Wat dacht je ervan überhaupt de buurt niet wakker te maken :mad:

Hier was het ook een tijd ergere ellende incl politie. Nu is het niet meer erg genoeg om de politie te bellen, maar wel nog erg genoeg om regelmatig te slaapwandelen op werk

3 likes

Ik ben het ook echt helemaal beu. Je kan nooit rustig in de tuin zitten, zodra het mooi weer is wordt het zwembad opgezet en is het een en al gegil tot op het punt dat de stem van de kindjes letterlijk overslaat en ze helemaal schor zijn. Sorry maar dit is toch niet normaal?

Het is hier niet dat de kinderen niet luisteren, het is vooral dat de buurvrouw het schijnbaar niet boeit (of zelf binnen gaat zitten)

Misschien moeten we allemaal een keer terug gaan schreeuwen ofzo

3 likes

Oh vreselijk. Maar veel kinderen mogen ook gewoon schreeuwen van hun ouders merk ik. Mijn kind mag dat echt niet, nergens voor nodig dat gegil :weary:

10 likes

Dat ik voor de zoveelste keer wakker werd van de honden van de buren. Ze hebben er 8 en nu ook puppy’s en vooral die laatsten maken een vreselijk geluid. Soms kan ik me als ik thuiswerk niet eens meer concentreren. Ik moet echt naar ze toe om bij ze aan te geven dat wij overlast ervaren, maar daar zie ik zo tegenop…

2 likes

Er is iemand sinds 08:00 al druk aan het boren, hoor nu denk ik een zaag? En veel getimmer. Hopelijk zijn ze ook vroeg klaar :smiling_face_with_tear:

8 uur is voor veel werklui (weet niet of die persoon het zelf doet) wel een standaard tijd om doordeweeks te beginnen. In de zomer op hete dagen vaak nog wel eerder omdat het anders 's middags niet meer te doen is met de hitte
Dusja misschien wel vervelend als je het steeds hoort maar wanneer moeten ze de klus anders uitvoeren? Op elk moment van de dag komt het wel voor iemand niet uit :see_no_evil:

20 likes

Dat is toch letterlijk haar ergenis, hoezo nu weer een heel bericht op iets wat door @Leverworst niet eens wordt gezegd.

9 likes

Omdat het bericht gaat over bouw geluiden om 8 uur s morgens. Dus ik leg uit dat dat normaal is en je daar niet echt iets aan kan doen. Maar snap dat het vervelend is :woman_shrugging:t2:
Het gaat hier ook wel eens over klusgeluiden laat op de avond. Dat vind ik wat anders dan dit bijv

5 likes

Ze wil er waarschijnlijk ook niks aan doen, ze heeft het toch niet over dat het niet zou mogen oid. Ook aan normale dingen kan je je toch ergeren?

3 likes

Misschien moeten we het terechte burenergernissen en onterechte burenergernissen topic aanmaken voor als je gewoon even wil zeiken terwijl je buren niet echt iets verkeerd doen maar het wel gewoon irritant is :stuck_out_tongue_closed_eyes:

9 likes

Ik zeg letterlijk dat ik snap dat het vervelend is om te horen…

3 likes

Het was meer ik werd wakker en geboor. Die was nieuw voor mij. Gelukkig waren ze ook wel redelijk vroeg klaar.

1 like

Sowieso alles wat overslaat naar jullie tuin mag je gewoon weghalen, maar tenzij je echt last hebt van ongedierte door hun begroeide tuin kun je er denk ik niks mee? Je kan er altijd iets van zeggen, maarja wie weet vinden zij het wel mooi ofzo.

1 like

Boomer buren met een verjaardag op maandagmorgen, terwijl ik gewoon thuis aan het werk ben. Nu moet ik zometeen voor m’n overleg binnen gaan zitten. Geen zin in haha.

4 likes

Met zo’n judgy houding is de kans denk ik sowieso klein dat je met ze tot een oplossing komt haha. Je kan toch gewoon eens met ze gaan praten en aangeven dat jullie er last van hebben. Misschien hebben ze geen idee hoe ze het moeten aanpakken en/of hebben ze de juiste spullen niet en kan je ze wat tips geven of spullen uitlenen. Of misschien zijn ze inderdaad gewoon lui of boeit die tuin ze nul en hebben ze niet door dat het overlast geeft, tja. Iedereen is daar toch anders in.

9 likes

Ik heb echt slecht geslapen vannacht, want mijn buurman heeft de hele nacht op z’n balkon zitten praten/lachen. Dus uiteindelijk maar mijn slaapkamerraam dicht gedaan. Om 8 uur zat hij er nog steeds en toen voerde hij een telefoongesprek over zijn soa wat uitliep op een ruzie :sweat_smile:

Komt door deze zin denk ik:

Als zij dat nou fijn vinden, hun leven toch.

9 likes

Ik woon in een flat en iemand in de flat rookt binnen bij een ‘gemeenschappelijke’ afzuiging (keuken, wc of badkamer?) wat dus ook bij mijn badkamer en wc komt. Dus die stinken ontzettend naar rook. Ik kan echt heeeel slecht tegen de lucht en word er misselijk van. Het rotte is dat ik geen idee heb wie het is maar het is echt mega irritant en goor.

4 likes

Ik zou een briefje ophangen in het portiek en contact opnemen met de VvE/ woningstichting.