Burenergernissen #2

Omdat het bericht gaat over bouw geluiden om 8 uur s morgens. Dus ik leg uit dat dat normaal is en je daar niet echt iets aan kan doen. Maar snap dat het vervelend is :woman_shrugging:t2:
Het gaat hier ook wel eens over klusgeluiden laat op de avond. Dat vind ik wat anders dan dit bijv

5 likes

Ze wil er waarschijnlijk ook niks aan doen, ze heeft het toch niet over dat het niet zou mogen oid. Ook aan normale dingen kan je je toch ergeren?

3 likes

Misschien moeten we het terechte burenergernissen en onterechte burenergernissen topic aanmaken voor als je gewoon even wil zeiken terwijl je buren niet echt iets verkeerd doen maar het wel gewoon irritant is :stuck_out_tongue_closed_eyes:

9 likes

Ik zeg letterlijk dat ik snap dat het vervelend is om te horen…

3 likes

Het was meer ik werd wakker en geboor. Die was nieuw voor mij. Gelukkig waren ze ook wel redelijk vroeg klaar.

1 like

Weet iemand hoe dit zit: onze buren huren een huis bij een woningstichting en laten de tuin volledig overgroeien, zo erg dat alles naar onze tuin overslaat (die wel netjes onderhouden wordt). Kunnen we ze hier op aanspreken?

Sowieso alles wat overslaat naar jullie tuin mag je gewoon weghalen, maar tenzij je echt last hebt van ongedierte door hun begroeide tuin kun je er denk ik niks mee? Je kan er altijd iets van zeggen, maarja wie weet vinden zij het wel mooi ofzo.

1 like

Nou het is echt luiheid. Ze zitten echt opgesloten in huis de godganse dag. Laatst zei de vader van de buurman: ā€œIk denk dat ik zelf hier maar de tuin moet gaan doen want zij (zoon en schoondochter) doen het niet. Die zitten liever binnen voor de tv.ā€

2 likes

Boomer buren met een verjaardag op maandagmorgen, terwijl ik gewoon thuis aan het werk ben. Nu moet ik zometeen voor m’n overleg binnen gaan zitten. Geen zin in haha.

4 likes

Met zo’n judgy houding is de kans denk ik sowieso klein dat je met ze tot een oplossing komt haha. Je kan toch gewoon eens met ze gaan praten en aangeven dat jullie er last van hebben. Misschien hebben ze geen idee hoe ze het moeten aanpakken en/of hebben ze de juiste spullen niet en kan je ze wat tips geven of spullen uitlenen. Of misschien zijn ze inderdaad gewoon lui of boeit die tuin ze nul en hebben ze niet door dat het overlast geeft, tja. Iedereen is daar toch anders in.

9 likes

Ik heb echt slecht geslapen vannacht, want mijn buurman heeft de hele nacht op z’n balkon zitten praten/lachen. Dus uiteindelijk maar mijn slaapkamerraam dicht gedaan. Om 8 uur zat hij er nog steeds en toen voerde hij een telefoongesprek over zijn soa wat uitliep op een ruzie :sweat_smile:

Judgy houding? Ik herhaal alleen wat de vader van de buurman zelf nota bene gezegd heeft over zijn eigen zoon en schoondochter? :sweat_smile:

3 likes

Komt door deze zin denk ik:

Als zij dat nou fijn vinden, hun leven toch.

9 likes

Ik woon in een flat en iemand in de flat rookt binnen bij een ā€˜gemeenschappelijke’ afzuiging (keuken, wc of badkamer?) wat dus ook bij mijn badkamer en wc komt. Dus die stinken ontzettend naar rook. Ik kan echt heeeel slecht tegen de lucht en word er misselijk van. Het rotte is dat ik geen idee heb wie het is maar het is echt mega irritant en goor.

4 likes

Ik zou een briefje ophangen in het portiek en contact opnemen met de VvE/ woningstichting.

Ja het is ook al een keer in de groepsapp gezet maar of degene zit er niet in of degene heeft dikke schijt. Wellicht inderdaad ook iets voor de volgende vergadering idd.

2 likes

Nou ik snap de situatie van de buren echt niet. Ze gebruiken dat huis als een soort vakantie huis ofzo. Ze wonen er niet echt en er staat alleen maar zooi voor die kinderen. Die kinderen ( leeftijden van 3 tot 8 ofzo) zijn ook van sochtends vroeg tot 12 uur savonds wakker en ze jengelen en schreeuwen de hele dag echt bizar. Mn moeder vroeg net of ze wat zachter konden doen omdat er mensen zijn die moeten werken zegr die man " Dat kan je ook normaal vragen" en maar door gaan met schreeuwen… bizar.

Het schijnt dat ze 2 huizen hebben zodat ze 2 uitkeringen kunnen aanvragen.

2 likes

Mijn buren laten hun kinderen op dit tijdstip al lekker naar elkaar schreeuwen in de tuin :weary: goedemorgen

2 likes

Doet me denken aan de oude buren van mijn ouders die dat zooitje ongeregeld van ze om 6 uur ā€˜s ochtends al losliet in de tuin om met een hoop kabaal en gekrijs paaseieren te zoeken. Ben je ook niet helemaal 100 hoor als ouder zijnde als je oprecht denkt dat dat een normaal tijdstip is en dat buren dat vast niet horen

4 likes

Dit gebeurde bij ons afgelopen zondag heel vroeg in de ochtend. Het ergste was nog dat de buurvrouw mee ging en op zo’n debiel toontje keihard tegen haar baby ging kirren. Ik heb me echt in moeten houden om niet naar beneden te schreeuwen of het iets stiller mocht.

8 likes