Burenergernissen #2

De benedenbuurman zit aan de achterkant van de huizen in zn tuin tv te kijken en dat staat zo hard dat ik het bij mijn in de huiskamer aan de voorkant van het huis zijn tv hoor terwijl bij mij ook de tv aan staat

1 like

Mensen die een tuin hebben en dan toch op een of andere manier vinden dat ze een zwembadje voor hun huis moeten opzetten

3 likes

Heeft misschien te maken met de stand van de zon tov de ligging van hun tuin? :blush:

Ik vind het sowieso altijd bijzonder dat (vooral in volkswijken) mensen hun hele hebben en houwen in de voortuin hebben. Is toch vet ongemakkelijk als er mensen voorbij lopen? Laatst zag ik iemand in de buurt hier in dr badpak in de voortuin liggen.

15 likes

Maar daar heb je toch geen zin in in je vrije tijd? :joy:

6 likes

Veel mensen blijkbaar dus wel?

4 likes

Iemand heeft zijn afval in mijn gft container gedumpt, dat is toch raar om te doen? Ik hoop dat het afval vandaag nog wordt opgehaald, anders zit ik met die zooi

2 likes

Laatst had een vertrekkende complexbewoner al zijn grofvuil in de PMD container gegooid en toen zat er een briefje bij dat ze het niet mee hadden genomen (goh) en zaten we vier weken met een volle container :cry:

3 likes

Asociaal!

6 likes

Ja ik vind dat echt van die aso vibes geven. Echt geen zin in om jouw hele huisraad te zien als ik langsloop

9 likes

Het is gelukkig nog opgehaald, alleen ik weet niet wat ze erin hebben gegooid maar het meurt nu zo erg. Lijkt wel kots ofzo :nauseated_face: Ik verpak het altijd netjes in van die composteerzakjes en nu zat er allemaal ranzigheid aan de randen. Heb het uitgespoeld met een heleboel water maar gadver!!!

@CloserToFine Wat aso! Zo van, nu is het niet meer mijn probleem succes ermee.

3 likes

Het zijn niet mijn buren maar wel die van mijn vader, maar ik heb even advies nodig.

Mijn vader past elke maandag op mijn dochter, ik breng haar met de auto en laat de auto daar staan om vanuit daar met het OV naar mijn werk te gaan. Ik parkeer altijd op de achterste plek in een rijtje fileparkeren zeg maar, dus met een stukje stoep aan de achterkant. Vind ik fijn, want dan weet ik zeker dat er genoeg ruimte is om de kinderwagen in en uit te laden. Er is verderop ook nog prima plek, maar ik vind dit gewoon makkelijk.

Blijkbaar is dit echter de lievelingsplek van de overbuurman van mijn vader, die zet daar altijd z’n bus neer. Wist ik veel. Maar nu merkte ik dus dat afgelopen twee maandagen er op mijn auto was gespuugd. Ik verdenk dus die vent van die bus maar heb natuurlijk 0 bewijs. Ik vertik het ook om me hierdoor weg te laten jagen, maar geen idee wat ik nu kan doen.

Ik kan aan mijn vader vragen of hij weet hoe laat die vent van die bus ongeveer thuis komt, zodat ik stiekem kan gluren en hem hopelijk op heterdaad kan betrappen, maar ik wil eigenlijk mijn vader er niet in betrekken omdat hij daar natuurlijk gewoon woont.

Wat kan ik doen?

2 likes

Heel eerlijk, ik zou het denk ik aan me voorbij laten gaan. Je schrijft zelf ook al dat je je er toch niet door weg wil laten jagen, en je vader er ook niet in wil betrekken. Zolang het bij een klodder spuug blijft zou ik persoonlijk mijn schouders ophalen, daar lekker blijven parkeren en lachen om deze kinderachtige man die hopelijk voor hem een heel klein beetje frustratie kwijt is.

Maar goed, snap het ook wel als je het niet over je kant wil laten gaan hoor, zou zelf alleen geen zin hebben in zo’n kinderachtige strijd om niks die waarschijnlijk ook op niks gaat uitlopen want jij wil blijven staan en die man blijft waarschijnlijk boos (zo niet bozer)

14 likes

Ja dacht ik zelf ook aan, ik ben alleen bang dat ie steeds verder gaat en dat ik ineens een dikke kras oid heb. Ik ga het de komende weken eens aankijken

2 likes

dan parkeer je toch ergens anders

3 likes

Waarom parkeer je niet ergens anders? Het is misschien kinderachtig dat de buurman daar wil staan maar anderzijds jij doet exact hetzelfde. En je woont er niet eens.

9 likes

Een kinderwagen krijg je er anders toch ook wel uit? Nooit problemen mee gehad. Zolang de kofferbak open kan, gaat de kinderwagen er ook uit en klap je het open naast je auto. Uiteraard wel super kinderachtig van die oude man. Maar kan mij voorstellen dat een bus ergens tussen 2 auto’s parkeren stuk lastiger is.

2 likes

Het is haar buurt toch niet, en “hebben” is ook niet echt aan de orde als iemand op je auto tuft.
Het meest volwassen is misschien wel het gesprek aangaan maar ik zou dit gevecht ook niet kiezen denk ik

8 likes

Het is toch gewoon een openbare parkeerplaats? Of je er dan woont of niet, je mag daar gewoon parkeren. Dan kan de buurman balen dat er iemand anders op zijn favoriete plek staat, maar dan zet je je auto elders neer en als de plek vrij is verzet je hem desnoods. (Ervan uitgaande dat dit door desbetreffende buurman is gedaan, want dat weet ze niet zeker). Been aan als die plek in de ochtend bezet is dat @Duif haar auto ook gewoon elders zet.

Als de buurman echt graag daar wil parkeren kan hij het ook even vragen. Of @Duif je kan als je zeker weet dat hij het is hem even aanspreken, van joh ik begreep dat jij hier graag parkeert vind je het heel vervelend blabla.

10 likes

Ik weet inderdaad nog helemaal niet zeker dat het die buurman is geweest, ik heb het niet zien gebeuren oid. Ik heb alleen wel eens van m’n vader gehoord dat hij z’n bus altijd op die plek zet en hem ook gaat verplaatsen in de avond als er eerder geen plek was. Dus om nou bij voorbaat al mijn auto te verplaatsen vind ik ook een beetje onzin eigenlijk.