Burenergernissen #2

Nou mijn buren hebben een zwembad in de tuin gezet. Helemaal begrijpelijk met dit weer natuurlijk, maar nu zitten er 4 gillende kinderen in :cry:. Speelgeluiden ok, maar ze zijn gewoon echt alleen maar aan het gillen naar elkaar. De een nog harder dan de ander. Snap echt niet dat de ouders of visite daar niks van zeggen. Tot zo ver lekker rustig een boekje lezen in de tuin.

3 likes

Ik vind het wel grappig hoe je hier als kind vaak helemaal geen besef van hebt dat dit zo irritant is. Als kind werd ook regelmatig tegen mij gezegd door ouders dat we buiten niet zo mochten gillen/schreeuwen/herrie maken voor de buren en wij hadden als kinderen echt geen flauw idee dat we zoveel herrie maakten want dat deden we gewoon in ons spel. Ik kan me dit echt nog herinneren dat ik nooit begreep dat volwassenen daar last van hadden en over konden zeuren en inmiddels ben ik zelf zo’n zeurende volwassene geworden :joy:

28 likes

Ringbel cadeau doen aan je pa. :upside_down_face:

2 likes

Wat een kinderachtige buurman zeg. Die plek is niet van hem alleen. Ik zou idd kijken of je ‘bewijs’ kan vinden (hem zien spugen) zodat je hem er op aan kan spreken.

3 likes

Oh wat smerig, ik zou een dashcam installeren en hem publiekelijk shamen - als dit mag van jouw vader, toch zijn buurt. Al is het met een geblurd hoofd. In die vlogger elise boers voice Doeeee even normaaaaal

1 like

Vind je dit niet een enorme investering van tijd en geld voor iets dat je ook gewoon kan negeren en/of je auto een plek verder zetten.

33 likes

Dashcam neemt alleen op als je auto draait, anders heeft ie geen stroom.

1 like

Koop een tesla!! Die filmen wel als iemand dicht bij je stilstaande auto loopt

16 likes

Nog beter, je kunt live de camerabeelden bekijken en als je iemand ziet kun je die via je telefoon toespreken. Dan komt er zo’n donderende stem uit de auto.

8 likes

‘Niet meer spugen Henk anders zwaait er wat’ :joy:

7 likes

Huh is dit altijd? Oftewel, als ik in een parkeergarage naast een Tesla uitstap word ik gefilmd?

1 like

lijkt me straf dat het zou mogen volgens de europese privacy wetgeving hoor

Oh wauw. Door jouw post zie ik nu pas dat ze Mari- Marijuana zeggen i.p.v.: Tataaaaa tadadada :sweat_smile:

44 likes

Hahaha ik dacht pot pot, marijuana

2 likes

Als je zowat aan de auto of letterlijk op 3 cm afstand staat gaan ze volgens mij filmen (als de functie is geactiveerd).

1 like

Ik zie weleens dat het scherm in de auto aangaat en de lampen aanspringen, maar dat gebeurt dus bij normaal uitstappen al

Ik heb net een kwartier zitten Googlen of ik als kind niet een of andere gecensureerde versie hoorde op tmf (al lijkt me dat niets voor tmf) want ik zweeeeer dst het tataaa tatatataaa was. En als ik het liedje nu luister hoor je op vrij duidelijk wat ze wel zeggen. Zal m’n naïviteit wel zijn geweest ofzo.

Ja deze kan voor mij inderdaad ook in het “waar kwam je pas laat achter” topic.

2 likes

Nee dat hoeft niet. Ik heb een dashcam (blackvue) die vroeger 24/7 filmde omdat ik in een straat woonde waar continue spiegels werden afgereden door grote vrachtwagens.
Dan trekt het minimale stroom uit je auto, voorwaarde is wel dat je elke dag rijd om de accu vol te houden.
Inmiddels heb ik die functie uitgezet omdat ik geopereerd werd, weken lang niet had gereden en idd mijn accu leeg was getrokken door de dashcam :sweat_smile:.

2 likes

Nee, je moet die functie zelf aanzetten.
Overigens filmt hij gewoon de hele dag door dan, maar hij maakt een specifieke melding als je te dichtbij komt.

3 likes