De beneden buurvrouw is dr gras aan t maaien en dat maakt fucking veel herrie en ik probeer hier te werken en dat lukt nu niet😭
Boeien of het mag of erbij hoort, ze mag toch gewoon ff klagen. Er hoeft niet meteen een oplossing bedacht te worden of advies gegeven te worden, ze klaagt gewoon even.
@anon3219017 dit dus
Ik moest gewoon even mn ergernis kwijt. Ik begrijp heel goed dat er leefgeluiden zijn, maar ook leefgeluiden kunnen op sommige momenten erg irritant zijn. Als ze bijvoorbeeld buiten werktijden was gaan maaien, had je mij niet gehoord. Meteen disclaimer: ik verwacht niet dat de buurvrouw zich aan mij aanpast en ze moet lekker dr gras maaien wanneer zij wil.
Wat me vaker opvalt, en niet alleen in dit topic, is dat er bij kleine ergernissen vaak gezegd wordt dat je er ergens niet aan zou mogen ergeren of dat het gebagatelliseerd wordt. In mijn geval ik zeg nergens dat de beste vrouw dr gras niet mag maaien, maar dat lijkt er wel weer van gemaakt te worden.
Ik snap dat het hier platte tekst is, maar moeten we dan echt overal disclaimers bij gaan plaatsen?
Je kan toch ook accepteren dat het erbij hoort en het toch af en toe irritant vinden
wat moeten mensen met deze reactie, ff serieus. het gaat er niet om of het erbij hoort of niet. het gaat erom dat het irritant en kut is, waarom kan je dat niet gewoon laten voor wat het is? en met ‘je’ bedoel ik alle mensen die op deze manier reageren op ergernissenposts.
Er komen hier nieuwe mensen 1 straat verder wonen maar die hebben nu dus één van hun auto’s op onze parkeerstrook geparkeerd waardoor ik nergens met mijn auto heen kan. Die auto staat er al dagen en er wordt niet mee gereden. Mensen wonen er ook nog niet eens dus ik vind het echt super aso.
Bij hun voor de deur is gewoon plek waar die auto past (de mijne overigens niet) dus echt rot op. Ik moet nu telkens mijn auto langs de stoep zetten maar omdat ik op een hoek woon is dat echt verre van ideaal en als daar geen plek is of de vuilniswagen komt 1 of meer straten verderop
Mee eens, maar als het om openbare ruimte gaat - geldt niet alleen voor deze post specifiek overigens, vind ik die parkeertoeeigening altijd echt irritant… Dat is waarschijnlijk ook een impopulaire mening, maar dat mensen altijd parkeervakken voor hun deur (of juist elders) claimen en dan zuur zijn als andere mensen hun auto daar zetten, terwijl dat gewoon mag/kan, please…
Geen eigen auto hier maar als ik er een leen zet ik hem altijd neer op een plek waar ik makkelijk kan parkeren (= niet voor mijn eigen deur). Dat is even zoeken en soms een stukje lopen maar scheelt een hoop gedoe. Als mensen dan zouden gaan zeuren dat ik voor hun deur sta zou ik dat echt raar vinden. Is natuurlijk wel een ander verhaal als het niet om openbare ruimte gaat.
Nee, maar het is gewoon een soort van afgesproken dat wij (mensen hier in de straat) ieder een plekje daarvan gebruiken en iedereen houdt ook rekening met elkaar.
Dat er dan eens een keer een andere auto staat die op bezoek is ofzo is ook helemaal geen probleem. Maar dat mensen die dus hier helemaal niet wonen hun auto dumpen en er vervolgens dagen laten staan terwijl bij hun zelf plek zat is vind ik best wel aso
Maar ze zijn net nieuw dus misschien weten ze dit niet?
Maar het is dus een openbare plek? En niet jullie parkeerplek.
Dan snap ik niet wat er precies aso aan is.
Waarschijnlijk was er de dag dat ze de auto parkeerde in hun straat geeb plek…en waarom verplaatsen als je toch niet weg hoeft.
Ja ik heb het geloof ik vaker gezegd hier, ik snap enigszins dat je het irritant kunt vinden maar het is geheel onterecht om te vinden dat iemand daar weg moet, tenzij je een eigen parkeerplaats hebt gekocht.
Die plek is er wel. Bij hun huizen horen gewoon parkeerplekken waar alleen de bewoners van die huizen mogen staan (niet op kenteken dus). Daar zijn minimaal 2 plekken vrij want er zijn 2 huizen van oudere mensen die geen auto hebben + dan nog hun eigen plek = 3.
En als ze dan ook nog eens gewoon fatsoenlijk hadden geparkeerd zodat ik er nog bij kon, maar ook dat is niet het geval want ze hebben met 1 auto dus 2 vakken in beslag genomen. Dat vind ik dus best aso. Zeker als je je auto gewoon een week zo laat staan.
En nogmaals het boeit me echt niet als ik een keer mijn auto ergens anders moet zetten, maar dit vind ik best vervelend.
Ze zijn overigens ook niet voor rede vatbaar want er staat een aanhanger met puin en karton in hun voortuin en toen dat allemaal over straat waaide en iemand er wat op een nette manirr van zei werden ze ook al helemaal pissed dat mensen zich niet moeten moeien en dat ze hun bek moesten houden.
Dit is allemaal weer nieuwe info die je in je eerste bericht niet gaf…
Klopt, las mijn bericht net terug en dat was inderdaad niet zo duidelijk. Beetje gehaast getypt van op werk dus niet meer nagelezen
Maar ook al hebben ze een 10 persoonlijke parkeerplaatsen met een gouden randje, dan mogen ze alsnog hun auto op elke openbare parkeerplaats neerzetten als ze daar zin in hebben. Kan je irritant vinden, maar aso is het niet.
Dubbel/scheefparkeren is een ander verhaal
Het enige wat ik echt aso vind bij openbare parkeerplaatsen zijn mensen die op vliegvakantie gaan, daar dus genoeg geld voor hebben, maar te gierig zijn om voor parkeren te betalen en dan hun auto maar in een omliggende wijk twee weken bij mensen voor de deur zetten en dan vanaf daar het laatste stukje met de bus gaan. Doe niet zo krent en parkeer óf op het vliegveld óf ga vanaf je eigen huis met ov. Op die manier moeten mensen die daar wonen twee straten verderop gaan staan omdat Pieter Jan de aso in het vliegtuig graag wil opscheppen dat hij parkeerkosten heeft bespaard.
Verder lekker boeiend als de buurman voor je deur staat en jij 2 parkeerplaatsen verder. In mijn oude wijk had je trouwens mensen die parkeerplaatsen vrij gingen houden met stoelen. Echt triest. Een buur had ooit een stoel weggehaald en zijn auto daar geparkeerd. Die kreeg van de eigenaar van de stoel een dikke kras op zijn auto
In mijn wijk doen ze dat ook en voor een keertje als je moet sjouwen of als je klusjesmensen hebt die materiaal moeten verplaatsen snap ik het. Hier staan elke week stoelen op straat voor campers die er vervolgens 1-2 weken blijven staan . Wil ook heel graag die stoelen verplaatsen maar ik ben bang voor krassen.
Zou je hier een melding van kunnen maken bij de gemeente?
Dat is een goede, ik ga kijken op de website of het ook anoniem kan
Dat met dat parkeren voor het vliegveld gebeurd hier ook in de straat. Ik snap dan echt niet dat ze recht voor mijn deur parkeren (ik heb geen auto dus mij hebben ze er niet mee) terwijl ik tegenover een supermarkt woon. Zet je auto lekker daar op de parkeerplaats dan heeft niemand er last van.