Burenergernissen #2

Ik heb dit ook. Dat ze voor de deur parkeren ipv supermarkt parkeer. De mensen die ik het vraag geven als reden dat ze op de supermarkt parkeer sneller schade verwachten. Dus liever veilig in de wijk en voor de deur.

Ik weet wel dat er supermarkten zijn die aan het einde van de dag de parkeerplaats controleren om te checken of er niet dagenlang dezelfde auto staat en zo wel, dan regelen ze een wielklem. Dus dat is misschien ook een reden dat mensen hem voor je deur zetten. Maar als je te krent bent voor parkeerkosten ga dan gewoon lekker met de auto naar de camping in schubbekutteveen in plaats van met het vliegtuig naar ibiza

3 likes

Ja en als je te krent bent om een huis te kopen met eigen oprit en privéparkeerplaatsen dan moet je ook niet zeiken als er iemand voor je deur parkeert hoor

7 likes

Nou wel als het iemand is die daar niets te zoeken heeft en een paar km verderop op het vliegveld moet zijn. Dat is gewoon aso als je auto dan meerdere dagen/weken voor iemands deur staat. Gaat ook niet om 1 iemand die dat doet, maar heel veel mensen en dan sta je als bewoner 2 straten verderop. Dat je aan t einde van de straat staat omdat je geen eigen oprit hebt (mits de rest bezet is door mensen die daar daadwerkelijk wat te zoeken hebben) zou ik me echt niet druk om kunnen maken, maar dat je straat als airportparkeerzone wordt gebruikt is gewoon echt asociaal

Dat soort dingen staan ook gewoon online als tips. ‘Tip van flip: parkeer in wijk x, dat is gratis!!!’ Ja en aso

4 likes

Door dat soort mensen (die in een woonwijk parkeren en laatste stukje naar de luchthaven met ov gaan) wordt het in die wijken ook vaak betaald parkeren. Dubbel genaaid als bewoner :smiling_face_with_tear: Overigens erger ik me er niet heel erg aan, doordat buren ook bezoek krijgen e.d. weet ik toch vaak niet welke auto’s wel of niet bij de huizen in de straat wonen

2 likes

Dit doen mensen helaas ook als je in een wijk met gratis parkeren bij de binnenstad woont. Ik zag toen ik nog in Nederland woonde elke ochtend dezelfde mensen hun auto bij mij in de buurt parkeren, vouwfietsje uit de kofferbak halen en wegfietsen. Het enige wat je er aan kunt doen is de gemeente vragen om betaald parkeren in te voeren. Maar dan betaal je dus voortaan zelf en het probleem verplaatst zich gewoon naar de eerstvolgende wijk met gratis parkeren :cry:

5 likes

maar kennen jullie dan niet bewonerskaarten in NL? dan kan je wel gratis parkeren in je eigen straat

Of die er gratis zijn weet ik niet, ken alleen parkeervergunningen voor bewoners, maar daar betaal je gewoon voor

3 likes

hier is het afhankelijk aan de stad, mijn baas betaalt denk ik 100 euro per jaar voor zijn bewonerskaarten

2 likes

Hangt van de gemeente af denk ik. In mijn oude gemeente kon je niet gratis parkeren, ook niet als bewoner.

1 like

In Rotterdam moet je op veel locaties op een lange wachtlijst om ĂŒberhaupt voor een betaalde parkeervergunning in aanmerking te komen

3 likes

Mediation gesprek tussen betrokken partijen is uitgelopen op een deceptie.
(Ik zelf was er niet bij vanwege vakantie) maar ben zojuist op de hoogte gebracht door wijkagent.

Er is geadviseerd aan de buren van de overlastgevers van slaapkamer te ruilen zodat dochter voortaan kan worden blootgesteld aan alle narigheid.

Ook gaf medewerker van de woningbouwvereniging aan dat we in ieder geval 2 weken rust zouden hebben wegens de vakantie van de overlastgevers.

Verder is het belangrijk om te blijven praten.

Enige oplossing lijkt om zelf te gaan verhuizen.

Mijn zus heeft ook zoiets aan de hand (meditation sloeg echt nergens op want de buren liegen alles bij elkaar dus in die gesprekken komen ze poeslief over). De buren vertonen echt pestgedrag en komen elke keer weer met onverwachte acties waardoor mijn zus en vriend continu met stress zitten van wat er nu weer kan gebeuren. Ze hebben nu ook besloten na heel veel twijfelen om maar te gaan proberen te verhuizen ondanks dat ze er pas 1.5 jaar wonen en ze ook niet zeker of het financieel gaat lukken omdat het een koophuis is. Super vervelend zeg, sterkte!

2 likes

Sterkte ook voor je zus

Het is slopend, ook de gedachte dat urgentie niet mogelijk blijkt en dat de wachtlijsten enorm zijn

Thuis voelt al lang niet meer als thuis helaas.

1 like

Uit je verhaal begrijp ik dat jullle niet de enige buren zijn die overlast ervaren, toch? Hoeveel anderen zijn het er? Kunnen er via het rechtssysteem niet nog meer stappen ondernomen worden? Lijkt me te gek voor woorden dat door 1 of 2 gezinnen een aantal buren noodgedwongen moeten verhuizen. Missc naar zo’n TV programma mailen die over buren ruzie gaat? Missc dat hun nadat heel NL hun heeft uitgekotst ze wat schaamte tonen.

2 likes

Ja inderdaad, je kan ook middels advocaat aangeven dat je woongenot dermate wordt verpest en dat de woningbouw niet aan hun verplichting daardoor voldoet waardoor je minder huur gaat betalen.
En als al je andere buren dat ook doen wordt er vaak wel actie ondernomen omdat er dan een financiële prikkel is.

1 like

Er zijn meerdere buurtbewoners die er last van hebben echter willen zij hun vingers niet branden aan deze zaak. Doen dus ook geen melding bij overlast wat het voor ons weer bemoeilijkt.

De andere naaste buren van de overlastgevers geven zelfs aan extreme overlast te ervaren maar omdat het kennissen zijn zien ze het maar door de vingers.

Heb de rijdende rechter bericht gedaan (2 weken geleden) maar helaas nog geen respons.

3 likes

Dit heb ik inderdaad ook aangegeven bij m’n advocaat. Deze heeft echter vakantie waardoor dingen weer op de lange baan worden geschoven.

Of via de advocaat de woningbouw met urgentie een andere woning voor je laten zoeken. Zij doen namelijk niets aan de overlast en laten je idd het volledige huur betalen.

2 likes

Ja dat zou ik kunnen proberen, bedankt voor de tip.

Moet er niet aan denken hier nog jaren/maanden te moeten wonen.

2 likes