Burenergernissen #2

Kan je misschien ergens aan een emmer zand komen? Dan deden wij in de kinderopvang. Dat neemt t op en je ruikt t dan amper(en je kan te later dan gewoon wegvegen)

2 likes

Oh ja wij staan hier duidelijk anders in… ik vind sowieso dat men in NL enorm gefocust is op auto’s en veel mensen de auto vaker pakken dan nodig en wat parkeren betreft zie ik als je gewoon gezond bent echt echt het probleem niet om een straatje verder te lopen om bij je auto te komen.

Onze gemeente is goed bezig met groen/verduurzaming en auto-ontmoediging waar ik echt achter sta en de online berichten met de meeste negatieve reacties gaan altijd hierover. Vind ik echt zo irritant altijd

7 likes

Sowieso idioot dat dit dan naast een natuurcamping zit?! Zou ook helemaal gek worden.

Heb je een vlammenwerper bij je? :grimacing:

3 likes

Overburen zijn net vakantie dus een van de (18+) puberkinderen houdt weer feest. Sodeflikstraal op naar de stad als normale 19 jarigen??

2 likes

Hoezo naar de stad? Ik snap wel dat ze het juist leuk vinden thuis een feestje te geven als hun ouders weg zijn. Wel irritant voor jou.

20 likes

Zei ik ook niet voor hen maar voor mezelf haha. Mag me verder gelukkig prijzen, op handjevol feesten van deze pubers na hoor ik vrijwel nooit wat. Maar als ik er dan midden in de nacht door hermetisch afgesloten huis met oordoppen in niet meer door in slaap val moet ik er wel even over klagen :grimacing:

2 likes

In deze wijk is dat precies zo! Afgelopen weekend bij 2 omringende buren. Verder horen we nooit wat, enkel rondom de tijd dat middelbare scholieren slagen.

Kleine ergernis maar de buren waar we aan vast zitten (2-onder-1-kap) praten altijd met elkaar (en hun bezoek) alsof ze in een vergadering zitten. Super formeel. Ik voel me daar echt ongemakkelijk bij :joy:

2 likes

Zojuist de politie gebeld voor de in de tuin drummende achterbuurman. Ze ging er gelijk een melding van maken, ik ga vast op de uitkijk zitten.

2 likes

Huh het is toch overdag? Dan kan die man toch wel eens een poosje herrie maken? Of hebben we het hier over een dagelijks drumfestijn?

9 likes

Je moet jezelf nooit vergelijken met mensen met een stofzuigmanie, Sedana.

7 likes

Het is dagelijks en de hele dag door

1 like

Klinkt als een geval voor zo’n bemiddelende agent dan, kom hoe heet het.

1 like

Geen idee maar ben al gebeld door de politie dat ze zijn langsgeweest en hij gaat nu naar binnen en de deuren en ramen gesloten houden in ieder geval. Ben blij weer zonder die herrie buiten te kunnen zitten

7 likes

3 keer per dag stofzuigen vind ik nou niet bepaald iets nastrevenswaardigs eigenlijk

10 likes

Ook al is het overdag, je gaat toch niet in de tuin zitten drummen? Beetje rekening met elkaar houden lijkt me ook vrij normaal

36 likes

Mijn ergernis slaat helemaal nergens op maar toch… Vanaf eind juni zijn mijn nieuwe buren onafgebroken aan het klussen/verbouwen geweest waardoor ik letterlijk zeven dagen per week in de herrie zat. En nu zijn de volgende buren aan het verbouwen geslagen. Echt ik hoop dat iedereen hierna klaar is met de klusdrang want ik vind die continue herrie om mij heen echt irritant worden.

1 like

Ach ja je praat tegen iemand in wiens huishouden er misschien 1x in de 2/3 weken gestofzuigd wordt haha. Da’s misschien weer het andere uiterste maar toch liever dit dan 3x per dag wat mij betreft

7 likes

We hebben buren schuin naast ons wiens kindje (ongeveer 1 jaar oud) best veel huilt/krijst. Dat is vooral heel vervelend voor de buren en het kindje zelf natuurlijk, maar nu het zomer is staan daar van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat de ramen en deuren open waardoor wij dat ook heel goed horen. Zelfs boven de tv uit. Ik heb niet het idee dat het gezin er wat aan kan doen, behalve dan de ramen dicht dus je kunt er ook niks van zeggen maar het is wel vervelend dus ik kom even klagen hier. En daarnaast heeft de vader van het gezin een obsessie voor de hogedrukreiniger, waardoor er elke week wel iets met de hogedrukreiniger wordt gedaan. Gisteren heeft ie 2 uur lang de schutting lopen schoonspuiten bijv. Begint ook wel storend te worden.

1 like

Misschien doet hij dat wel ter ontspanning om het huilen even zelf niet te horen. Ik heb ook weleens de tv wat harder gezet, omdat ik het even niet aan kon.

Ik snap dat het vervelend is maar ze kunnen er idd weinig aan doen. Hoort er helaas bij.

2 likes

Hahah doet me eraan denken dat ik hier een baby keihard hoorde huilen een paar dagen geleden, echt irritant veel zeg maar. En daarna hoorde je uit verschillende tuinen mensen dat gehuil nadoen, moest ik wel om lachen.

Maarja je doet er weinig aan, bovendien heb ik geen idee uit welk huis het kwam, maar denk dat ze daar idd ook alles open hebben staan.

4 likes