Ah, dat vind ik ook wel sneu voor die ouders, die kunnen er denk ik ook niks aan doen dat hun kind huilt. Ik zou me dan echt opgelaten voelen maar ja, ik zet zelf in november hopelijk een baby op de wereld dus ik gamijn goodwill niet jinxen door nu zelf bij de buren over het gehuil en geschreeuw van hun dreumes te gaan klagen.
Als neutrale toeschouwer vond ik het wel leuk
Je moet ook wel iets kunnen hebben van je buren
Ik vind dat echt niet grappig eigenlijk. Eerder iets wat kinderen zouden doen onderling. Plus vooral ook totaal niet helpend.
Ja daar kan ik nog in komen. Maar als je als ouders al de hele dag met een huilende baby zit, heb je geen behoefte aan zulke grapjes.
Ja er zijn meer mensen op de wereld, en misschien vinden deze ouders het wel grappig
Ja en kleuters vinden het vast ook grappig.
Ja ik vond het dus leuk
Ben duidelijk geen volwaardige volwassen
Bwa enkel weinig inlevingsvermogen in deze ene specifieke situatie.
Ik zou me hier echt rot door voelen. Net als wanneer mensen lachen als je je echt pijn doet. Maakt een reeds vervelende situatie alleen maar lastiger.
En ja het is lastig voor de buren maar nog lastiger voor de ouders.
En net omdat je weet dat het vervelend is voor je buren en je je baby tracht stil te krijgen is dat lachen extra vervelend.
Verlies je ook ieder gevoel van relativeringsvermogen als je een baby krijgt? Mag toch hopen dat nieuwe ouders wel iets anders aan hun hoofd hebben dan zich rot voelen door de buren die een keer je baby nadoen.
Jeetje mina het lijkt net alsof tegenwoordig in elk topic een discussie over ouders/ouderschap komt. Buren doen effe een baby na, big deal.
Ja vind het wel fijn als mensen mijn leed relativeren en me aan het lachen maken eigenlijk, het is al kut genoeg allemaal dus zie er graag de humor van in
Nou ik heb geen kinderen dus ik weet niet hoe het is, maar ik kan me zo voorstellen dat de heftigheid van een kraamtijd, dat je dan ook nog eens een baby hebt die veel huilt, de onzekerheid die daaruit voortkomt, het slaapgebrek, en dat dat allemaal door elkaar heen loopt en elkaar verergert het echt heel zwaar maakt. Kan me ook voorstellen dat je daarnaast soms denkt aan de eventuele geluidsoverlast voor je buren als je een baby hebt die veel huilt, en als buren dan ook nog eens dat huil geluid na gaan doen, ik zou echt niet in staat zijn dat te kunnen relativeren in zoân situatie denk ik hoor. Ik zou dan liever hebben dat die buur een keer aanbelt en zegt âgoh ik hoor pietje vaak huilen, dat lijkt me zwaar, kan ik misschien iets voor jullie doenâ.
Ik begrijp echt wel dat het grappig is als je, als andere buur, je buur zoân geluid hoort maken maar je kunt je, los daarvan, toch ook wel voorstellen dat dat voor die buren met die baby best kut kan zijn om te horen.
Maar waarom zou je bij je buren gaan aanbellen om te helpen met hun baby? Dat lijkt me eigenlijk veel meer invasief en âhey jullie doen het niet goedâ dan om 3 seconden een huiltje na te doen.
Zou het laatste zijn wat ik zou doen iig
@Calypso kind was net weer de longen uit het lijf aan het janken, het is wel een meermaals dagelijks iets en tussen mij en de baby zitten minstens 3 tuinen denk ik, dus snap als je er direct naast woont je geduld wat minder is. Mij boeit het janken verder niet hoor, maar het is wel echt heftig gebrul.
Ja dat is precies wat hier gaande is.
Ik trek me dat gelukkig niet aan. Vond het gewoon naast de kwestie.
Echt? Mijn buurvrouw heeft een keer aangebeld om te vragen of ik hulp nodig had toen mijn baby huilde en dat vond ik zo debiel? heb aardig gereageerd maar vond dat echt een hele rare actie.
Ik en mijn vriend deden het kind van onze vorige buren altijd na haha. Dat was expat gezin (dit zeg ik erbij want het is belangrijk voor het verhaal want accent) met lieve!! dat zeg ik erbij want ze waren ook echt super cute maar tegelijkertijd mega irritante kinderen. En dat ventje van 3 die had zoân heel grappig taaltje van Engels en Nederlands door elkaar. En dan stond hij altijd te stampvoeten dat hij naar het terras aan de overkant van het huis wilde
want daar hadden ze appelsap. Dus dan was het echt elke dag: PAPA PAPA ik wil juiiiiiiccceee! Haha en dan juice echt zo op zân mega bekakt engelse manier en met een jankstemmetje. Dus mijn vriend en ik riepen altijd als we aan elkaar vroegen of we wat wilden drinken: jaaaa, ik wil juiiiiiiceee.
Maar zijn moeder vond dat heel grappig want ze schaamde zich dood dat haar kind op zijn 3e geen limo van thuis wilde maar alleen maar juice op het terras wilde nuttigen.
Je buren doen je baby na. Mensen in dit topic bellen de politie voor hun buren om minder dan de overlast van een constant huilende babyâs.