Gemalen koffie werkt ook heel goed tegen kots! En ruikt nog eens lekker. Wel een goedkope zak nemen haha
Water te kort jn nederland. Mijn buren hebben de sproeier aan staan, aangesloten op de waterkraan.
Zoals velen hebben we in deze flat gedoe met bezorgers die pakketjes gewoon in de hal achterlaten of aan andere buren meegeven omdat ze niet de tijd en zin hebben het pakketjes tot aan de voordeur te brengen. Alle bewoners gaan daar anders mee om maar het resultaat is bijna altijd dat er stevig over geklaagd wordt in de facebookgroep.
Nu heeft de discussie een andere wending genomen; een van de buren heeft kennelijk vanaf zijn balkon de bezorger lopen bedreigen en is daarna briesend naar buiten gekomen. De bezorger was inmiddels al weg.
Echt asociaal gedrag.
En vermoedelijk hoeven we nu echt niets meer van de bezorger te verwachten
Ik heb aan beide kanten alleenwonende heren wonen nou vertelde buurman links dat hij gaat samenwonen. Leuk voor m. Ik had gehoopt dat ze in haar huis gingen samenwonen. Want ze heeft 4 kinderen
Buurtbewoners zijn nog niet terug van vakantie of de overlast is weer volop bezig.
Net een appje gehad van gedupeerde buurvrouw dat er rond 01.00 vannacht onophoudelijk bij haar zou zijn aangebeld. Rara door wieā¦
Ik heb dit allemaal zitten lezen, maar ik begrijp echt niet waarom de woningbouw zo laks doet en dat het aan jullie als slachtoffer is om zelf aanpassingen te doen (andere slaapkamer, verhuizen). Vind het zo rot voor je (en de rest van de buurt). Hoop echt dat je of snel kan verhuizen(wat natuurlijk belachelijk is dat het zou moeten) of dat er gewoon eindelijk echt actie komt!
Ja vind het ook heel raar en omgekeerde wereld.
De overlastgevers mogen gedrag gewoon voortzetten en de gedupeerden moeten zich er maar aan aanpassen. Heb na het bemiddelingsgesprek niet eens een terugkoppeling gehad van woningbouwvereniging.
We wonen in een ontzettend mooi huis welke nog niet eens 4 jaar oud is. Ben daar zo gelukkig meeā¦
Het is zoveel om op te moeten geven.
Vreselijk. Is het een idee om met alle gedupeerde buren samen de huur de komende maanden niet te betalen, totdat dit is opgelost? Hopelijk doet de woningbouwvereniging dan wel iets.
Edit: Nvm, ik lees nu terug en begrijp dat de meeste buren hun vingers hier niet aan willen branden. Wat een uitzichtloze situatie.
@Mirke dit is overigens wel een goeie. Je kan eens kijken naar regels over woongenot. Op het moment dat dit aangetast is, kan je aanmerking komen voor huurvermindering tot het opgelost is. Misschien dat ze dan wel in actie komen?
Heeft jouw gemeente ook een meldpunt voor woonoverlast? Dat zou ook een goede partij zijn om in te schakelen.
Ik heb contact gehad met de buitengewoon opsporingsambtenaar van de gemeente, deze heeft zich er ook vanaf gemaakt lijkt het.
Zit echt met de handen in het haar momenteel.
Ook de rijdende rechter bericht gedaan maar vooralsnog geen reactie terug.
Dit probeer ik via mijn advocaat af te dwingen.
Ik zou eens even navragen hoe t ook al weer zat. Maar wij hadden hier vroeger een mega aso gezin in de straat wonen. Dr waren echt gure praktijken en heel de buurt had er last van. Maar toen is er een soort handtekeningen verzamelings actie gekomen en zijn ze eruit gezet met een straat verbod enzo. Is wel meer dan 10 jaar geleden en heeft ook wel lang geduurd voordat t echt lukte enzo. Maar hou hoop! Wellicht is er iets wat kan helpen. Hou btw soieso iets van een logboek enzo bij
Handtekeningen van alle gedupeerden zijn vorig jaar al verzameld. Dit was volgens de woningbouw coƶperatie onrechtmatig.
Logboek houden we al ruim 2 jaar bij inmiddels.
Volgens de wijkagent heeft ook dit geen zin want wie zegt dat het juist die mensen zijn die de overlast op zeker moment veroorzaken?
Filmen is daarbij ook niet toegestaan.
We staan letterlijk met onze rug tegen de muur.
Niemand helpt, niemand doet wat.
Ben inmiddels zelf wel zover het heft in eigen handen te nemen.
Wtff wat een enorme kut situatie zeg! Dat laatste snap ik heel goed. Ik heb ook schijt buren en ben al jaren in staat om ze te vermoorden haha.
Ik hoop voor jou dat er toch ergens iets of iemand is die kan helpen.
Verscheidene posts gelezen ja, je bent dus ook deskundige op het gebied van overlast. Het kan je zo opbreken heā¦
Ik hoop van harte dat er wat gedaan wordt.
Advocaat is maandag weer in bedrijf dus heb mijn hoop op hem gevestigd.
Wat frustrerend⦠klinkt ook alsof je eerder tegengewerkt wordt dan geholpen door instanties
Worden we ook. Situatie is alleen maar verergerd.
Heel veel sterkte, hopelijk snel schot in de zaak in positieve zin
Zo bizar dat er niks wordt gedaan. Ik werk aan de kant van de hulpverlening en heb mensen om minder hun huis uitgezet zien worden wat betreft (geluids)overlast. Heel bijzonder dat de gemeente en woningcorporatie hier niks aan doen.