Maar wat gaat verhuizen ook oplossen? Dat betekent dat er nieuwe mensen komen te wonen die dezelfde overlast gaan ervaren. Dan kun je beter de bron van het probleem aan gaan pakken
Wat wordt hier beraamd?
Er zijn zoveel geluidsopnames en andere bewijslast maar dan nog wordt er gezegd; wie zegt dat het deze bewoners betreft?
Wijkagent geeft aan niets te kunnen doen.
Ja, wellicht ontslag nemen want hij doet blijkbaar niet wat ie moet doen.
Misschien een gekke suggestie en ik denk ook nog wat te vroeg, maar een laatste redmiddel kan zijn om contact met iemand van de pers te zoeken. Sommige kranten of bladen vinden zulke zaken waarin instanties het laten afweten erg interessant. Dus dan gaat het niet zozeer om de buren, maar om de instanties (woningbouw/politie). Wie weet dat dat wat in gang kan zetten. Ik ken een soortgelijke casus hier in de buurt, maar dat ging om een bedrijf dat voor overlast zorgde, waarbij contact is gezocht met de pers en dat heeft wel gezorgd voor wat meer schot in de zaak.
Bedankt voor de tip! Zou wellicht wat kunnen uithalen
Ja of iemand van je gemeente, een wethouder! Weet niet of je in een grote of kleine gemeente woont maar vooral in een kleine gemeente zijn ze best betrokken.
Ik probeer een gesprek te plannen met iemand werkzaam bij de gemeente.
Buitengewoon opsporingsambtenaar heb ik geprobeerd (deze gaat over overlast zaken) maar deze laat niets van zich horen.
En het sociale wijkteam van de gemeente? Wordt daar niet naar verwezen?
Ja. Dat is precies zoals het is.
Ik heb een aantal weken geleden een mail gestuurd naar de klachten commissie van de woningbouwvereniging maar zelfs hier heb ik niets van gehoord.
Alle lijntjes die we hebben lopen worden iedere keer bruut afgekapt.
Moest aan je denken toen ik dit lasā¦alleen hier wil de verhuurder hen er ook uit hebben
De mussen vallen van het dak, maar de buur van twee deuren verder rijdt af en aan met aanhanger vol halve boomstammen om zijn houtvoorraad aan te vullen. Binnenkort hele dagen in de herrie van de zaagmachine gevolgd door in het najaar niet kunnen ventileren door die vieze houtrook.
Na 8 jaar overlastā¦š«¤
Triest.
Misschien naar een containerdorp? Als je het al zo vaak zo bont hebt gemaakt houdt het een keer op.
Wij hebben best wat katten in de buurt, die constant bij ons in de tuin kakken. Wij hebben een kleine die net kan kruipen dus vind het echt mega ranzig. Nu hebben we van die diervriendelijke korrels gestrooid in de āperkjesā en dat hielp even, maar nu schijten ze ook op het gras . Ik snap dat katten naar buiten moeten, maar nu kunnen wij dagelijks kak rapen. Misschien kleine irritatie vergeleken sommige verhalen hier maar vind het gewoon smerig.
Vreselijk. Ik wil geen huisdieren dus ook die van de buren niet laatst keek de kat ons gewoon recht aan tijdens het schijten in onze tuin, als of ie het expres deed.
@anon3219017 eens!
Toen wij vroeger een kat hadden stond er een paaltje in het midden van de tuin met een lijn aan en als de kat naar buiten wilde maakte mān moeder haar vast aan die lijn hahaha. Echt als ik die fotoās zie van de kat aan het lijntje in de tuin maar mān moeder wilde niet dat andere mensen last hadden van de kat. En na een jaar of 10 besloot mān moeder dat de kat ook wel los mocht maar toen was de kat zo bang voor de buitenwereld dat ze niet verder kwam dan de tuin van de directe buren
Maar anyway, ik begrijp ook dat katten naar buiten willen maar sommige tuinen kun je best goed afwerken of je kunt al beginnen met de kat niet aan de voorkant te laten zodat de voortuinen al bespaard blijven etc maar denk dat voor veel mensen āte veel werk isā.
Je hebt van die dingen die je aan je schutting kan doen daf een kat er niet op kan springen. En gemalen koffie strooien in je tuin schijnt ook te helpen haha.
en @ZusjevanJoost in Amsterdam is er een tijd zoiets geweest, veelvuldig overlastgevers die dan buiten de stad in een soort containerdorp achtig iets werden geplaatst. Weet eigenlijk niet of dat nog bestaat, maar kan me herinneren dat er toen best wat ophef over was.
Wat is de gedachte daar achter? Elkaar dwarszitten zodat je je gedrag gaat veranderen?
Ik denk juist dat ze elkaar daar niet lastig vallen maar met gelijk gestemde zitten. Mensen die gewoon allemaal tot laat in de nacht kut muziek draaien ofzo haha.