Burenergernissen #2

Onze streng gelovige buurvrouw liep gister met haar man langs ons terwijl we de ramen aan het zemen waren. Zij groet ons dan niet en loopt direct door, omdat het dus zondag is en je niet mag werken. Haar man bleef wel gewoon eventjes staan voor een kort praatje.

Normaal blijft ze altijd staan en lult ze de oren van je kop. Ik vind dat echt een beetje misselijk dat je dan niet eens hallo zegt.

21 likes

Heb je #boos al benaderd?

2 likes

Nee, wel een hele fijne tip overigens!
Waarvoor dank

2 likes

Dit lijkt me meer een meester frank visser ding

10 likes

Wat een triest figuur :joy:

1 like

Zou het niet ideaal zijn als er boetes uitgedeeld kunnen worden bij geluidsoverlast op heterdaad? Misschien dat mensen het dan afleren? :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like

Nee joh, betalen ze gewoon niet

1 like

Buurtbewoners zijn op heterdaad betrapt vanwege het veroorzaken van geluidsoverlast, kregen een boete opgelegd maar is later wegens onduidelijke redenen kwijtgescholden.

Schiet je dus weinig mee op, overlastveroorzakers lijken altijd aan het langste eind te trekken.
Dat is hoe het tegenwoordig werkt in Nederland.

4 likes

Moest aan het forum denken (ook wel door dat teennagels verhaal… brr)

13 likes

Dit is niet een directe buren ergernis, maar wij hebben voor ons gebouw van die ondergrondse containers staan. Je hoeft alleen een pasje met een chip te scannen (zoals een OV kaart) en dan mag je het gratis weggooien. En TOCH zijn er elke week mensen die hun zak naast de container zetten. Vervolgens pikken meeuwen alles kapot en ligt ooooveral vuilnis.

9 likes

Paar keer melden aan de gemeente, kan ook via de app. Dan komen ze hopelijk een keer langs met wat speurneuzen en worden er boetes uitgedeeld. Meestal houdt het troep dan wel een tijdje op.

8 likes

Ja ik meld het nu elke keer trouw via de app! Stonden afgelopen week ook weer drie zakken met glas, terwijl de glascontainer letterlijk 2 minuten verder lopen is :rage:

3 likes

Ja hier ook. Echt idioot. En als 1 iemand dat doet heb je van die luie mensen die dan denken ā€˜oh zal wel vol zijn’ en die dan zonder die container te checken hun zak neergooien. Laatst was het zo erg dat je de container niet meer zag en er lagen zelfs matrassen en bankstellen??? Je kan hier meerdere keren per jaar gratis naar de stort, maar alsnog flikkert iedereen het maar neer. Oud papier hetzelfde. Ze komen iedere twee weken wat echt vaak is. Waar ik eerst woonde maar eens per maand. Maar iedereen mikt karton buiten wanneer het hen uitkomt ipv op de ophaaldag. Snap echt niet hoe je zo aso kan zijn

7 likes

echt wappie van mij maar heel je verhaal geeft me de indruk dat je eens moet gaan zoeken in hun kennissen kring omdat ze precies wel hƩƩl veel geluk hebben

4 likes

Hoe bedoel je exact?

dat er een persoonlijk band is met personen die je hier mee zouden moeten helpen en zo de handen boven het hoofd gehouden worden

wij hebben bijvoorbeeld een klant die al een jaar aan het procederen is tegen buren die langs hem aan het bouwen zijn met talrijke overtredingen, de bouwheer heeft een directe link met de lokale politiek wat zover gaat dat ze politie zelfs weigert te komen om pv’s op te stellen bij bouwovertredingen

3 likes

Ah ja op die manier.

Weet niet of dat hier het geval is, volgens de buur van de overlastgevers is dat wel zo. Iemand werkzaam bij de woningbouwvereniging die gaat over overlastzaken zou een kennis zijn van overlastgevenden en hen dus de hand boven het hoofd houden.

Dit zou verklaren waarom er niets (positief) veranderd aan de zaak.

2 likes

Bij ons staan er 3 containers naast elkaar, en het lijkt wel alsof wanneer 1 container vol is, ze het dan opgeven en de zakken maar laten liggen? En dan inderdaad, de rest doet hetzelfde… Ik heb een paar keer maar zelf hun troep weggegooid, voordat de meeuwen alles hadden open getrokken.
Nu heeft iemand op elke container een brief opgehangen dat je het bij alle 3 de containers moet proberen en niet op straat laten liggen, en het is nu al 2 weken schoon! :exploding_head:

3 likes

Ergens op een balkon boven ons rookt er iemand en die gooit zijn peuken naar beneden, af en toe valt en een op ons balkon.

Het is niet zo heel erg, behalve als het op mijn kruiden valt die ik daar heb staan… Ik zou degene wel willen aanspreken maar ja, er zitten nog 6 verdiepingen boven ons :sweat_smile: :smiling_face_with_tear: dus ik weet echt niet wie het is

3 likes

Als je er een keer live bij bent gewoon naar boven roepen dat die peuken gewoon in een asbak kunnen en niet op andermans balkon getiefd.

9 likes