buren die met een drone boven je tuin gaan vliegen, GA WEG joh
Vroegâ was dat verboden in de bebouwde kom maar inmiddels mag het gewoon alleen niet te laag in je tuin/bij een raam naar binnen kijkend
haha ja had al zitten googelen. wel echt irritant, hij vloog over, ik zat in de tuin en ineens bleef hij recht boven onze tuin hangen. opzouten
Enige reden dat ik een luchtbuks zou willen hebben, om die kutdingen uit de lucht te schieten
Mijn buren waren laatst 3 dagen naar een festival en lieten hun hond gewoon alleen thuis. Die zat dus de hele dag te keffen uit frustratie en er kwam wel af en toe iemand bij hem kijken en dan hoorden we die vrouw gewoon zeggen: alles nog goed hier? Oke doei! En dan ging ze weer, dus niet even met hem wandelen of iets, echt zielig.
Huh maar dan heb je toch je hele huis onder de plas/poep?
Wel heeeeel zielig. De hond van mijn ouders bleef bij zijn ex baasjes ook twee weken alleen thuis, in een bench werd wel 3 x per dag uitgelaten.
Ja ze hebben dan hun achterdeur de hele dag open en in hun tuin ligt een stukje kunstgras van 2m² of iets waar hij dan volgens mij maar alles op moet doen
Hebben jullie een gezamenlijke ingang/portiek? Wellicht kan je daar een briefje ophangen met de vraag of er op peuken gelet kan worden. Is hier ook wel eens gebeurd, en daarna geen last meer van gehad.
Ik wil graag jullie mening/advies weten. Ik woon in een appartementencomplex en mijn onderburen (stel van in de 60) zijn nogal aanwezig. Zo roken zij flink, soms denk ik zelfs dat ze de ene sigaret met de andere aansteken. Ik vind het fijn om mijn ramen open te hebben om te ventileren. Daarnaast staat mijn balkondeur ook vaak open zodat mijn katten makkelijk in en uit kunnen lopen. Een ander punt is dat hun muziek vaak erg lang erg hard staat. Zo was ik laatst mn haren aan het wassen en ik kon de tekst woordelijk verstaan. Voor dit laatste heb ik al een aantal keer aangebeld, maar ik kon op weinig begrip rekenen van de buurman. Hij zei dat hij in zijn recht stond omdat het overdag was (al was het laatst ook eens om 5:30) en hij net zoveel geluid mag produceren als hij wil. Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat ik het enorm zou waarderen als het wat zachter zou kunnen en ik bedankte hem voor zijn moeite.
De situatie is echter niet veranderd en ik zie het door de laatste pogingen ook niet meer zitten om aan te bellen. Zou ik dit kunnen melden aan de woningbouw? Ik heb geen ervaring met klachten en ben een beetje huiverig omdat ik bang ben dat het in een soort âRijdende Rechterâ situatie gaat eindigen (niet dat ik daar bewijs voor heb overigens). En is stankoverlast door sigarettenrook ook iets wat je kan melden?
Wat betreft de geluidsoverlast, daar kun je zeker een melding van maken als het niet lukt om onderling op te lossen. Dat het overdag is is natuurlijk geen excuus om het volume op standje gehoorbeschadiging te hebben, volgens mij kun je zelfs een boete krijgen.
De rook is een lastige, mijn onderbuurman rookt ook de een na de ander in hun tuintje onder mijn balkon. Met mooi weer heb ik de schuifpui open en komt de rook naar binnen, maar ik kan er moeilijk wat van vinden dat die man voor zn eigen huis rookt, dus dat neem ik maar voor lief.
Ik zag vanmorgen een briefje in de lift hangen over geluidsoverlast. Dit ging over een hele andere etage dan waar ik woon, dus ik merk er niks van. Maar er werd echt in gedreigd(je vertrekt met of zonder lichamelijke lekkages, pas je aan of je slaapt volgende week onder een brug etc) ik vond dit best heftig.
Ik weet nu ook hoe het is als buren commentaar hebben op je plantjes. Ik was net alles in de tuin aan het water geven (met water uit de regenton tut tut) en de buurman vond het nodig om even mijn slappe petuniaâs in de bloembakken bij de bovenramen te bekritiseren. âDie moet je wel water geven hè, de oude buurman deed dat iedere dag.â Ja die was met pensioen en knipte ook elk scheef blaadje van de leilindes weg. Net als jij poephoofd.
Ik word echt GEK van mijn buren. 3 stellen in de straat hebben vakantie en zitten - geen grap - al 2 weken lang elke avond met elkaar in de voortuin bij het stel wat naast mij woont. Elke avond tot middernacht of langer. Ze praten echt hard en hard lachen. Wij slapen aan de voorkant, raam uiteraard zo ver mogelijk open met deze temperatuur, dus wij slapen pas wanneer zij weggaan. Ik heb er nu 2x iets van gezegd zonder succes. Ze gaan dan wat zachter praten maar zodra er alcohol in zit wordt het volume hoger. Mijn kind heeft ook opeens besloten om elke ochtend om 5 uur wakker te worden. Ik leef op redbull
Kunnen buren kappen met zich met mij en mijn hond te bemoeien? Hij is speels en ik had mijn hand aan de riem gesneden (eigen schuld) waardoor ik de riem niet stevig vast kon houden. Dus ik liep de andere kant op toen een buur met haar hond mijn richting op kwam. Staat ze daarna voor de flat met een ander baasje te praten en schreeuwt ze opeens: âJa want ZIJ wilt dat niet!â
Ik stop en kijk haar verbaasd aan: âSorry?â
Zij: âDat is toch zo?! Jij wilt toch niet? Dan kan je nu wel zo chagerijnig gaan kijken.â
Ik: âIk weet niet eens waar u het over hebt.â
Zij: âJa jij loopt altijd met je hond weg wanneer ik aankom.â
Jeetje mina. Ik bepaal zelf wel met wie hij speelt en wie niet.
Dit vind ik toch altijd heel dubbel. Jij hebt toch ook recht op woongenot?
Lekker invullen ook wat de reden is waarom je wegloopt⌠Niet elke hond wil met andere honden spelen. Sommigen zijn angstig of andere redenen om het niet te willen⌠Bemoei je lekker met jezelf
De honden van de buren gaan erg tekeer en we hebben nu geluk dat de tegenovwr buren t hoorde en de politie hebben gebelt.
Haha was lekkere drama. Ze kwam ineens thuis want iemand had haar geappt. En toen ging ze weer alles ontkennen wat ze altijd doet. En met dr vingertje naar andere mensen wijzen van die maken ook lawaai enzo.
En een buurvrouw zij ook terecht van zon honden opvang is niet normaal in een woonwijk. En toen ging ze helemaal zielig doen maar daar trapte die vrouw niet in. Die zei ja boeit mij niet ik heb er last van haha.
Mijn onderbuurman is al de hele ochtend keihard muziek aan het draaien. Ik hoop maar dat-ie aan het inpakken is voor LowLands en ik straks een paar dagen rust heb.
Er wonen sinds kort twee gezinnen in het complex die elkaar kennen en ze hebben ook kinderen. En zij spelen dus samen maar ze rennen echt vaak over de galerij en gaan de brandtrap op en af. En dat maakt echt een galmend geluid. Vind het echt een beetje vervelend en er zitten ook genoeg speeltuinen in de buurtâŚ.
Ik heb zoveel buren met onderhoudsarme tuinen die toch minstens wekelijks staan te sproeien om hun drie planten in leven te houden of zelfs om hun tegels schoon te vegen.
Volgens mij heerst er nog steeds droogte??