Burenergernissen #2

Er is een buur nu keihard Total Eclipse of the Heart aan het draaien :smiling_face_with_tear:

5 likes

6.30 op zaterdagochtend en de asociale kutpubers van drie huizen verderop draaien zo hard muziek dat ik het in mijn slaapkamer woordelijk kan volgen.

1 like

Ik ben eindelijk uit de flat groepsapp gegaan. Wat een gezeik allemaal! Ze maken elkaar daar helemaal gek en er blijft een constante strijd onder de huurders en kopers. Laatst werd er in de app aangegeven dat de servicekosten met 112% omhoog zullen gaan, dat we geen prijsplafond krijgen voor de blokverwarming etc. Maar ze weten helemaal niks. Mijn servicekosten zijn omhoog gegaan met zicht op compensatie vanuit de overheid en dat staat duidelijk zwart wit op papier. Maar toch hoog en laag springen dat dit wel gaat gebeuren. Verder maken ze elkaar helemaal gek over het water wat er langer over duurt om warm te worden… nou ik had het niet eens doorgehad als ik het niet had gelezen. Zo naar allemaal, als ik daar berichten las had ik direct stress. Hopelijk is dat nu lekker weg :ok_hand:

11 likes

Een gekke buur net tegen mij: “Jouw papa heeft gebeld.”
Mijn papa? Mens, praat ff tegen mij als een volwassene of iig iemand die ouder dan 5 is.
image

12 likes

Ulg mn buur jongen die gamed loopt zo hard te schreeuwen. Ik kan gewoon doodleuk meegenieten. Snap niet dat niemand daar thuis wat van zegt want hij heeft gewoon jonge broertjes en zusjes.

1 like

Is het zo’n buddenbruckjes gezin?

4 likes

Zoveel zijn t gelukkig niet.

2 likes

Ga je buurtbemiddeling aanvragen? Welke stappen heb je al doorlopen, ben je al in gesprek met de verhuurder/coöperatie? Ik weet dat die in sommige gevallen bijv. bemoeizorg inschakelen.
Het primaire probleem lijkt mij de stankoverlast en ongedierte, waardoor jij contact zoekt en hij vervolgens flipt. Zonder die overlast zou jij geen contact zoeken en kunnen jullie zonder te schreeuwen boven/onder elkaar wonen. Of klopt die analyse niet?

3 likes

Ik vind het standpunt van je woningbouw wel erg makkelijk. Buurtbemiddeling is (in mijn ogen) voor bijvoorbeeld kleine ergernissen die hoog oplopen (geluidsoverlast, parkeren, vuurtjes stoken etc.).

Op het moment dat jij overlast hebt door stank en ongedierte gaat dat de reikwijdte van buurtbemiddeling in mijn ogen te buiten. Dat is inderdaad meer voor bemoeizorg. Ik denk dat je met buurtbemiddeling niet ver komt. Met dit soort problematiek kunnen ze waarschijnlijk ook niet veel en is er ander ingrijpen (vanuit professionele instanties) nodig.

14 likes

Ja dit @Hectometer. Lekker makkelijk een probleem afschuiven.

Je zou het kunnen doen om verder een dossier op te bouwen, jouw goede wil te laten zien en het oordeel van een buitenstaander op papier te krijgen.

3 likes

Met alle respect voor de klantenservice van woningbouwverenigingen, maar ik heb het idee dat dit antwoord gewoon snel is gegeven nadat een telefoniste op ongedierte zocht in het systeem. Want het is idd zo dat je als huurder verantwoordelijk bent voor bestrijding van ongedierte zolang het geen plaag is. Maar in jouw geval is de buurman blijkbaar zo vies dat het stinkt en vliegen oplevert, dus dit is wel heel makkelijk gezegd. Ik zou nog eens contact opnemen en vragen naar een collega die over overlast gaat. En veel corporaties hebben korte lijntjes naar bijvoorbeeld bemoeizorg, ik had als medewerker in zo’n situatie waarschijnlijk hun ingeschakeld omdat deze man zo te horen ook zorg nodig heeft en je als corporatiemedewerker toch beperkt bent in wat je mag.

18 likes

Wij hebben dit een keer via de politie laten lopen, het waren koopwoningen dus ja geen verhuurder en meneer deed nooit open als we aanbelden. Er was ook sprake van geluidsoverlast, maar het heeft er wel voor gezorgd dat de ggd kwam en hem heeft geholpen met opruimen en de hele tuin en huis van rommel hebben ontdaan.

In een andere situatie (andere buurvrouw andere plaats) werd de buurvrouw staande gehouden door de politie door raar rijgedrag. Zagen dat ze verwaarloosd was en zijn mee naar haar huis gegaan en die hebben toen ook de ggd gestuurd om te helpen opruimen.

Dus misschien eens kijken of je bij de politie of ggd kunt informeren wat ze zouden kunnen doen? Het gaat niet alleen om jou maar ook om z’n eigen veiligheid

2 likes

Ja en dat je je zorgen maakt om je eigen woonomgeving! Jouw gezondheid komt door dit soort overlast ook in het gedrang. Jij hebt recht op een gezonde woonomgeving.

7 likes

Als je het plat slaat is het ook gewoon een zorgmelding hè. Zie in dit verhaal ook echt 0 reden voor buurtbemiddeling, dus niks vreemds aan dat je dit als zorgmelding indient nu. Gaat om iemand die gewoon niet in staat is om zijn leefomgeving leefbaar te houden, geen ruzietje tussen twee buren oid.

4 likes

Mensen die nu feestjes hebben. Gister had je heel de nacht. Nu moet je normaal doen.

22 likes

Niet mijn eigen buren, wel buren van een vriendin waar ik O&N nacht gelogeerd heb.
Om 3 uur in de ochtend stond de muziek nog megaaaa hard. Na een vriendelijk bericht gestuurd te hebben (gelukkig nieuwjaar! Wij zijn nu thuis, zou je rekening kunnen houden met se muziek? We horen het echt heel goed) is er niets gebeurd. Het bericht is genegeerd en om 6 uur stond de bas nog vrolijk aan.

2 likes

Tijdens oud en nieuw vind ik dat niet heel raar eigenlijk

34 likes

Ook als je in een appartement woont met buren aan 3 kanten? Op een gegeven moment is het toch gewoon tijd om te slapen.

10 likes

Bepaal jij toch niet voor hun

8 likes

Misschien niet dat ze gaan slapen, maar opzich kan je wel als buren zijnde denken goh de muziek mag nu wel zachter na een bepaalde tijd. Zeker als een je buren een berichtje sturen dat ze je muziek heel goed horen.

19 likes