Burenergernissen #2

Ik heb juist onlangs een camper gemeld die al maanden op ons parkeerterrein staat :face_with_peeking_eye: Maar bij ons is er juist altijd te weinig parkeerplek, er staan regelmatig mensen buiten de vakken. Zeker nu er ook weer vier plekken gereserveerd zijn als laadplek voor elektrische auto’s.

4 likes

Ja als er weinig parkeerplek is dan snap ik het ook wel. Of als je er om wat voor reden dan ook last van hebt. Maar zo ongeveer al onze omringende buren waren heel positief over ons campertje en steeds even kletsen als we er aan gingen klussen. Dus ik vraag me ook echt af wie die melding nou heeft gedaan…
Ik denk wel dat het dezelfde persoon is die een melding heeft gedaan over de aanhanger van de buurman, die 1 keer bij uitzondering langer dan 3 dagen in het parkeervak voor zijn huis stond (ivm een klus waar hij mee bezig was). Dat vind ik dan nog flauwer want die aanhanger stond niet eens standaard in de straat geparkeerd.

6 likes

Ja, meteen al melden zou ik ook niet doen inderdaad.

1 like

Zij bepaalden wel even dat alle aangrenzende buren en misschien we meer mensen niet kónden slapen.
Natuuuurlijk is O&N zo’n uitzonderingsdag, maar wmb is het voldoende uitzondering om pas tegen 03:00 te vragen of het wat zachter kan :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Mijn ervaring met silent discos is veeeel meer herrie, want je hoort alleen t vakse gebler

8 likes

Haha ik vond dit dus juist veel kutter toen mn achterburen dat hadden. Dan hoor je alleen het kattengejank van meezingende mensen. Dan liever met muziek erbij :sweat_smile:

11 likes

Ugh ik erger me echt aan mijn buurman.

Ik had de beste man slechts 1x gesproken en toen belde hij eind oktober bij me aan dat hij terugging naar zijn thuisland en of ik zijn planten water wilde geven. Nou ja prima, maar toen kwam de aap dus uit de mouw en bleek dat hij zijn planten bij mij wilde zetten, en dit was er niet 1, maar 15!!! Vervolgens liet hij ook nog even terloops weten dat hij pas begin januari terugkwam. Nou ja ook oke, dus nu zit ik sinds die tijd met al die dingen, 5 daarvan zijn ook echt groot.

Maar ondertussen ben ik er wel klaar mee, heb per ongeluk inmiddels 2 planten vermoord en 1 bijna terwijl ik normaal best goed ben in planten verzorgen. En hij is nog steeds niet terug!!! Ik hoop echt dat ik er niet meer laat sterven :wilted_flower:

8 likes

Ik zou die planten gratis weggeven haha. Nee maar als ik zolang weg zou gaan zou ik dat niet aan een buur vragen die ik maar 1x heb gezien. Misschien even contact met hem nemen?

5 likes

Dat je hier akkoord mee bent gegaan :open_mouth:

16 likes

Fijn! Hopelijk wordt het voortvarend opgepakt door de woningbouw.

1 like

Haha hij leest mee denk ik, kreeg net een berichtje dat ie thuis is :tada:

10 likes

Hij komt uit India dus ik hoop een lekkere snack daar vandaan ofzo haha

11 likes

Een of andere persoon heeft hier een feestje blijkbaar, maar het begon om 12 uur vannacht en het is nog steeds bezig en het is echt net alsof die hele muziekinstallatie hier in de slaapkamer staat en dan dus op standje straaljager. Er wordt nu een of andere hardstyle versie van Meau gedraaid en ik versta niet alleen elk woord, maar ik voel het ook.

Weet ook niet waar het is want in mijn straat is er niks te zien, tenminste voor zover ik kan kijken. En ik hoor ook totaal geen mensen dus ofwel het is een heel stuk verderop of iemand heeft in zijn eentje een feestje

2 likes

wat kut, is het nog lang doorgegaan vannacht?

3 likes

Ja tot 3 uur sowieso. Toen werd de muziek iets zachter en ben ik uiteindelijk met oordoppen in slaap gevallen

Snap niet dat naaste buren dat gewoon oke vinden. Die moeten toch helemaal hun huis uit zijn getrild

Misschien was het een uit de hand gelopen straatfeest. Dan vieren de buren het ook mee. Dus die gaan dan sowieso niet klagen.

Nah dat lijkt me sterk, zoiets wordt hier normaal niet echt gedaan. Meeste mensen zijn ook al ouder, wonen maar her en der wat jongeren tussen dus ik vermoed dat het bij een van hun was.

Vind het alleen echt vreemd dat ik geen mensen hoorde of zag. Normaal bij andere feestjes hoor ik die wel. Ook als ze naar huis gaan maar nu was alles compleet uitgestorven

6 likes

Een tijd geleden heb ik gepost over de overlast die wij ervoeren door buurtbewoners. Dit lijkt nu niet aan de orde te zijn (waarschijnlijk ook vanwege het slechte weer)

Nu heb ik net bericht gehad over het feit dat de naaste buurvrouw van de overlastgevers fysiek is aangevallen op oudejaarsavond + een raam gesneuveld is.

Woningbouw doet hier niets mee, ondanks dat dit op camera staat.

Wat te doen?!

4 likes

Lijkt me dat jij hier niets mee moet en de buurvrouw aangifte moet/kan doen.

26 likes

Dit is toch gewoon een zaak voor de politie? Woningbouw kan geen aangifte doe namens de aangevallen persoon lijkt me

1 like