Ja, snap ik ook, echter loopt zij vast.
De vraag is dan ook namens haar.
23 januari kan er pas aangifte worden gedaan.
(Dit is al wat keren eerder gedaan) maar heeft tot dusver niets opgeleverd.
Ja, snap ik ook, echter loopt zij vast.
De vraag is dan ook namens haar.
23 januari kan er pas aangifte worden gedaan.
(Dit is al wat keren eerder gedaan) maar heeft tot dusver niets opgeleverd.
Maar het is denk ik niet heel vreemd dat de woningbouw in deze weinig kan toch? Even specifiek op die aanval, overlast vind ik een ander verhaal afhankelijk van hoe lang dat al speelt en welke acties er ondernomen zijn. Maar ook dan is iemand uit huis zetten echt niet zo simpel.
Kun je niet online aangifte doen?
Nee wellicht kan de woningbouw er niets aan doen. Politie echter wel dunkt me.
Alles is vastgelegd ook nog, er zijn getuigen.
Overlastgevers zijn ongevraagd haar woning binnen gedrongen, lijkt mij niet dat zoiets ongestraft kan blijven?
Overlast is zoals gezegd nu niet aan de orde (althans niet dat wij het kunnen horen) zaak is wel slepend, loopt al zeker 2,5 jaar.
Waarom is dat? En waarom zou je niet nog een week wachten met aangifte als je nu al 2,5 week wacht
Volgens gedupeerde buurvrouw vanwege drukte (andere prioriteiten) bij politie.
Nee maar omdat je in je eerst post alleen aangeeft dat de woningbouw niks doet. Vandaar mijn reactie dat ik dat niet heel vreemd vind.
Vind ik in deze wel vreemd. Dit verhaal speelt al maanden en die aanval had dus misschien wel voorkomen kunnen worden als een woningbouw eerder actie had ondernomen.
Ik weet niet of ik dat programma echt geschikt vind voor hele serieuze kwesties haha. Het is toch altijd een beetje van oke de schutting moet eruit en de kat moet weg zoek het daarna maar uit.
Misschien dan eerder een programma als Radar of Kassa?
Die moet wel voldoende grond hebben om in te kunnen grijpen.
Voordat je naar de Rijdende Rechter stapt: kan je buurvrouw niet haar rechtsbijstand eens gaan bellen? Klinkt alsof de woningbouw verzaakt in hun taken.
Ik bedoel: je pijlen richten op de overlastgevende buren heeft niks geholpen. Dan maar de volle aanval op de woningbouw.
Rijdende rechter heb ik maanden geleden al gecontacteerd, nooit wat terug ontvangen.
Heb een 1 op 1 gesprek aangevraagd bij woningbouwvereniging. In mijn ogen zijn zij nalatig. Zij horen garant te staan voor een ieders woongenot.
Gedupeerde buurvrouw zegt in het gezicht te zijn geslagen.
Ik heb een schoolgaande zoon die zich alles behalve veilig voelt door deze slepende kwestie.
Ondanks dat mij dit onrecht niet is aangedaan voel ik me hier heel naar bij.
Maar dat is toch helemaal niet aan de orde nog. Er is nog geen aangifte gedaan. Het gesprek is de 23e dan volgt nog het onderzoek en mogelijk een rechtszaak. Ik begrijp dat het heel zwaar voelt omdat het al zo lant duurt en dit bijdraagt aan een nog onveiliger gevoel. Alleen ik zou er wel rekening mee houden dat het bij de politie ook heel lang kan duren, want een rechtzaak is er niet 1,2, 3. Ik hoop dat er nog iets komt uit het gesprek met de woningbouw en mogelijk dat ze wel iets kunnen doen als de aangifte er daadwerkelijk ligt. Ik neem aan dat zij ook degene zijn die de camerabeelden moeten verstrekken tenzij het om zo’n cameradeurbel gaat.
Aangifte doen is inderdaad wel het beste advies, ook qua dossieropbouw voor de woningbouw. Wel vreemd dat ze niet zelf ook een aangifte willen zien voor de gesneuvelde ruit. Helaas moet er echt heel wat gebeuren voor een woningbouw iets gaat doen.
Bedankt voor de vele reacties, wordt erg gewaardeerd.
Ik ga in ieder geval een 1 op 1 gesprek aan met de woningbouwvereniging (enkel betreft de overlast die wij ervoeren/ervaren)
Ik wil niet nog een zomer in de overlast hoeven zitten.
Buurvrouw doet de 23e aangifte en dan maar afwachten wat dat gaat doen.
Ik denk dat het in dit geval wel helpt om meer aan te dringen bij de politie, al snap ik dat dat zeer lastig is wanneer je slachtoffer bent. Soms is het echt gewoon zo dat je sneller geholpen wordt als je vaker vraagt of ‘lastiger’ bent. Rechtsbijstand inschakelen kan zoals gezegd ook. De rechtswinkel of juridisch loket kan ook helpen (soms afhankelijk van het inkomen van je buurvrouw)
Jongens er ligt gewoon een gebruikte condoom in mijn voortuin . Gatverdamme. Hoe dan???
Misschien waren dit studenten?
In mijn tijd hadden studentenverenigingen challenges van het type “laat een drol/gebruikt condoom/maandverband/tampon achter op openbare plekken”