Verdomme. Heel fijn dat m’n buren van die nachtdieren zijn maar het lijkt wel alsof er een olifant van de trap af komt al voor de 3e keer vannacht. Wat een debielen. Straks maar eens even vragen of ze voortaan normaal de trap af kunnen gaan midden in de nacht.
Heel vervelend maar mijn benedenbuurman heeft last van mij. Gisteren is hij 2x heel boos op mn deur komen rammen om te zeggen dat hij al de hele avond last van m’n gestamp heeft. Ik had 2 vrienden over voor een etentje en had een muziekje aan maar we lopen alle drie op sokken en tja ik kan nou eenmaal niet zweven? Het was bovendien gewoon avond niet midden in de nacht.
En hij moest zelf de nachtdienst in dus ik snap dat het dan kut is als je gerommel hoort in het appartement boven je maar hij doet niet eens oordopjes in maar verwacht wel dat ik stop met lopen / leven.
Loop je misschien (ondanks je sokken) hard? Mijn bovenbuurman loopt ook altijd op sokken maar hij loopt blijkbaar heel hard, want ik word vaak ook helemaal leip van zijn gestampt.
Ik ga niet als een malle naar boven, maar uit ervaring weet ik dat het super irritant kan zijn. Ik heb hem er een paar keer op aangesproken maar vind het ook vervelend omdat hij wel vrij in zijn huis moet kunnen bewegen. Het is alleen wel echt een geluid en gedreun wat onwijs irritant is als je degene bent die er overlast van hebt.
Nee ik weet dat mn vriend bijvoorbeeld zo hard loopt (zeg maar met de hakken eerst) maar ik loop een stuk zachter…
En tja heel kut maar ik werk fulltime buitenshuis dus hij hoort het dan mogelijk in de avond tussen 18 en 22 en dan moet hij maar oordopjes in doen als hij dan per se moet slapen
Gewoon opnieuw bellen hoor.
Misschien levert het dragen van slippers (rubberen) net de demping op die nodig is? Als de irritatie van de buurman daarmee verholpen is, is dat misschien wel de moeite waard.
Ik ben echt zo blij dat ik naast een alleenstaande man woon die ik echt nooit hoor. Hoewel m’n luid klaarkomende buurman aan de andere kant wel eens lawaai maakt ben ik echt heel dankbaar als ik sommige verhalen lees.
Mijn vriend had een buurvrouw en als haar vriend langskwam hadden ze ook best lawaai, gewoon luide leef geluiden, maar dan midden in de nacht. Hij heeft daar wel eens om gevraagd of ze dan iets zachter konden doen omdat wij er wakker van werden. Ze deed best wel geïrriteerd nadat hij dat aangaf.
Toen hij ging verhuizen had hij haar netjes geappt dat hij wel wat lawaai kon maken omdat hij laminaat moest verwijderen, had ze hem later terug geappt; “kan je misschien tegen 10.30 beginnen met verhuizen? Ik slaap zo slecht de laatste tijd en wil graag uitslapen.”
Ehm doei.
Hahaha ik zou dan echt om 6:30 al zijn begonnen. Joee
Nou hij was die dag om 5.00 wakker en is om half 6 bezig gegaan
Mijn onderburen hebben vanochtend ineens een boom gekapt in hun tuin. Die boom zorgde voor veel privacy en schaduw voor mij - ineens heb ik veel inkijk van de overburen. Ik begrijp wel dat ze hem gekapt hebben, maar vind het erg vreemd dat ze hierin totaal niet hebben overlegd, zeker omdat we ook samen in een VvE zitten. Ik twijfel of ik even een berichtje ga sturen, ik ken ze niet goed maar wil ergens wel de boodschap afgeven dat ik het zou waarderen als ze dit soort dingen in het vervolg even overleggen. Of ben ik nou gek?
Ik zou denken, hun tuin hun boom dus zij bepalen. Ik zou er ook niet over nadenken om te overleggen met mijn buren als ik in mijn tuin wat wil weg halen. Dan is het aan jou om in jouw tuin voor iets te zorgen zodat jij je privacy en schaduw behoud.
Edit: ik lees je onderburen dus jij hebt zelf geen tuin. Dan nog zou ik uit hun oogpunt denk ik niet overlegd hebben.
Aangezien ze het heeft over onderburen denk ik niet dat ze zelf een tuin heeft. Maar verder wel eens
Je moet daar vaak een vergunning voor hebben. Je mag niet altijd zomaar bomen kappen. Soms heb je ook meldplicht.
@Sovereign
Ja klopt, ik heb een bovenwoning, dus woon boven hen. En ik snap jullie redenatie goed hoor, het is ook hun tuin dus ik hoef daar geen zeggenschap over. Ik denk dat ik het eerder fijn had gevonden om even een heads-up te krijgen dat ze dit van plan waren. Niet omdat ik dan met hen in discussie zou gaan, maar gewoon omdat ik het netjes had gevonden om op de hoogte te zijn. Andersom had ik dat wel gedaan.
Sterker nog, als ze een vergunning hadden aangevraagd had je nog de mogelijkheid gehad om het aan te vechten.
Zou het ook echt wel netjes vinden als ze het melden. Het heeft toch echt impact op jouw woongenot.
Ja ik weet niks van een vergunning inderdaad, kan ik dat ergens vinden? Ik had het niet aangevochten hoor, want een goede burenrelatie is me ook veel waard. Maar vind het wel raar hoe ze dit zonder overleg hebben gedaan.
Je kunt denk ik op de website van je gemeente wel vinden of er een vergunning nodig was ja of nee. Is namelijk niet in elke gemeente vereist.
Dat zou je bij de gemeente moeten terugvinden. Ik heb ook een alert aanstaan bij ons in de buurt dat je altijd meldingen krijgt van aangevraagde vergunningen maar ervaring leert dat bijna niemand een vergunning aanvraagt en vooral gewoon doen
Ja er worden geen bomen gekapt on my watch hoor. Tenzij ze gevaarlijk of ziek zijn natuurlijk. Maar vind het zo enorm zonde. Laat die boom lekker staan, je hebt niet meer zon nodig, het is al warm genoeg in de zomer.
Het zal in de algemene plaatselijke verordening staan of er een vergunning nodig is of niet. Meestal hangt het van de omtrek van de boom af en of een boom een bijzondere waarde heeft.