Hangt ook nog af of de VVE of zij eigenaar zijn van de grond. Kan zijn dat dan een besluit van de VVE nodig was. Heb je nu weinig aan aangezien de boom al weg is.
Los van of het mag en wiens grond of wat voor boom, zou ik hier denk ik niet bij stil staan. Ik zou de zij buren wel op de hoogte stellen (als ze last hebben van takken of vallende bladeren). Maar het zou eigenlijk niet direct in me op komen om de bovenbuur op de hoogte te stellen. Misschien zijn ze je niet voorbij gegaan, maar gewoon niet aan gedacht.
Interessant om te merken dat hier zo verschillend over wordt gedacht! Ik ga eens broeden op wat ik ermee wil, er zijn verder geen bomen meer dus heeft idd weinig zin om nog iets te sturen misschien.
@Vaiana ik zet de koude pannenkoeken wel vast klaar gvd!!!
Ik vind dit op zich een mooi standpunt maar er zijn toch meerdere redenen waarom een boom gekapt kan worden? Misschien is het een berk die door droogte eigenlijk niet houdbaar is, misschien kan de boom vervangen worden door een boom met meer ecologische waarde in die binnentuin of die in de toekomst meer schaduw gaat geven? Niet iedereen die een boom kapt gaat meteen een tegeltuin aanleggen
En zelfs al leggen ze een tegeltuin aan. Dat ding staat in jouw tuin en jij wilt hem niet meer en ik neem aan dat je daar redenen voor hebt. Dat je ten opzichte van de gemeente een vergunning nodig hebt prima, maar dat allerlei buren vinden dat ze recht hebben op de schaduw/privacy die de boom in mijn tuin biedt zou mij echt weinig kunnen schelen. Zou ook echt gepikeerd raken van een voortaan even met mij overleggen berichtje.
Pfffff nee joh wat fucking irritant zeg
Hebben buren serieus zeggenschap over andermans tuin. Zit je dan met iets in je tuin waar je je aan stoort.
Zou echt totaal niet bedenken toestemming te moeten hebben van buren
In mijn wijk mag je max 50% van je tuin betegelen. Daar ben ik echt blij mee, lekker veel groen!
Dit moeten ze overal doen. En dan ook dat kunstgras verboden wordt. Waarom zou je betalen voor iets wat gratis uit de grond groeit?
Dat zou wel heel fijn zijn. Er is gelukkig wel steeds meer aandacht voor.
Ja maar je noemde in je eerste bericht dat het ging over inkijk voor anderen en geluid
Daar zou ik als buur geen boodschap aan hebben, als ik iets weg wil hebben in mijn eigen tuin omdat ik daar zelf last van ervaar of wat voor reden dan ook. Dan zou ik dus denken: zorg zelf dan voor iets in je eigen tuin tegen de inkijk en heb je geen tuin, zorg dan zelf voor iets anders, gordijnen of iets.
Vind het gevoelsmatig echt super scheef en onterecht dat je als buren zeggenschap hebt over andermans tuin, en dat buren gaan eisen dat je iets niet mag want dan hebben we inkijk
Maar heb er te weinig verstand van, of dat ook daadwerkelijk is
En heb het niet over extreme gevallen waarbij mensen regels overtreden.
Oh ja btw ik ervaar heel snel overlast van buren hoor en wil het liefst op een hutje in de hei wonen
Ja als ik dit zo lees ben ik echt blij met mijn hutje op de hei keuze we hebben 1 buurman om rekening mee te houden als we echt teringherrie gaan maken (hakselen ed)
Ik las ff hutje op de hel. Begon me al zorgen te maken
Lekker warm wel
Mijn onderburen hebben een boom in hun tuin maar melden/overleggen dit altijd. Ook als ze hun haag willen knippen. Het boeit mij niet zoveel maar de bovenburen gaan wel altijd enorm in detail in gesprek over aantal cm en omvang. Idd omdat het erg veel impact heeft op zicht en de fietsen etc.
Wij hebben ook een vve
Dus het kan wel anders, en wmb kun je het zeker benoemen.
Ik snap wel dat je ervan baalt dat die boom ineens weg is en het was wel fijn geweest als ze het even gemeld hadden misschien. Aan de andere kant zou het in mijn ogen alleen maar melden zijn en niet overleggen. Als zij die boom in hun tuin om wat voor reden dan ook weg willen hebben dan lijkt me dat ze daar niet ineens van af zien omdat een van de buren hem graag wil behouden. Ik zou ook geen berichtje achteraf sturen, het gaat aan de huidige situatie niets meer veranderen en zal als dit de enige boom was ook voor de toekomst niets opleveren, het komt alleen een beetje salty over zoân berichtje achteraf.
Wow, wij houden van groen, dus bij ons geen tegeltuin. Maar als wij onze boom weg willen halen, dan doen we dat met de benodigde vergunningen. In de stad wonen neemt eenmaal meer geluid en meer inkijk mee. Dat is niet de verantwoordelijkheid van de buur met een boom die wel lekker uitkomt. Een dergelijk bericht zou echt kwaad bloed bij mij zetten. Niet om de boom, maar omdat mij een probleem van de ander in de schoenen wordt geschoven.
Ik ben dan wel benieuwd of de buren ook meebetalen voor onderhoud en snoeien van de boom? Of op het moment dat er een storm is en een vallendd tak de schutting raakt, iedereen de boom dan ook als gemeenschappelijk goed ziet en de portemonee trekt.
Haha oke mensen ik had niet verwacht dat dit zoân discussie zou ontketenen Ik snap nu wel dat ik in de minderheid ben met mân gedachtengang hierover, prima.
Wat mij betreft is het kappen van een boom vergelijkbaar met een feestje geven of een verbouwing doen, jouw tuin jouw leven maar het is gewoon aardig naar je buren toe om het van tevoren even te melden. Want ja, ik ben zelf verantwoordelijk om schaduw en privacy te regelen in mân huis, en nee ik zou nooit verwachten dat ik het recht heb om mee te beslissen over andermans tuin, maar het is wel fijn om dat te weten, zodat ik daar ook stappen in kan zetten (ik heb niet opeens dezelfde dag nog zonwering?).
Anyway, wat mij betreft gaan we weer terug naar irritante buren die tot 6 uur âs ochtends keiharde muziek draaien haha.
Ok, ja zo snap ik hem wel beter. Dan heeft mijn comment geen betrekking tot jouw situatie.
Misschien vanwege allergieën? Als ik al een grassprietje / onkruid aanraak dan krijg ik een aanval en heb ook nog eens last van hooikoorts en astma.