Burenergernissen #2

Mag het juridisch: ja
Is het bevorderlijk voor de band met de buren? Meehhh

14 likes

Gek eigenlijk dat het zomaar mag, al was ik niet van plan er juridisch iets mee te doen hoor.

Ik vind het trouwens prima als ze het vragen, want het mag ook wel, maar dan had ik het graag geweten en ook geprobeerd wat meer aanwijzingen te geven want het is nu best lelijk en we missen een stuk schaduw in de tuin.

1 like

Vind eigenlijk dat je daar zelf op moet letten en eventueel zelf al weghaalt/zorgt dat de takken niet die kant op groeien. Je kan ook niet zomaar je fiets ineens met een band in de tuin van de buren gaan zetten toch? Ik zou het als buur ongemakkelijk vinden om die confrontatie aan te gaan en dan inderdaad misschien zelf wat snoeien. Makkelijkst is natuurlijk als er regelmatig contact is en je het eens kunt benoemen

31 likes

Ik vind het eigenlijk eerder gek dat je dit gek vindt. De erfgrens is er niet voor niets. Als je boom nu een rare hap heeft staat hij misschien ook te dichtbij die grens of is het een mega boom.

21 likes

Ja al onze bomen staan tegen de erfgrens aan. Nu zie ik dat ze wettelijk gezien er twee meter af moeten staan maar dan zouden we een rij bomen in het midden van de tuin moeten planten haha, de tuin is vijf meter breed.

Ik vind het meer raar in de zin van dat de buur misschien helemaal niet weet wat hij doet. Nu is dit een vrij eenvoudige boom dus random snoeien is geen probleem, maar alsnog. We hebben ook wekelijks wel contact dus ze hadden het makkelijk kunnen aangeven. Maar wellicht was dit een afspraak met de mensen die hiervoor woonden en hadden ze er niet aan gedacht ons het nog eens te vragen.

Ik denk dat we de rest van de boom gaan laten bijsnoeien zodat het er weer een beetje normaal uit ziet.

1 like

Ik zou t idd ook wel arelaxed vinden als mijn buren dat zonder aankondiging zouden doen want als je een boom op t verkeerde moment snoeit dan is de kans groot dat hij een schimmel vangt en dan kan je hele boom weg :smiling_face_with_tear: maar het is idd wel hun recht dus zou denk ik zelf de boom op t juiste moment bijsnoeien tov de erf grens

9 likes

Ja idd is je eigen verantwoordelijkheid dit had echt voorkomen kunnen worden als je het zelf tijdig bij had gehouden.
Nu niks meer aan te doen, jammer dat ze niks hebben aangegeven bij jullie maar ik zou dit voortaan dus echt maar bijhouden dan

22 likes

Ja maar dan nog hoe moeilijk is het om gewoon aan te geven? Kennelijk is er ook gewoon goed contact.
Dat iets mag betekent niet dat het ook daadwerkelijk de netste manier is.

5 likes

Ja daarom
“Jammer dat ze niks hebben aangegeven”

1 like

Wij hebben ook een tuin van 5 m breed en in het midden een boom, hebben de vorige bewoners gedaan en het is echt super fijn! Nu is de tuin niet meer zo’n rechte bak en het scheelt in de hitte.
Dus als je de boomsituatie wil veranderen zou het geen gekke optie zijn!

In de winter zijn er nieuwe mensen achter ons komen wonen, het is een appartement met een super groot dakterras en nu zitten ze vanavond buiten en draaien echt keiharde muziek. Zo irritant. Ik hoef je slechte spotify playlist niet te horen de hele avond; heb net al proberen te roepen of het een beetje zachter zou kunnen maar dat horen ze niet

4 likes

Nee, de bomen zijn al 35 jaar oud dus dat is zonde! Bij één boom zou het inderdaad niet zo gek zijn, maar wij hebben er al vier.

2 likes

Gelukkig zijn het niet lang mijn buren maar ik ben op een rustige Duincamping en de Duitse buren luisteren Duitse schlager hits en het is fucking irritant. Ze zijn al meerdere keren door verschillende mensen aangesproken en het stopt gewoon niet!

4 likes

Kabel doorknippen

6 likes

Het is zo’n JBL speaker, misschien moet ik erheen lopen en hem pakken en er dan op gaan stampen ofzo :joy:

2 likes

Je eigen telefoon ermee verbinden en keiharde gabber of metal spelen :grin:

9 likes

Ja gewoon echt iets doen want wat een aso’s man man man

3 likes

Ik dacht zelf eerder om gewoon weer de tuinslang op hun balkon te richten, dat werkte bij de vorige bewoners ook top :pray:t3::joy:

22 likes

Mijn buren (type mopperende, zure semi-bejaarden) hebben al een dikke week hun caravan op de oprit staan en de auto voor het huis. Helemaal prima, zelf weten. Maar wat ik niet snap; het is zulk mooi weer, ze hebben niks te doen en ze gaan gewoon niet met die caravan op pad? Haha.

Het is trouwens echt grappig om te horen hoe ze met elkaar om gaan. Die man moppert de hele tijd, op een bromtoon en die vrouw maar zeggen: ‘Hou je mond even’ ‘Schreeuw niet zo’. Heel gezellig.

1 like

Mijn buurvrouw een studio boven mij heeft sinds kort echt een extreem krakend bed, daar moet je zelf toch ook helemaal gek van worden??

1 like