Burenergernissen #2

Mijn bovenbuurman heeft de muziek ook altijd zo hard staan. Als ik aanklop doet hij ook gewoon niet open, zo aso.

1 like

Mijn buurman is permanent in z’n achtertuin en hij laat elke 2 minuten zooo’n smerige boer :nauseated_face: ben op dat vlak echt wel wat gewend maar dit is next level goor, zo’n halve kokhals

Op zo’n mooie dag als vandaag vind ik dat extra irritant

9 likes

In dit geval een schultenbrau drinkende asociaal. En vriend omdat het de partner van de buurvrouw is.

4 likes

Ik bedoelde het voor deze kneus ook als scheldwoord in mijn pissed bericht van eerder en dat is niet netjes van mij dus daarvoor excuses. Deze man is gewoon een asociaal en die vind je overal ter wereld en in elke wijk.

1 like

Mijn buren hebben een huisparfum denk ik en altijd als hun deur open staat en de wind ongunstig is zit ik eerst een tijd in die zoete weeïge geur. Zo ranzig en helemaal in combinatie met de peukenlucht van de buurman erbij.

2 likes

Huh hoezo niet? Een oprit is niet onderdeel van de openbare weg. Erin kamperen op de oprit zal misschien niet mogen, al kan ik daar ook geen logische reden voor bedenken.

Geen idee waarom maar kan me voorstellen dat het iets met het straatbeeld te maken heeft want het is natuurlijk lelijk. Ligt aan de APV van de gemeente hoe lang hij er mag staan maar mag er zeker niet het hele jaar door staan

3 likes

In mijn stad mag het niet langer dan 3 dagen op de openbare weg of plek zichtbaar vanaf de openbare weg.
Ik weet niet of dat ook gecontroleerd wordt eigenlijk. Aanhangers mogen dat ook niet bij ons (staan er veel van bij ons in de straat)

Ook @Beutyschooldropout vaak wordt gecontroleerd op basis van een melding. En dat gebeurt snel haha

3 likes

Gaan mensen serieus een melding maken omdat buren een caravan op hun eigen oprit hebben staan? :smiling_face_with_tear:

11 likes

Zou ik zeker doen

9 likes

Waarom? Kan t me wel voorstellen als je er last van hebt, maar als t op hun eigen oprit staat (dus geen parkeerplekken in beslag neemt ofzo), wat voor last heb je er dan van?

5 likes

Kan uitzicht belemmeren, bij m’n ouders kunnen ze een kant niet meer opkijken uit het raam vanaf de bank als de caravan vd buren er staat. Maakt voor effe niet uit,maar heb je ook geen weken zin in

2 likes

Ik vind het ontzettend lelijke dingen.

25 likes

Dat zijn het ook. Maar zou nooit in me opkomen om de moeite te nemen om daar een melding van te maken tenzij ik er echt hinder van zou hebben. Nederland is echt een bemoeiland, wat verschrikkelijk zeg :joy:

13 likes

Eh ja zeker wel!
Hier in onze straat vol met babyboomers (die of een camper hebben of een caravan) zou het straatbeeld anders niet om aan te zien zijn. Als je niks met kamperen hebt, is het een triest aanblik zo’n wit gevaarte.

2 likes

Buren die de bbq aan hebben en je gewoon de stukken verbrand dood dier ruikt die veel te lang op zo’n rooster liggen. Natuurlijk staan die mannen allemaal weer bij de BBQ en hoor ik de vrouwonvriendelijke grappen voorbij komen.

2 likes

Bij ons in de wijk staat er elke dag een vrachtwagen (de cabine zeg maar, zonder oplegger) bij iemand op de oprit. Van een rijtjeshuis. Lijkt me zo vreselijk irritant als buren.

4 likes

Bij mijn vorige huis woonde ik direct aan de straat, geen voortuin oid. Als er dan een camper voor de deur staat voor een paar weken is dat echt niet fijn. Dan zie je gewoon niks, alleen de camper. En het houdt al het licht tegen.
Voordeel van een flat is dat je dan iig nog uit je raam kan kijken :grin:

2 likes

Als er bij mijn ouders een camper voor de deur geparkeerd staat dan kunnen ze letterlijk niet naar buiten kijken en omdat de caravans zo wit zijn en enorm reflecteren worden ze helemaal blind van de weerspiegeling van de zon. Als je normaal vrij zicht hebt is dit redelijk frustrerend.

4 likes