Burenergernissen #2

Nee dit is top advies. Ik heb dit een periode echt gedaan en het werkt! Pro tip: leg de box bovenop een kast. Krijg je geen lamme arm

17 likes

Nou even een update, had haar geappt en reageerde ze dat zij niet thuis is en het door zou sturen naar haar huisgenoten. Dat is nu inmiddels 2 uur geleden. Muziek gaat steeds harder en het raam staat nog steeds open. Heb haar een half uur geleden geappt met de vraag of ze contact had gehad en dat het raam nog steeds open staat en dat dit ontzettend irritant is, geen reactie op. Het is nu half 1 dus ga gewoon de politie bellen. Echt helemaal klaar mee.

Edit: kreeg een vet lieve man aan de telefoon! Hij was ook in shock toen ik vertelde dat ik dus de vorige keer bier over me heen had gekregen. Vond dat ik het nu netjes gedaan had door even te berichten eerst en hij zei normaal adviseren we inderdaad om even langs te gaan bijv. maar in dit geval is het iets dat wij beter op kunnen pakken. Hij ging de melding nu uit zetten maar zei dat het druk was, als het over een uur nog gaande was moest ik weer terug bellen. Het bier gooien ging hij niet in de melding zetten zodat collega’s ter plaatse dat niet bijv zouden benoemen en dat ze dan dus konden linken dat ik gebeld heb. Hij zei nu kan het een melding zijn die overal vandaan gekomen is dus mochten ze er naar vragen dan kun je zeggen dat jij het niet bent geweest.

Thanks voor alle support en tips hier! :heart:

71 likes

Hoop voor je dat ze langs zijn geweest en je niet weer tot 4 hebt wakker gelegen. Echt vervelend als je zelf probeert een vriendelijke, begripvolle buur te zijn maar er dan zo met je om gegaan word

3 likes

Mijn buurmeisje gaf gisteren een feestje (doet ze altijd als haar ouders weg zijn), maar nu gingen de dronken pubers om 2 uur ‘s nachts trompet spelen. Ik gok dat niet veel buren lekker hebben geslapen haha.

2 likes

Trompet ook echt :flushed: Dat is wel intens. Al klinkt het mooi als je het goed kan.

Wij wonen op een hoekhuis en hebben naast ons ( dus waar dan het volgende huis naast ons begint- ook een hoekhuis dus) nieuwe buren gekregen die sinds ze in de buurtapp zitten echt gewoon allerlei ‘ideeën’ hebben voor de buurt.
Ze willen bijvoorbeeld extra lantaarnpalen of een suggestie dat mensen lampen in hun voortuin zitten “ want het is zo donker snachts-joh) en nu hebben ze aan ons gevraagd - echt hou je vast- of het niet leuk is als wij aan de zijkant van het huis misschien iets van kunst willen ( “ want het is zo’n groot kaal vlak”). Bijvoorbeeld een muur schildering of een kunstwerk aan de muur.

:hot_face:ik heb gewoon echt geen idee hoe hier normaal op te reageren.

8 likes

Geen idee of ze langs zijn geweest. Ik heb uiteindelijk mijn ventilator vol aan gezet, luisterboek op mijn telefoon en een slaappil genomen :smiling_face_with_tear:. Ben denk ik rond 2 in slaap gevallen en toen was het sowieso nog wel gaande, maar weet niet tot hoe laat.

Buurvrouw die mijn appjes kreeg en zei dat ze niet thuis was heeft niet meer gereageerd en ook niet gelezen dat ik om 12 dus appte van hey joh heb je contact gehad? Er is niets gebeurd nl en het raam staat ook nog open. Dus denk serieus bewust genegeerd.

Het is idd precies wat je zegt wat ik zo kut vind, ik probeer gewoon chill te zijn maar zij doen zó aso en gaan gewoon heel kut met me om. Waardoor ik me super ongemakkelijk/bezwaard/zeikerig voel. Ik vind een feestje ook echt niet erg, maar laat het ff weten en zet vanaf 1 de muziek wat zachter ofzo. Vind dat nog heel coulant zelfs? Vind het ook aso dat ze na dat bier incident niks heeft gedaan, ik had toen dus aangebeld en met haar gepraat en nummers uitgewisseld. Ze zou dan even contacten om vanuit hun raam een emmer sop er overheen te gooien omdat er een raampje boven zit waar ik moeilijk bij kan. NIKS gehoord, dus heb dat bovenraam zelf vanuit binnen toen na een paar dagen maar schoon proberen te maken, lukte voor de helft. Heel mijn raam klemt en plakt nog steeds als ik het open wil doen. Er zit allemaal bier IN mijn verwarming en dat krijg ik er dus niet tussen uit. Ik had echt op zijn minst een reep chocolade in de brievenbus gegooid en geappt om te vragen wat ik kon doen qua schoonmaak als zoiets andersom zou gebeuren. Zij negeren het hele gebeuren en geven een paar weken later gewoon weer een feestje zonder ook maar ergens rekening mee te houden.

Ik overweeg om komende week even langs te gaan om dit te bespreken met ze. Ook uit te leggen dat m’n huis nog steeds niet schoon is na dat bier gooien en dat ik echt niet snap dat je zo met je buren om gaat. Aan de andere kant denk ik dat het ze gewoon echt niet boeit en ik mezelf daarmee alleen maar voor lul zet. Stomme is ook dat ik net 30 ben en zij alle 3 begin 20, dus niet eens dat we zo ver uit elkaar liggen. Het zijn alleen van die typische corporale meisjes met dito vrienden, zo van pappie heeft dit appartement geregeld en wij hoeven nooit in ons leven rekening te houden met wie dan ook want we komen toch overal wel mee weg. Wat dat betreft is denk ik telkens de politie bellen een betere oplossing want worden ze eindelijk eens geconfronteerd met hun kut gedrag.

7 likes

Los van dat het eerste feestje met bier gooien natuurlijk super asociaal is kan het toch zo zijn dat de buurvrouw waarmee je contact had echt niet thuis was en het feestje van een van haar huisgenoten was? Dus misschien heeft ze ze wel geappt maar is zij daarna gewoon gaan slapen en is dat waarom ze jouw appjes om 12 uur niet meer gelezen heeft. Zou er niet automatisch vanuit gaan dat ze je bewust genegeerd heeft. Als mijn huisgenoten een feestje zouden geven waar ik niet bij ben zou ik me daar ook niet uitgebreid mee gaan bemoeien, behalve de boodschap doorgeven aan de feestende huisgenoten. Ik zou ervan uitgaan dat ze er iets mee doen maar zo niet zou ik me ook niet verantwoordelijk voelen om dat te checken oid als ik zelf niet thuis ben.

Voor het biergooi incident vind ik eerlijk gezegd dat je misschien wel wat hoge verwachtingen hebt. Het is natuurlijk mega asociaal van de biergooier en kan echt niet, maar (als ik terugdenk aan 20 jarige ik) zou de kous voor mij na uitgebreide excuses wel af zijn. Qua schoonmaak zou ik toch denken van het is maar bier, even een doekje erover en het is weg. Dat het in de praktijk lastiger is blijkbaar daar denkt ze waarschijnlijk niet over na.

Doet overigens niet af aan de overlast die ze geven hoor, daar zou ik ze zeker op aan blijven spreken en indien nodig inderdaad politie inschakelen.

6 likes

Hmm nou ja ik zou wel ff zorgen dat m’n huisgenoten dat echt regelen? Zeker als je de vorige keer zo’n overlast veroorzaakt hebt?

Wat betreft het bier gooien, ja ik zou dat zelf 10 jaar geleden dus ook gewoon veel netter opgelost hebben. Wij gaven met ons studentenhuis ook feestjes, dan gingen we een week vooraf briefjes in de brievenbus doen bij 8-10 huizen en ging de muziek na 11 zachter en ramen/deuren dicht houden, dan maar binnen roken. Ik vind oh ja sorry wat stom dat een vriend van me bier over je gegooid heeft, we appen morgen en dan even contact over of ik er een emmer over kan gooien (en dan vervolgens niets meer laten horen) nou niet echt een uitgebreide excuses hoor haha. Ook al zou ik er geen last meer van hebben qua plakkend raam en stinkende verwarming dan vind ik het nog steeds heel heftig om midden in de nacht een fles bier over je heen gegooid te krijgen, ik stond daar midden in de nacht op een fucking donderdag aan de deur nat van het bier, zat in m’n haar etc. Moest vervolgens m’n muren, vloer en vensterbank midden in de nacht schoon maken en zelf douchen omdat ik stonk en plakte omdat zij een feestje hebben :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ja maar praktisch gezien: hoe moet je dat regelen als je niet thuis bent? Je kan toch gewoon niet veel meer doen dan het doorsturen. Als je huisgenoten daar dan niet op reageren of niet naar handelen houdt het toch een beetje op?

Ja dat bier incident is gewoon echt super asociaal en niet goed te praten hoor. En hoe jij het zou doen dat zou een hele nette manier van zoiets afhandelen zijn. Ik denk alleen terug aan mijzelf als begin twintiger en ik denk dat ik dan misschien ook gedacht had dat excuses aanbieden voldoende zou zijn omdat je misschien nog wat minder stilstaat bij de troep die het geeft.

5 likes

Maar waarom beloof je het dan op te lossen? Ik vind dit niet te omschrijven asociaal en vind niet dat met een laf excuus de kous af is eerlijk gezegd.

6 likes

Is niet alleen asociaal en troep, maar gewoon geweldpleging

15 likes

Ze klinken echt precies als mijn oude buren. Zij hadden ook meerdere keren per week feestjes. Vooral in de zomer werd je daar gek van, want ze stonden natuurlijk op het balkon waardoor je alles mega goed hoorde. Toppunt was toen mijn vriend en de onderbuurvrouw gingen aanbellen en ik ze op het balkon hoorde zeggen: “zijn dat de buren? Ik ga écht niet open doen hoor.” Toen ben ik via ons balkon gaan vragen of ze iig naar binnen konden gaan, maar toen deden ze ook net alsof ze me niet konden horen of zien, terwijl ik 2 meter van ze af stond.

Uiteindelijk stopte het pas nadat het meerdere keren was voorgekomen dat iemand anders van zijn balkon schreeuwde dat ze muziek uit moest. Erg ongemakkelijk ook.

3 likes

Ja dat zou je zeggen maar van alle bizarre voorstellen die ze hebben gedaan willen ze een soort onderbouwing. Inclusief een poll voor/ tegen/ anders in de groeps app. :roll_eyes:

Ik heb nu inderdaad in de groepsapp in z’n algemeenheid gereageerd dat alle buren naar mijn weten blij zijn met hoe de buurt nu is en dat ze de veranderingen gewoon fijn op hun eigen erf mogen houden.

Wat ik dan het allerstomste vindt zijn die duimpjes omhoog van andere buren die dus niks concreets tegen deze mensen durven te zeggen maar er met elkaar wel constant over hebben.

5 likes

@Musa wat bij mij hielp toen de bewoners zelf geen respons gaven, is de eigenaar van het pand contacteren dat je veel overlast hebt en ook dat de politie betrokken is geweest

17 likes

Ik zag net mensen naar buiten lopen met een hondje. Dat hondje herkende ik maar die mensen niet. Denk dat ze aan het oppassen ofzo zijn. Alleen toen liep ik in de hal en lag er echt zo’n klein plasje tegen de muur aan :tired_face:

Een buur gebruikt om medicinale redenen wiet voor het slapen gaan maar dat ruik je bij ons heel goed in de slaapkamers. Voelt zo lullig om er wat van te zeggen want het is al sinds we hier wonen en wel gelijk netjes aangegeven. Maar hebben nu natuurlijk ook een kleine baby en lijkt wel vaker/erger dan voorheen.

1 like

Ooo wij hebben dit ook. Tenminste, situatie is iets anders, eindresultaat hetzelfde. Twee puberzonen (17 en 19 ofzoiets) die het hele weekend door en soms ook doordeweeks jointjes zitten te roken. Zij doen het wel buiten, maar met dit mooie weer zitten we natuurlijk continue in de tuin. De lucht waait ook naar binnen, dus steeds als ze er weer eentje opsteken moet ik de deur+roosters weer dichtdoen. Wij wonen hier pas net, dus voelt ook zo stom om dan gelijk te gaan lopen klagen. Maar het is echt mega irritant.

1 like

Klein leed gezien de verhalen hierboven (hoe kut!) maar ik erger me aan de buurvrouw als ze tot ver in de nacht kakelend in de hottub in hun tuin zit en niet eens moeite doet om een beetje zachtjes te doen. Maar dat is gelukkig af en toe.

3 likes

Hoe kan het dat je het vooral op de slaapkamers goed ruikt? Rookt je buur dat jointje dan ook op zijn/haar slaapkamer?

Misschien dat je dan zou kunnen vragen om het in een andere ruimte te doen.

Ruik je het trouwens de hele dag door of ook echt alleen 's avonds?

Ja goede vraag, ik denk dat er gerookt wordt vanaf het balkon dat schuin onder onze slaapkamer zit. Dan is de oplossing makkelijk want we hebben allemaal meerdere verdiepingen met op elke verdieping een balkon. Ik ga eens kijken! Het is iig alleen s avonds. Dus het kan ook zijn dat we het in de slaapkamers ruiken omdat we dan zelf altijd al in bed liggen maar we het bv in de woonkamer ook zouden hebben geroken.

5 likes