Burenergernissen #2

Iemand die onder ons woont steekt de laatste tijd zo veel wierrook aan dat we het in de woonkamer kunnen ruiken en het is zo fucking goor :sob:

Iemand z’n hond heeft in de lift geplast. Kan een keer gebeuren natuurlijk, maar ruim het gewoon op joh in plaats van dat je het lekker op laat drogen waardoor die hele lift naar pis meurt :cry:

Buren die tegels zagen. De. Hele. Dag. Waarom altijd als het mooi weer is?

1 like

Het leeft in de zomer echt te erg hier. Al die kindjes zijn nog in de speeltuin voor de deur aan het spelen en voetballen en dat hoor je wel gewoon. En ik wil zo al proberen te slapen want morgen werk :tired_face:

3 likes

Buurman heeft weer zijn irritante vriendin op bezoek die zo irritant hard lacht. Kutwijf. :triumph: Ze zitten buiten maar zelfs binnen hoor ik haar altijd. Gelukkig is deze vriendin er niet héél vaak.

3 likes

dit heb ik ook precies meegemaakt in m’n vorige woning. Buren met een superrrrr irritante vriendin die altijd op bezoek kwam, dat gelach ging echt door merg en been. Hoor het nu nog. Zo heftig en hysterisch en zooo luid :woozy_face: ik voel je helemaal

4 likes

Ik heb hier achter ook zo’n buurman die hele dagen bezig is met tegels zagen. Je zou toch denken dat je op een gegeven moment uitgezaagd bent. Tenzij hij de hele wijk wil voorzien van tegels. :expressionless:

Ik heb een buurman die of de hele verdomde zondag bezig is met een bladblazer of met een elektrische heggenschaar en dan gerust tot 23.00. Laatst even vriendelijk gevraagd of ie nog lang bezig dacht te zijn aangezien hier de eerste wekker al om 05.00 gaat.

5 likes

Ik snap dit ook nooit, van die kinderen vanaf 5 jaar oud die dan om half 10 's avonds nog buiten spelen. Ik weet niet hoor maar ik moest gewoon om 8 uur naar bed, zomer en winter. Plus het is als ouder ook wel lekker om je handen ff vrij te hebben in de avond toch

10 likes

Meer een ergernis aan de tuinmannen van het wooncomplex;

Iemands kat heeft een duif te pakken gekregen en vermoord. De dode duif ligt temidden van zijn veertjes op het grasveldje. Niemand ruimt het op want niemand voelt zich verantwoordelijk. Ik ook niet. (Ik woon ook niet aan de tuin, heb geen kat en heb ook geen kindjes die ik de tuin zouden willen spelen die ik voor dit nare aangezicht wil behoeden)

De tuinmannen komen om het gras te maaien.
Ze maaien gewoon helemaal over de duif heen en laten de stukjes duif liggen. Ik ben echt met stomheid geslagen?!?!

1 like

Ja duidelijk, dit is het probleem dus :sweat_smile: ook de tuinmannen zullen dit zo denken

18 likes

Zou me daar als tuinman ook echt 0% verantwoordelijk voor voelen

5 likes

Hmm… ze worden toch betaald om de tuin aan kant te maken? Het verwijderen van een dierenlijkje uit de tuin lijkt me daar wel onderdeel van.

3 likes

Het zijn geen dieren begrafenisondernemers toch? Als je je er zo aan ergert kan je zelf toch dat beest in een doos schuiven en ergens anders neerleggen (bosje ofzo).

5 likes

Je kan daar ook de gemeente voor bellen of in de app melden, dan komen ze het netjes afvoeren. Want het in een prullenbak doen is met deze hitte ook niet zo aangenaam.

4 likes

Zou fijn zijn als katteneigenaren dat opruimen, hun katten vermoorden vogels als hobby dus lijkt me ook hun verantwoordelijkheid.

13 likes

Ja hier echt nog tot 12 uur joh kindjes van 10. Ik snap dat het weekend is, maar dan nog.

6 likes

Tenzij de hele flat aan het discussiëren is wie dit zou moeten oplossen en de kinderen niet meer buiten durven te spelen, is dit toch een beetje een nonprobleem? Sowieso al helemaal niet dat van de tuinman.

8 likes

Maar als ze buiten spelen heb je toch ook je handen vrij? En als het zo benauwd warm is slapen die kinderen toch niet, zou ze ook buiten gooien ipv dat ze de hele tijd om water komen vragen of weet ik wat voor andere zanikdingen

@Beutyschooldropout vinden kindjes dat niet alleen maar fascinerend?

3 likes

Als je zoiets nou echt zo erg vindt, waarom haal je dan niet even diep adem en pak je het niet even met een omgekeerde vuilniszak, hupsakee, minder dan twee minuten werk, helemaal GTD toch.

Dit had ik dan misschien beter kunnen plaatsen is ‘wat je even kwijt wil’ denk ik?
Dat de duif daar lag vond in inderdaad geen probleem maar ik was nogal verwonderd dat de tuinmannen er met een grasmaaier overheen zijn geraust.

8 likes