respect voor jou, voor mij zou dat minder leuk wakker worden zijn hoor. Integendeel, woest
ja snap dat wel als het in een woonwijk zou zijn, maar ik woon in het centrum van een stad en dan horen veel geluiden er nou eenmaal bij
Ik heb een tijdje geleden gepost over de buurman bij mijn ouderlijk huis (waar ik door de weeks vaak overnacht ivm werk) en het loopt steeds meer uit de hand. Hij drinkt echt heel veel en heeft nu vriendschappen gesloten met 12/13 jarige jongens die dus bij hem over de vloer komen… hij zelf is in de 50. De buren laat hij gelukkig met rust na veel waarschuwingen met de wijkagent, maar het is zo zorgelijk, hij schreeuwt, slaat op zn eigen deur als zijn sleutels niet direct meewerken… Maargoed, vanmorgen is hij dus van zijn bed gelicht hoorde ik van mijn zus. Zo heftig, vind het echt een beetje eng, ook zo voor die kinderen. Hij kan ook heel snel agressief worden als iets mis gaat dus het is echt op de tenen het portiek door.
Het is ook echt triest want zonder alcohol en als hij zijn medicatie neemt is hij gewoon echt een redelijk normale man.
Er is hier iemand ergens in de buurt die elke dag een super irritant geluid produceert maar ik kan maar niet erachter komen wie het is.
Echt een heel dof maar hard geluid alsof er ergens op wordt geslagen. Het is telkens 's avonds op de meest rare tijden en soms in de middag (maar weet niet of dat iedere dag is want dan ben ik werken) een reeks van 3 a 4 klappen, stil, reeks klappen, even pauze, dan weer wat klappen met telkens een korte pauze.
Dacht al dat iemand aan het bestraten was maar dat geluid is toch wel anders en daarvoor is het ook te onregelmatig. Het duurt ook al meer dan een maand dus zo stil aan ben ik het best beu
Schuin tegenover mijn balkon zijn garages en iemand hier in de buurt heeft een of andere oldtimer auto en elke keer als dat ding uit de garage wordt gehaald moet diegene 100x achter elkaar gas geven zonder weg te rijden zeg maar. ZO irritant. Word echt agressief van dat kut geluid en snap ook niet waarom het nodig is om dat zo vaak achter elkaar te doen?!
Is het geen seksgeluid? Een bed wat tegen de muur bonkt zegmaar? Zou wel verklaren waarom t vaker in de avond is op random tijden, maar ook soms in de middag.
Iemand die een boksbal in huis heeft?
Iemand die een mat of tapijt uitklopt ofzo? Geen idee waarom je dat meermaals per dag zou doen alleen haha
Haha nee dan zou het toch echt een olifant moeten zijn. Het is wel echt veel harder dan een bed dat tegen een muur bonkt. En dat hoor je buiten ook niet zo hard normaal gesproken of althans niet door de hele straat zo ongeveer
@simsalabim nee dat is het volgens mij ook niet. Dit klinkt toch anders. Zelfs als die buiten zou hangen.
Het klinkt inderdaad meer zoals matten kloppen @Junebug85 maar dan op een hele zware holle mat met een mega mattenklopper ofzo? Al zou ik dus ook niet weten waarom je dat elke dag en meerdere malen per dag zou doen? En dan ook nog op zulke rare tijdstippen. Vandaag was het eerst rond de middag, toen rond 18 uur weer en vervolgens net even voor 23 uur weer
Een wasmachine dat niet waterpas staat en dus aan de wandel gaat?
Nee dat is meer gebonk. Dit is veel harder en het is ook echt ergens buiten volgens mij
Al 2 uur harde muziek uurtje kan ik wel hendelen maar nou vind ik het wel echt genoeg.
Totaal geen ergenis maar weet niet zo goed waar het anders te plaatsen.
Het complex waarin ik woon heeft een grote binnentuin maar mensen hebben niet door dat deze het geluid enorm draagt/als een soort klankkast (ik weet even de juiste term niet) het versterkt en je dus makkelijk hele gesprekken meekrijgt.
Ik heb zelf geen balkon, maar de koopwoningen (waar veel expats inzitten) wel. Er woont sinds kort een jongen die eens in de zoveel tijd met vrienden/familie videobelt op zijn balkon maar zijn accent is een mysterie. Mijn vriend rookt vaak op de galerij en was eerst in volle overtuiging dat hij Australisch was. Maar toen leek het weer Schots en ik houd het nu op Zuid Afrikaans. En waarschijnlijk ga ik er nooit achterkomen wat het nu is en dat is dan misschien de ergenis
Zuid-Afrikaans herken je heel makkelijk aan het woord jah (ja/yeah) En ik hoor vaak een soort natte t en een rollende r.
Ik zei exact dit over de T! Ik ‘ken’ ook veel meer Australiërs en als dat het was dan had ik het denk ik echt wel gelijk gehoord. Misschien ben ik binnenkort in het relatieleed topic te vinden omdat de discussie te hoog oploopt. Hopelijk heeft hij binnenkort gewoon eens een gesprek met een klantenservice ofzo waar hij dan zijn geboorteplaats moet opnoemen.
Of je roept een keer heel hard “Aussie Aussie Aussie” als hij “oy oy oy” terugroept weet je hoe laat het is. Het zou ook nog Nieuw-Zeelands kunnen zijn, dat zit een beetje tussen Zuid-Afrikaans en Australisch in. De e is in beide accenten een i.
Op welke tijdstippen belt hij? Dat kan ook nog een aanwijzing zijn.
het is meestal wel in in de avond (moet even graven nu het langer licht is ben ik alle notie van tijd kwijt) rond 20:00. Maarja als zijn vrienden ook expats zijn.
Of een BBQ organiseren en als hij barbie of braai zegt is het ook duidelijk.
(en niet een Margot Robbie doet mocht hij toch Australisch zijn)
Een tijdje was het goed. Nu weer helemaal kut. Net een uur lang trillende vloeren van de keiharde muziek vd onderburen. Gemeten en 80 decibel vanuit ons huis gewoon!! Niet normaal. Man langsgeweest, iets zachter maar nog steeds veel te hard. Toen ik, nu is het acceptabel volume. Maar pff ik zit al niet lekker in mijn vel kan zoveel herrie er echt niet bij hebben.
Ja hoor, het is weer zondag. Goed moment om de elektrische heggenschaar en de bladblazer tevoorschijn te halen. Wordt soms zo ontzettend moe van die mensen hier in de straat.