Burenergernissen #2

Wanneer zouden ze dat wel mogen doen van jou?

26 likes

Denk nooit? :joy:

1 like

Het heeft vooral weinig zin nu? De wind is 1 grote bladblazer en waait het gewoon allemaal terug nu :joy:

4 likes

Bladblazer moet sowieso verboden worden. Gewoon een harde bezem gebruiken.

7 likes

Ik erger me al heel lang aan een twee-onder-een-kapwoning hier in de straat waarvan een van de twee de struiken en boom voor hun huis niet bijhoudt. De struik groeit al jarenlang steeds verder over de stoep en steekt echt al een meter uit. En de boom lijkt steeds lager te hangen waardoor ik me ga afvragen wat er gebeurt als ik aan de takken trek of als er weer een enorme storm komt. Je moet ook echt bukken om niet de bladeren in je gezicht te krijgen.

Maar op de een of andere manier valt het niet énorm op als je er niet dagelijks langs komt omdat ernaast een uitrit is en er ook een boom op het trottoir staat dus het lijkt wel een soort van op te gaan in de flow. Maar als je dan kijkt naar de buren die het strakker gesnoeid hebben, dan zie je pas dat het niet hoort.

Ik kan het vast wel ergens melden bij de gemeente maar ik denk dat er toch niks mee gedaan wordt.

2 likes

En eerst gewoon aan de mensen zelf vragen is geen optie?

23 likes

Ik was de gemeenschappelijke steeg bij de achtertuinen een keer aan het schoonpoetsen (ik gleed bij nat weer bijna uit door de algenlaag), toen ik werd aangesproken door de buurvrouw dat de bezem wel veel lawaai maakte en dr kind er niet van kon slapen.
Detail: de dagen daarvoor had haar zoontje nog fijn met een voetbal tegen de schutting staan trappen. Het is ook nooit goed.

6 likes

Heb je er al met ze over gepraat? Misschien hebben ze de gereedschappen er niet voor om het te snoeien of kunnen ze het lichamelijk niet. Misschien kan je zelf voorstellen de stoep een beetje bij te houden?

@Drosera Hmmm in dit geval toch maar een bladblazer gebruiken :joy:

3 likes

Als ze elke dag al dat gereedschap erbij pakken zou je denken dat ze op een gegeven moment wel klaar zijn. Nee, op zondag moet het ook weer . En idd, het waait ook hier als een malle dus dat is een beetje dweilen met de kraan open lijkt me.

2 likes

Ik heb letterlijk nog nooit een persoon in of rondom dat huis gezien en het is helemaal dichtbegroeid. Dus nee vragen is geen optie. Ik ga me geen weg banen naar de voordeur.

Jij vindt niet dat de stoep begaanbaar moet zijn? Als het zo doorgaat kan er op een gegeven moment niemand meer langs.

1 like

Waarom niet? Als je ergens last van hebt, is het toch niet zo raar om even aan te bellen en het te bespreken.

10 likes

Omdat ik geen idee heb wat voor soort mensen daar wonen. Zoals ik zei, ik heb letterlijk nog nooit iemand daar gezien en misschien breng ik wel mijn eigen veiligheid in gevaar als ik ze lastig val.

1 like

sorry hoor maar wat overdreven dit. Hoezo heb je die aanname, echt alleen om die paar struiken?

Wat is er mis met gewoon ff menselijk aanbellen bij een ander. Misschien zijn het wel ouderen die dat fysiek niet meer kunnen joh weet jij veel. Dit is wel onnodig moeilijk doen en je dus onnodig ergeren.
Enigszins contact met een ander maken zou hier gewoon al veel frustratie kunnen weghalen.

67 likes

Laat maar zitten! Lekker makkelijk gepraat vanaf jullie toetsenborden. Fijn dat jullie allemaal zo heldhaftig zijn om overal aan te bellen. Ik snap dat het lastig te begrijpen is als je de situatie (of mij) niet kent.

5 likes

Dit is echt zo’n typische bekrompen dorpsmentaliteit waarbij mensen die wat meer op zichzelf zijn of meer teruggetrokken opstellen van de buurtgemeenschap meteen worden bestempeld als ‘raar’ of ‘potentieel gevaarlijk’. Het gaat de banden trouwens niet verbeteren als ze via de gemeente moeten horen dat buren last hebben van hun begroeiing (en ik denk dat de gemeente ook verlangt dat je eerst zelf contact zoekt). Misschien zijn ze inderdaad niet in staat om het zelf bij te houden, of hebben ze zelf geen idee dat het storend is en zijn ze heel bereidwillig (al dan niet met hulp) om het bij te houden.

17 likes

Ja dit. Misschien vinden ze het zelf gewoon mooi? Je bent niet meteen een gevaarlijk mens als je je eigen heg een seizoen niet snoeit.

2 likes

Lol het gaat er niet om of het mooi of niet mooi is. De stoep is voor de helft ingenomen door een struik, dat is gewoon asociaal voor iedereen die van die stoep gebruik maakt. :smiling_face_with_tear: Maar ja, misschien kunnen ze het inderdaad zelf niet bijwerken en dat is dan jammer voor mij, want ik ga echt niet aanbellen bij zo’n huis (en ik durf te wedden dat er meer zijn die liever niet bij dit huis zouden aanbellen).

Ik heb deze guy nodig:

2 likes

omg nee sorry maar ik kan hier met mijn hoofd niet bij. Alleen al zo’n kijk hebben op de wereld vind ik echt verbazingwekkend. Zo solistisch. Voor hetzelfde geld zouden die mensen wel gebaat zijn bij menselijk contact of hulp? Je zegt ze nooit te hebben gezien, juist ga daarom eens ff kijken of alles oké is? Je hebt nu een reden want je hebt ergens last van.

Dit neigt echt naar te veel horrorfilms gekeken tbh. Maar we staan hier duidelijk heel anders in.

21 likes

Ik heb er al genoeg over gezegd in de posts hierboven en jullie gaan het toch niet begrijpen